• 0

Dak huurpand vervangen, aftrekbaar?

Hallo, al sinds 2,5 jaar huren we een bedrijfsloods. Deze is van mijn ouders en niet perfect voor ons, maar omdat we deze voor een 'appel en ei' konden huren zijn we hier toch in begonnen. Nu gaat het eigenlijk verrassend goed. Daarom willen we ook wat verbeteringen doorvoeren, zoals het dak vervangen voor een geïsoleerde. Vanwege de zeer gunstige huurprijs van de afgelopen jaren is het de bedoeling dat mijn vof dit betaald. Ook de BTW willen we dan graag verrekenen. Echter kreeg ik wat kriebels, mag dit?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Als de verhuurder daar toestemming voor geeft, waarom niet?

 

Door het moderniseren van de loods voor eigen rekening te nemen, is er sprake van een investering in een huurrecht en moet je deze in de balans activeren.

De investering valt onder materiële vaste activa en wordt afgeschreven in minimaal vijf jaar, waarbij de KleinschaligheidsInvesteringsAftrek (KIA) tevens in beeld komt.

 

Je spreekt over het bestaande dak vervangen door een isolerend dak ... en niet over het isoleren van het bestaande dak. Informeer bij de Gemeente of je daar een bouwvergunnig voor nodig hebt.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 326 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.