• 0

ShopinShop ter overname, hoe bereken je de waarde?

Hallo,

 

Door gezondheidsredenen ben ik gedwongen te stoppen met de volledige inzet in een goedlopende shop-in-shop op A1 locatie. Op de achtergrond kan ik zeker nog dingen betekenen indien gewenst, maar de bezetting tijdens alle openingsuren is niet meer door mij te garanderen.

 

Nu zie ik regelmatig berichtjes op allerlei media van mensen die iets willen overnemen, maar hoe bereken je de waarde van een shop-in-shop.

Neem ik de jaaromzet van alle ondernemers samen in dat jaar?

Of gaat het om de omzet met betrekking tot de huur, de omzetprovisie en de verkoop van eigen artikelen.

 

Ik hoor graag van jullie hoe dit zou kunnen worden aangepakt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

"Toverformules" bestaan niet.

Sommigen zullen heel flauw zeggen dat de waarde is "wat de gek ervoor geeft". Maar dat is wel in mijn ogen een beetje simpel. Dus:

 

Eigenlijk kan je zelf hier het beste een antwoord op geven. Jij weet wat voorraad en andere tastbare dingen waard zijn. Dat wil je natuurlijk terugkrijgen.

 

En dan weet je zelf ook hoe winstgevend het is (hoeveel je in een jaar verdient, dus). Plaats je dan in de schoenen van een ander:

 

Zou je beried zijn om bijvoorbeeld één jaar 'gratis' te werken om daarna de vruchten te kunnen plukken? (dan vraag je dus 1 jaarwinst plus de waarde van voorraad e.d. bijvoorbeeld)

Twee jaar? (dan vraag je 2 jaar 'goodwill')

Helemaal niet? (dan vraag je alleen de waarde van de voorraad e.d.)

 

Uiteraard kan je van alles bedenken, maar het gaat tenslotte om wat men bereid is om te betalen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Snel gedacht heeft dit alles te maken met jouw (overdraagbare?) huurcontract, onderhuurders en commissieverkopen afgezet tegen operationele kosten.

 

Is het concept dermate uitgewerkt en schaalbaar dat dit elders ingezet zou kunnen worden?

 

Gebeurt er online misschien ook nog iets interessants?

 

Op dit forum zijn (waren) in ieder geval minimaal twee leden actief die op dit gebied kunnen adviseren.

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. ik neem aan dat je facilitator bent of een platform biedt en geen onderaannemer of exploitant van een shop-in-shop van een zekere formule bent

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.