Mijn moeder heeft een eigen kledingzaak. Zij is een alleenstaande moeder met nog 3 kinderen thuis.
Het laatste jaar zijn de maandelijkse inkomsten van de winkel tot de helft teruggelopen. De inkomsten waren het eerste kwartaal net voldoende om alle uitgaven en vaste lasten van de winkel te dekken. Daarmee had zij 0 inkomsten voor haar zelf.
Het tekort is nu aan het oplopen. :-\
Wat zou zij / ik kunnen doen?
Ik dacht zelf aan de volgende mogelijkheden:
-ik neem haar zaak op papier over, en vul het negatieve saldo van €8000 aan en zij zal naar de bijstand moeten. als de zaak weer winst maakt kan ik de zaak weer aan haar overdragen of de winst geef ik aan haar.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
M-no-P
M-no-P
Mijn moeder heeft een eigen kledingzaak. Zij is een alleenstaande moeder met nog 3 kinderen thuis.
Het laatste jaar zijn de maandelijkse inkomsten van de winkel tot de helft teruggelopen. De inkomsten waren het eerste kwartaal net voldoende om alle uitgaven en vaste lasten van de winkel te dekken. Daarmee had zij 0 inkomsten voor haar zelf.
Het tekort is nu aan het oplopen. :-\
Wat zou zij / ik kunnen doen?
Ik dacht zelf aan de volgende mogelijkheden:
-ik neem haar zaak op papier over, en vul het negatieve saldo van €8000 aan en zij zal naar de bijstand moeten. als de zaak weer winst maakt kan ik de zaak weer aan haar overdragen of de winst geef ik aan haar.
Heel graag zou ik jullie advies willen horen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5416-teruglopende-omzet-kledingzaak-wat-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag