• 0

domeinnaam registreren en hosting-prov. kiezen?

Hallo,

 

Ik wil graag een website voor mijn onderneming op het internet zetten, maar heb geen flauw idee van waar ik op moet letten!Een vriend maakt de website voor me; vrij eenvoudig met zo'n 8 buttons naar verschillende pagina's. Wie kan mij een beetje op weg helpen waar ik het beste terecht kan en wat een geschikte hosting-provider is?

 

Alvast bedankt!!

 

Will

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Zelf heb ik bijzonder goede ervaring met Odon.nl (http://www.odon.nl/)

 

Vriendelijk, service gericht, snel en ze werken met FreeBSD wat bijzonder veilig is.

 

Als je meerdere domeinnamen hebt, is een Odon reseller-account zeker aan te bevelen omdat dit bij Odon veel goedkoper (en eenvoudiger te beheren!) is dan bij andere hosting bedrijven. En je krijgt korting op de domeinnaamregistratie.

 

Met een resellers-account kun je onbeperkt MySQL databases aanmaken. Wel zo handig om een aantal Open Source Software oplossingen uit te testen!

 

Sinds een jaar of drie maak ik gebruik van Odon en heb totaal geen klachten.

 

Anders is dat met Vuurwerk (nu Versatel) dat enkel voor problemen heeft gezorgd: Geen antwoord op e-mail, fax, telefoon of aangetekende brief. FTP werkt al twee jaar niet meer (niet echt een accuut probleem, het zijn slapende domeinnamen), maar wel lastig omdat als contact een inbel e-mail account staat vermeld.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Will,

 

Ik heb twee eenvoudige sites (15-20 pagina's) en samen met iemand anders een wat complexere (database). Die zijn alledrie ondergebracht bij www.vevida.nl. Het goedkoopste hostingpakket kost daar 39 euro ex btw per jaar per site incl. domeinnaamregistratie. Tot op heden voldoet dat voor mijn sites prima.

Als je een puur informatieve site wilt (digitale folder) en geen e-commerce activiteiten of bijzonder programmeerwerk ambieert, kan ik je deze Groningse heren van harte aanbevelen.

 

Succes ermee

 

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk is de beste keuze een Linux Hosting account. Linux is over het algemeen goedkoper dan een Windows server.

 

Daarnaast dien je eigenlijk ook php (scripting) en mysql database te hebben. Linux Servers worden veelal aangeboden met php en Mysql. Voor de combinatie van php en Mysql is zéér veel opensource (gratis) software te krijgen, waardoor het makkelijker wordt om je website wat inteligenter te maken. Geef ook de voorkeur aan Redhat Linux en geen andere, andere versies zijn niet altijd even stabiel omdat ze nog in een experimenteel stadium bevinden. Neem nooit een Acces database die wordt zelden gebruikt voor webtoepassingen en Microsft SQL zit echt in de professionele sfeer met dito prijskaartje en weinig opensource (gratis) software.

 

Er zijn inderdaad nogal wat prijsverschillen en soms ook adders onder het gras. Zo wordt je soms stevig afgerekend op extra data verkeer (bv in het geval bij plaatjes, films of documenten) en schijfruimte. Bedenk dus ook wat je in de toekomst wellicht wil doen (relatie beheer, mailing lists, forums ed).

 

kijk maar verder op http://hosting.pagina.nl

 

ikzelf zit bij http://www.hostway.nl

 

Voor opensource software kijk op: http://sourceforge.net maar je moet dan wel van programmeren houden of iemand kennen die het voor je wil doen.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk heb ik de ervaring dat je het beste een hostingprovider kan vinden waarmee het klikt, die goed op je e-mail reageert en misschien wel iemand die je eens hebt ontmoet (HL borrels? lopen hier een paar hosters rond). Wat mij opvalt dat er veel klachten zijn over de grote hosting toko's. Planet is te duur, Versatel zéér slecht in communiceren en service verlenen aan de klant, Ladot is niet duidelijk in welk bedrijf het nou is en ga zo maar door.

 

Mijn advies: zoek een klein maar betrouwbaar hostingbedrijf op met welke je van mens tot mens kan praten. Deze zijn meestal best goedkoop én leveren persoonlijke service wat ik heel belangrijk vind.

Link naar reactie
  • 0

Om ook nog even inhoudelijk te reageren:

 

Ik heb persoonlijk uitstekende ervaringen met xs4all.nl (duur) en pair.com. Maar beide zijn waarschijnlijk niet de ideale keus voor je. Om een tiental statische paginas te draaien kun je bij zo'n beetje iedere provider terecht. Je krijgt een zee van ruimte en de hoeveelheid dataverkeer zal beperkt blijven met een kleine site. Support is wel een factor natuurlijk. Daarvoor zou je af kunnen gaan op het advies van een enkeling hier natuurlijk maar dat zegt vrij weinig. Ik heb een aantal jaren naar tevredenheid gebruik gemaakt van de diensten van widexs. Tot op een zeker moment de mail een middag niet meer binnen kwam en na een paar telefoontjes (waar ik zelf achteraan moest) de conclusie 'er zal wel iets gehapert hebben, geen idee wat, maar bel maar terug als het weer gebeurd' was. Toen brak m'n klomp en vertrouwen. Indruk kan dus snel veranderen.

 

Wanneer je technischere dingen gaat doen dan verandert het verhaal nogal. Database ondersteuning, script ondersteuning e.d. kunnen nogal verschillen per provider. Pair vind ik daarvoor ideaal. Het is nl. de enige provider tot dusver die de volgende diensten biedt:

 

- toegang tot de error bestanden

- logging van script die afgesloten worden omdat ze te zwaar zijn

- strakke specificatie van wat je script mag (tot aan toegestane processortijd)

- strakke specificatie van wat je mag met je database

- meerdere domeinen/websites op 1 account

 

Door de strakke specs weet je precies waar je aan toe bent en is het risico dat je server onverbelast wordt door andere gebruikers (het is tenslotte 'shared hosting') minimaal. Bij een andere provider, zonder specs maar gewoon 100 man op 1 database, is de database op drukke tijden gewoon onbereikbaar.

 

en ze werken met FreeBSD wat bijzonder veilig is.

Mijn vlijmscherpe zwilling koksmes is ook bijzonder veilig zolang ik het goed gebruik. OS op zich geeft absoluut geen garanties (ben wel fan van FreeBSD)

 

Geef ook de voorkeur aan Redhat Linux en geen andere, andere versies zijn niet altijd even stabiel omdat ze nog in een experimenteel stadium bevinden.

Nonsense er zijn meerdere stabiele Linux distributies. Sterker nog de download versie van RedHat genaamd 'Fedora' lijkt steeds meer een speeltuin voor de cutting edge (instabiele) ontwikkelingen.

Link naar reactie
  • 0
Nonsense er zijn meerdere stabiele Linux distributies. Sterker nog de download versie van RedHat genaamd 'Fedora' lijkt steeds meer een speeltuin voor de cutting edge (instabiele) ontwikkelingen.

Ik kon even niet op de naam komen maar *Fedora* moet je dus inderdaad niet hebben ivm de reden die je aangeeft, soms echter wordt deze voorgesteld als het laatste vh laatste en dus goed en dat is dus inderdaad net niet zo....

 

Er zijn helaas enorm veel hosting bedrijven. Vaak zijn het eenmans zaakjes (bv studenten) die elders weer een server huren (resseller schap). Mijn internet ADSL aansluiting + mail loopt al jaren probleemloos bij Planet, maar voor websites moet je daar niet echt zijn.

Link naar reactie
  • 0
Gast Edwinvdw

Nonsense er zijn meerdere stabiele Linux distributies. Sterker nog de download versie van RedHat genaamd 'Fedora' lijkt steeds meer een speeltuin voor de cutting edge (instabiele) ontwikkelingen.

Ik kon even niet op de naam komen maar *Fedora* moet je dus inderdaad niet hebben ivm de reden die je aangeeft, soms echter wordt deze voorgesteld als het laatste vh laatste en dus goed en dat is dus inderdaad net niet zo....

 

Er zijn helaas enorm veel hosting bedrijven. Vaak zijn het eenmans zaakjes (bv studenten) die elders weer een server huren (resseller schap). Mijn internet ADSL aansluiting + mail loopt al jaren probleemloos bij Planet, maar voor websites moet je daar niet echt zijn.

 

Ze hebben blijkbaar allemaal een bestaansrecht, dus of de bestaande grote jongens doen het te slecht, of de markt is voor hun te groot.

 

Ik ben het niet met je eens dat de gebruikte linux of unix distributie iets zegt over de kwaliteit, de kennis van de mensen die erachter zitten is veel belangrijker.

Link naar reactie
  • 0

Ze hebben blijkbaar allemaal een bestaansrecht, dus of de bestaande grote jongens doen het te slecht, of de markt is voor hun te groot.

 

Er is ook een zekere doelgroep per bedrijf wat schaal betreft. Een datacenter zal niet eigenhandig tigzuidend shared accountjes verkopen die allemaal een tientje per maand opleveren, dat is gewoon teveel werk - zowel qua sales als qua support.

 

Je zie vaak dat tamelijk grote hosters een aantal cabinets/cages huren bij een datacenter, die cabinets worden dan per unit verhuurd aan bedrijven die losse accounts verkopen. Soms zit er nog wel een stapje tussen zelfs.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.