De laatste tijd kom ik steeds meer winkels tegen die vanuit china producten dropshippen die iedereen ook zelf kan bestellen op de betreffende website's, een voorbeeld hiervan is dennisdeal (.) com
Wat mij opvalt is dat de site volledig Nederlands is, een HongKong adres heeft maar als ik de betaal opties bekijk en afreken met Paypal bij IWAB Solutions BV een Nederlands bedrijf uit kom.
De producten worden in de webshop aangeboden zonder BTW.
Hoe kan dit zijn geregeld? Je kunt toch niet zo maar producten zonder BTW verkopen als je onderneemt vanuit Nederland? Of zijn hier constructies voor? Heb een aantal niches waarbij dit voor mij interessant kan zijn maar met de BTW erboven op direct een stuk minder interessant is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
gerald88
gerald88
Hallo,
De laatste tijd kom ik steeds meer winkels tegen die vanuit china producten dropshippen die iedereen ook zelf kan bestellen op de betreffende website's, een voorbeeld hiervan is dennisdeal (.) com
Wat mij opvalt is dat de site volledig Nederlands is, een HongKong adres heeft maar als ik de betaal opties bekijk en afreken met Paypal bij IWAB Solutions BV een Nederlands bedrijf uit kom.
De producten worden in de webshop aangeboden zonder BTW.
Hoe kan dit zijn geregeld? Je kunt toch niet zo maar producten zonder BTW verkopen als je onderneemt vanuit Nederland? Of zijn hier constructies voor? Heb een aantal niches waarbij dit voor mij interessant kan zijn maar met de BTW erboven op direct een stuk minder interessant is.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54398-webshop-dropshipping-artikelen-uit-china-hongkong/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag