We zijn vorig jaar september een VOF met drie man gestart (naast onze gewone werkzaamheden). Helaas heeft het niet opgeleverd wat we gehoopt, al dan niet verwacht hadden. Beter gezegd, het model is wel rendabel, maar niet voor drie man. We verkopen overigens mannenarmbanden.
Persoon A gaat de onderneming voortzetten en persoon B en Persoon C gaan de VOF verlaten.
We zijn er samen netjes uitgekomen; persoon B en persoon C krijgen de huidige rekening (totaal) voor de inzet en persoon A gaat er vanaf 0 mee aan de slag, wel met het huidige klantenbestand, website, imago, social media kanalen, systemen en een klein beetje voorraad. Omdat we in de beginfase zaten hebben we nog niet voorraadwaardering gehanteerd, maar constant inkopen als kosten geboekt.
De verdeling was: Persoon A 50% Persoon B 25% Persoon C 25%.
Nu hebben we op de rekening nog een kapitaal staan van 13000 . Grof gezegd is hier 2000 inleg persoon A; 1000 inleg persoon B en 1000 inleg persoon C. Daarnaast staat er ook nog 1000 winst uit vorig jaar van persoon A op de rekening en nog 500 van persoon B en 500 van persoon C (wat al verekend is in IB).
Persoon B en C zullen dus het volledige bedrag van dertien duizend euro ontvangen (ook de winst en inleg van persoon A).
Er zullen tot aan de afrekening geen kosten en baten meer gerealiseerd worden. Oftewel dit is het.
We willen geen moeite doen en het administratief dus z.s.m. afronden. Nu is mijn vraag hoe we het administratief moeten doorvoeren en welke transacties hiervoor nodig zijn zodat persoon B en persoon C de huidige rekening krijgen en daarnaast alle drie de vennoten uiteraard zo min mogelijk/ niet onnodig veel belasting hoeven te betalen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MelHar
MelHar
Beste ondernemers,
We zijn vorig jaar september een VOF met drie man gestart (naast onze gewone werkzaamheden). Helaas heeft het niet opgeleverd wat we gehoopt, al dan niet verwacht hadden. Beter gezegd, het model is wel rendabel, maar niet voor drie man. We verkopen overigens mannenarmbanden.
Persoon A gaat de onderneming voortzetten en persoon B en Persoon C gaan de VOF verlaten.
We zijn er samen netjes uitgekomen; persoon B en persoon C krijgen de huidige rekening (totaal) voor de inzet en persoon A gaat er vanaf 0 mee aan de slag, wel met het huidige klantenbestand, website, imago, social media kanalen, systemen en een klein beetje voorraad. Omdat we in de beginfase zaten hebben we nog niet voorraadwaardering gehanteerd, maar constant inkopen als kosten geboekt.
De verdeling was: Persoon A 50% Persoon B 25% Persoon C 25%.
Nu hebben we op de rekening nog een kapitaal staan van 13000 . Grof gezegd is hier 2000 inleg persoon A; 1000 inleg persoon B en 1000 inleg persoon C. Daarnaast staat er ook nog 1000 winst uit vorig jaar van persoon A op de rekening en nog 500 van persoon B en 500 van persoon C (wat al verekend is in IB).
Persoon B en C zullen dus het volledige bedrag van dertien duizend euro ontvangen (ook de winst en inleg van persoon A).
Er zullen tot aan de afrekening geen kosten en baten meer gerealiseerd worden. Oftewel dit is het.
We willen geen moeite doen en het administratief dus z.s.m. afronden. Nu is mijn vraag hoe we het administratief moeten doorvoeren en welke transacties hiervoor nodig zijn zodat persoon B en persoon C de huidige rekening krijgen en daarnaast alle drie de vennoten uiteraard zo min mogelijk/ niet onnodig veel belasting hoeven te betalen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54408-vof-afrekening-en-uitbetaling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag