• 0

Achterstallig salaris verrekenen met afkoop concurrentiebeding

Beste allen.

 

Sinds enige tijd ben ik ZZP-er op een specifiek vakgebied. Ik ben hiermee gestart na een dienstverband bij een detacheringsbedrijf ook op dat vakgebied. Heb ingestemd met afkoop van concurrentie/relatiebeding en draag netjes maandelijks af.

 

Ex-wg houdt echter een klein deel (netto) salarisbetaling achter voor mogelijke boetes en kosten. In mijn geval zijn die er niet: ik heb het belangrijkste contract overgenomen (de auto).

 

Fatsoenlijk contact is niet mogelijk. Ik heb ex-wg geinformeerd over verlenging van contracten, daavoor wordt bedankt; de vraag over achterstallige betaling genegeerd. Ex-wg heeft een gezond bedrijf, dus lijkt het een persoonlijke vete. Uit contacten met andere oud-collega's, valt dit trucje echt nog mee.

 

Na ruim drie maanden ben ik het principieel zat. Ik houdt mij aan de afspraken en termijnen, andere partij niet. Kan/mag? ik het achterstallig salaris inhouden op mijn afdracht? Zijn er andere opties?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Robijn,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Dan het voor jou minder goede nieuws: dit is een werknemersvraag (ook al stel je hem nu als ondernemer, het blijft een vraag gerelateerd aan een dienstverband), en hoort daarom hier niet thuis. Dit topic gaat op slot.

 

Ik raad je aan je vraag te stellen op een passender plaats, zoals goeievraag.nl, of contact op te nemen met je eventuele rechtsbijstandsverzekeraar of een arbeidsrechtjurist

 

Met vriendelijke groet,

 

Norbert Bakker

HL moderator

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.