• 0

Tweedehandse laptops exporteren

Beste allen,

 

Ik heb op de site van de kvk lopen speuren naar de regelgeving omtrent het exporteren van tweedehandse laptops naar marokko die daar dan worden verkocht aan particulieren. Ik begrijp dat ik deze laptops zonder btw moet verkopen, maar wat mij niet duidelijk is zijn de invoerkosten die afgedragen moeten worden bij de douane. De kvk geeft alleen voorbeelden van nieuwe producten afkomstig van een leverancier waarbij je een verklaring bij kan opvragen.

 

Echter heb ik geen leverancier en koop ik partijen op van particulieren. Zijn er mensen die kennis hebben omtrent het regelen van de invoerkosten? Ik begrijp dat er certificaten zijn zoals de eur1 en med alleen dat is bedoeld voor nieuwe producten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geachte heer Vos,

 

De goederencode voor gebruikte laptops is dezelfde als voor nieuwe exemplaren. Uitgaande van 847130 is het invoerrecht 0% als de producten van EU-origine zijn. Zijn ze afkomstig van derde landen, dan staat er een percentage van 2½%

 

De daarbij benodigde uitvoerdocumenten zijn: een Enig Document, vrachtbrief, EUR-1 (of factuurverklaring), paklijst en een factuur.

 

Zie voor nadere informatie nog op de website van RVO.

 

Succes!

 

Met vriendelijke groet,

Otto van Peer

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Geachte heer Vos,

 

De goederencode voor gebruikte laptops is dezelfde als voor nieuwe exemplaren. Uitgaande van 847130 is het invoerrecht 0% als de producten van EU-origine zijn. Zijn ze afkomstig van derde landen, dan staat er een percentage van 2½%

 

De daarbij benodigde uitvoerdocumenten zijn: een Enig Document, vrachtbrief, EUR-1 (of factuurverklaring), paklijst en een factuur.

 

Zie voor nadere informatie nog op de website van RVO.

 

Succes!

 

Met vriendelijke groet,

Otto van Peer

Mijnheer Vos moet invoeren, lukt niet hij woont in Nederland. Invoeren van gebruikte laptops is niet invoer vrij, ze gaan uit van de marktwaarde in Marokko en daar betaal je fors over, plus IVA.

Een gebruikte laptop in CV levert al gauw 300 euro op, dus u begrijpt het wel. Wij wisten dit al 10 jaar lang, dus.. ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.