• 0

Meststoffen voor tuin gekocht in Duitsland in Nederland verkopen

Hallo,

 

Ik ben bezig met plannen om een eenmanszaak te beginnen.

Een van de activiteiten is dan de verkoop van meststoffen en aanverwante producten voor tuinonderhoud.

In Duitsland geld hiervoor een BTW tarief van 19%, welke ik niet hoeft te betalen omdat dit een EU land is. (als ik dit goed begrijp na alle informatie die ik erover gelezen heb.

 

In Nederland moet ik hiervoor een BTW tarief van 6% rekenen als ik het verkoop. (Volgens mij vallen deze onder agrarische goederen als ik op de site van de belastingdienst kijk.

 

Klopt mijn gedachte nu dat ik voor de BTW alleen maar te maken heb met deze 6% die ik af moet dragen?

 

Alvast bedankt, groet Barry

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat klopt niet.

 

De (Duitse) BTW kan worden verlegd, maar daarmee moet je wel de BTW afdragen en weer terugvragen.

 

Als je nog geen BTW-nummer hebt kan dat niet. En zorg er voor dat jij het BTW-nummer van je leverancier weet en hier hebt gecontroleerd. Jouw BTW-nummer moet op de factuur staan van je Duitse leverancier.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dit weet ik niet 100% zeker, maar volgens mij is mij dit geleerd:

 

0% BTW is iets anders dan 6% BTW verleggen. Het is namelijk geen 0% tarief.

 

Wacht daarvoor even op antwoord van de heren die er dagelijks mee bezig zijn.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Is er iemand die mij kan vertellen wat het Nederlandse BTW tarief is voor tuin meststoffen? Ik kan dit nergens duidelijk vinden.

Kunstmest valt, evenals in Duitsland, onder het hoge btw-tarief.

 

zie: Agrarische goederen

en ook: Diensten door agrarische loonbedrijven

 

Ook voor agrarische loonbedrijven (B2B) geldt het 21% tarief voor kunstmest.

 

Wat betreft de administratie: Bereken 21% btw voor de intracommunautaire verwerving (afdragen) en 21% btw als inkoop (ontvangen). Het resultaat, middels verrekening, is neutraal (0).

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.