• 0

Software om Jaarrekening op te stellen

Ha HL's,

 

Ik ben momenteel op zoek naar een programma om mijn jaarrekening in te maken. Mijn boekhouding hou ik bij in Snelstart. Om meer inzicht te hebben in mijn financiën en om kosten te besparen heb ik besloten om mijn eigen jaarrekening en -rapportage op te stellen.

 

ik heb wel een paar vragen waar mensen mij eventueel mee kunnen helpen.

 

Ten eerste ben ik benieuwd naar goede en betaalbare software om mijn jaarrekening op te stellen, iemand tips?

 

Daarnaast ben ik ook op zoek naar iemand die mij (op freelance basis) kan ondersteunen met zijn kennis. Zijn er mensen met tips?

 

Groet!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben momenteel op zoek naar een programma om mijn jaarrekening in te maken. Mijn boekhouding hou ik bij in Snelstart. Om meer inzicht te hebben in mijn financiën en om kosten te besparen heb ik besloten om mijn eigen jaarrekening en -rapportage op te stellen.

 

Hallo,

Rapportage is vaak een onderdeel van het boekhoudpakket.

Vanuit het grootboek kunnen dan rapporten of balans en Winst en verliesrekeningen gemaakt worden in de gewenste volgorde en samenvoegingen.

Maar betreft het een eenmanszaak of een micro BV ? Dan zijn de eisen voor de jaarrekening minimaal.

Daarnaast zijn er nog de zogenaamde "fiscale Jaarrekeningen" de bijlagen Balans en W&V voor de belastingaangifte.

 

Verder is het opstellen van de jaarrekening een jaarlijks gebeuren en zal dat het financieel inzicht niet sterk vergroten. Voor het vergroten van het inzicht adviseer ik een liquiditeitsplanning te maken en die maandelijks aan te passen. Voor het lopende of eerstvolgende jaar per maand en het jaar daarna per kwartaal. De liquiditeitsplanning sluit op een te verwachten saldo geldmiddelen en de W&V is op resultaat basis en de balans bevat de Investeringen, Debiteuren en Crediteuren en de te betalen en vooruitbetaalde kosten binnen het jaar (per maand/kwartaal).

 

 

 

Ten eerste ben ik benieuwd naar goede en betaalbare software om mijn jaarrekening op te stellen,

 

Neen, is niet voorhanden, zeer prijzig of onderdeel van het boekhoudpakket.

In Excel kan alles maar dan is modelbouw, invoer of import nodig.

 

Daarnaast ben ik ook op zoek naar iemand die mij (op freelance basis) kan ondersteunen met zijn kennis.

 

Wat bedoel je hier mee"?

Het model bouwen, cursus financiën, maandelijks advies, hulp bij belastingaangifte ?

Voor regelmatige controle administratie en fiscaal advies adviseer ik een administratie- of accountantskantoor.

Misschien moet je dan wat meer betalen maar je wil toch een goed advies?

 

Vriendelijke groeten.

 

 

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben momenteel op zoek naar een programma om mijn jaarrekening in te maken. Mijn boekhouding hou ik bij in Snelstart. Om meer inzicht te hebben in mijn financiën en om kosten te besparen heb ik besloten om mijn eigen jaarrekening en -rapportage op te stellen.

 

Ten eerste ben ik benieuwd naar goede en betaalbare software om mijn jaarrekening op te stellen,

 

Zie speedbooks.nl voor gratis 30 dagen demo.

Bedenk wel dat nu Jaarrekening Micro BV beknopter is.

 

Groetjes.

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.