• 0

Ik vroeg mij af hoelang de belastingdienst er over mag doen om je BTW aangifte te verwerken.

Op 31-10 is de aangifte via internet gedaan en heb hier nog niks van gehoor. op de website van de belastingdienst kan hier niks over vinden.

Het valt me op dat het steeds langer en langer duurt, vorig kwartaal heb ik ruim 8 weken zitten wachten op de brief of ik terug krijg of moet betalen. Een vriend van mij in de zelfde regio en alles heeft na 2 weken al zijn brief gehad...

Hoe kan dit en valt er iets aan te doen?

Groetjes Desiré

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55022-verwerkingstijd-btw-aangifte/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Misschien dat ik meer in je vraag lees dan erin staat, maar "of ik terug krijg of moet betalen"? Dat volgt toch uit je administratie en je aangifte? Ik krijg daar in elk geen brieven over, ik betaal als ik moet betalen en krijg geld als ik geld krijg.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

• 0

Het valt me op dat het steeds langer en langer duurt, vorig kwartaal heb ik ruim 8 weken zitten wachten op de brief of ik terug krijg of moet betalen. Een vriend van mij in de zelfde regio en alles heeft na 2 weken al zijn brief gehad...

Je moet niet gaan zitten wachten. Als je een aangifte doet, dan zie je vanzelf of je per saldo btw moet afdragen of niet. Als blijkt dat je moet afdragen, dan moet je dat geld meteen (voor het eind van de maand) overmaken. Op je aangifte-PDF staat hoeveel je moet overmaken, waarheen je het moet overmaken en onder vermelding van welk betalingskenmerk.

Als blijkt dat je geld terugkrijgt, dan krijg je binnen een week of 3 een "Beschikking Omzetbelasting Teruggaaf". Mijn ervaring is dat je het geld vervolgens meestal op je bankrekening hebt staan op de dag van dagtekening van die beschikking.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar