• 0

inbreng EV dmv bus

Wij hebben samen een vof maar onze wegen splitsen ni.

Mijn compagnon heeft een bus ingebracht ( niet overgeschreven ) en deze op de balans gezet voor €14000,00 in 2011

In de slotbalans komt deze volledige € 14000,00 terug ten gunste van mijn compagnon.

Dit totale bedrag wordt van zijn verlies deel afgetrokken.

Wat gebeurt er met de economische waarde van deze bus?

 

Ik hoop dat iemand daar ervaring mee heeft of in ieder geval de juiste manier om dit op te lossen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Normaliter zou je de afgelopen jaren hebben afgeschreven. Wie heeft de boekhouding gedaan en waarom is er niet afgeschreven?

Als die auto nog voor 14k op de balans staat, dan kan het goed zijn dat er nog een post 'afschrijvingen' op de balans staat, die dan ook in de verdeling aan hem toebedeeld moet worden.

 

Kijk eens in de jaarrekeningen terug hoe de afschrijving op die bus is verwerkt.

Link naar reactie
  • 0

Er is afgeschreven op de bus. de boekwaarde staat op € 3500,00

De bus wordt waarschijnlijk niet verkocht maar die blijft in de zaak.

De economische waarde ( wat we ervoor kunnen vangen als we hem zouden verkopen ) is € 5000,00

Dat bedrag gaat toch van de totale schuld af bij werkelijke verkoop en als mijn compagnon de bus wilt houden dan moet er toch € 2500,00 van mijn schulddeel afgetrokken worden.

Link naar reactie
  • 0

Er is afgeschreven op de bus. de boekwaarde staat op € 3500,00

De bus wordt waarschijnlijk niet verkocht maar die blijft in de zaak.

De economische waarde ( wat we ervoor kunnen vangen als we hem zouden verkopen ) is € 5000,00

Dat bedrag gaat toch van de totale schuld af bij werkelijke verkoop en als mijn compagnon de bus wilt houden dan moet er toch € 2500,00 van mijn schulddeel afgetrokken worden.

 

Hallo,

 

Aangezien de bus niet is overgeschreven is de andere vennoot nog steeds juridisch eigenaar.

Overdracht en verrekening van de bus dient tegen economische waarde te gebeuren.

Check de ANWB koerslijst.

De boekwinst valt in de Winst en verliesrekening en wordt via de gebruikelijke winstverdeling verdeeld over de vennoten.

De "eindbalans" laat de standen van de kapitaalrekeningen zien.

Daarnaast kunnen er nog andere "stille" reserves en latente belastingen in de balansposten zitten net zoals nu met de bus blijkt.

 

 

Vriendelijke groet,

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.