• 0

beperking in algemene voorwaarden

Ik heb een dispuut met een financieel juridische dienstverlener die aan mijn bedrijf nog geld schuldig is. Nu heeft dit bedrijf in haar AV oa het volgende staan en ik vraag me af of dit rechtsgeldig is. Zoals ik het lees betekent dit dat je in een 'conflict' nooit relevante informatie kunt overdragen aan bijvoorbeeld een advocaat.

 

De opdrachtgever (mijn bedrijf) is verplicht alle in het kader van de opdracht door De xx B.V. aan hem/haar verstrekte informatie geheim te houden en niet aan derden over te dragen of ter beschikking te stellen.

 

Is dit artikel juridisch correct?

Martin Maharadja Tenten

www.maharadja-tenten.nl

06-15489363

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ha Martin,

 

Hele correcte lezing van de AV. Dat is inderdaad de letterlijke uitwerking. Maar dat zal niet de bedoeling zijn, want onredelijk bezwarend voor partijen. Een dergelijk beroep ("Maharadja Tenten mocht deze informatie niet met haar advocaat delen, dus de zaak moet worden afgewezen") zal door de rechter worden afgewezen (c.q. de voorwaarde zal bij een dergelijk beroep o.g.v. 6:233 sub a BW worden vernietigd want onredelijk bezwarend).

 

Gr.

Jaap

Advocaat bij Coupry advocaten te Den Haag: https://www.coupry.nl/

 

Advocaat Ondernemingsrecht en Beëindiging Samenwerking

Link naar reactie
  • 0

Een geheimhoudingsbeding ziet op derden, niet op de contractspartijen zelf.

 

Een partij moet altijd een beroep op rechtsbijstand kunnen doen voor juridisch advies, dus het richt ziet niet op deze situatie. Het artikel is dus niet per definitie niet correct, maar de situatie waarin informatie wordt gedeeld, is wel beslissend.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie antwoord. Ik ga er verder mee, het gaat om een wanprestatie van een 'incasso-bureau'. Mijn debiteuren hebben aan hen betaald, maar ze hebben geen enkele moeite gedaan om de incassokosten te verhalen op de debiteuren. Deze zijn dus in mindering gebracht op de facturen ;-(

 

Martin Maharadja Tenten

www.maharadja-tenten.nl

06-15489363

Link naar reactie
  • 0

het gaat om een wanprestatie van een 'incasso-bureau'. Mijn debiteuren hebben aan hen betaald, maar ze hebben geen enkele moeite gedaan om de incassokosten te verhalen op de debiteuren. Deze zijn dus in mindering gebracht op de facturen ;-(

 

Ik ga 2 x raden:

1) een z.g.n. "no cure no pay" incassobureau?

2) naam begin met een I? nee dus, die heeft andere algemene voorwaarden zo te lezen

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.