• 0

verkoop via internet

Mijn vraag is het volgende ik ben voor 45% afgekeurd en op een leeftijd dat iedereen me voor oud aan ziet . Ik wil graag iets doen om meer inkomen te krijgen . Ik wil dit doen door kleding in te kopen en dit te verkopen . Nu ga ik daar geen gigantische bedragen mee verdienen via marktplaats maar toch een bedrag van 300,- ong Nu wil ik dit wel netjes afhandelen en is mijn vraag hoe moet ik dit aangeven bij de belastingdienst . Moet ik btw voor afdragen en moet je voor dit bedrag ook inlaten schrijven bij een kvk . ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is dit 300 euro per jaar, maand, week, dag? Omzet of winst?

 

Over het algemeen meld je je aan bij de KvK. Die nodigen je uit voor een gesprek. Als zij vinden dat je in het handelsregister thuis hoort, schrijven ze je in en sturen ze meteen een melding naar de belastingdienst, die vervolgens bepaalt of je wel of niet een ondernemer voor de omzetbelasting bent.

 

Soms weigert de KvK je in te schrijven. Als je toch meent een ondernemer voor de omzetbelasting te zijn, kun je apart inschrijving bij de belastingdienst aanvragen.

 

De belastingdienst geeft een dubbel advies: als je wil weten of je ondernemer voor de btw bent, bel je de belastingtelefoon, en als je je wil inschrijven, ga je naar de KvK.

 

Bij weinig omzet kun je worden vrijgesteld van het betalen van btw, dat heet de kleineondernemersregeling. Je bent dan wel ondernemer voor de btw, hebt administratieve verplichtingen en brengt btw in rekening, maar je hoeft die vervolgens niet af te dragen.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.