Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op de volgende vragen:
Situatie A:
Stel ik heb een product gekocht bij een leverancier voor een klant voor een bedrag van € 2000,- excl btw.
- Dit product heb ik in december ontvangen.
- Ik ontvang hiervoor factuur van de leverancier met datum 27 december 2016.
- Ik lever het echter pas in januari 2017 aan de klant. Deze klant ontvangt hiervan een factuur met factuurdatum 6 januari 2017.
Moet ik het product (€ 2000,-) voor de aangifte inkomstenbelasting 2016 tot "voorraden" tellen en dus van de inkoopkosten 2016 aftrekken?
Situatie B:
Stel ik heb een product gekocht bij een leverancier voor een klant voor een bedrag van € 2000,- excl btw.
- Dit product heb ik besteld in december 2016 en heb ik in januari geleverd gekregen.
- Ik ontvang hiervoor van de leverancier een factuur met datum 20 december 2016 omdat ik vooruit dien te betalen.
- De klant ontvangt het product in januari en factuur met datum 6 januari 2017.
Moet ik het product (€ 2000,-) voor de aangifte inkomstenbelasting 2016 tot voorraden tellen omdat de factuur op 20 december 2016 is opgesteld ook al heb ik het product pas in januari ontvangen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
IrisT
IrisT
Beste allemaal,
Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op de volgende vragen:
Situatie A:
Stel ik heb een product gekocht bij een leverancier voor een klant voor een bedrag van € 2000,- excl btw.
- Dit product heb ik in december ontvangen.
- Ik ontvang hiervoor factuur van de leverancier met datum 27 december 2016.
- Ik lever het echter pas in januari 2017 aan de klant. Deze klant ontvangt hiervan een factuur met factuurdatum 6 januari 2017.
Moet ik het product (€ 2000,-) voor de aangifte inkomstenbelasting 2016 tot "voorraden" tellen en dus van de inkoopkosten 2016 aftrekken?
Situatie B:
Stel ik heb een product gekocht bij een leverancier voor een klant voor een bedrag van € 2000,- excl btw.
- Dit product heb ik besteld in december 2016 en heb ik in januari geleverd gekregen.
- Ik ontvang hiervoor van de leverancier een factuur met datum 20 december 2016 omdat ik vooruit dien te betalen.
- De klant ontvangt het product in januari en factuur met datum 6 januari 2017.
Moet ik het product (€ 2000,-) voor de aangifte inkomstenbelasting 2016 tot voorraden tellen omdat de factuur op 20 december 2016 is opgesteld ook al heb ik het product pas in januari ontvangen?
Ik hoor graag van jullie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55310-bedrijfsvoorraad-bestellingen-2016-leveren-2017-hoe-inboeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag