Ik zou graag informatie (high-level procesbeschrijving) willen hebben tav het expeditie/logistieke proces vanaf het overhandigen van een pakket tot het aanleveren van het pakket aan mijn deur. Het sorteerproces hoef ik niet te weten. Dus, welke partijen er hierbij betrokken worden en waarom:
1. Baliemedewerker DHL/FedEX/Post NL/UPS/ ontvangt het pakket, registratie en maakt een Airway Bill. Hierbij wordt de zending inhoudelijk niet gecontroleerd (alleen gewicht en destination)
2. Een Carrier wordt ingeschakeld/geselecteerd: een Luchtvracht bijv. KLM Cargo
3. ..??
...??
...??
x. Inklaringsproces door een Inklaringsbedrijf die de onderstaande procedures doorloopt en checkt of alle papieren aanwezig dan wel in orde zijn.
x1. Douane controle en bepaling invoerrechten
x2. nVWA igv veterinaire producten
x3. Inklaringsbedrijf belt de geaddresseerde (dat ben ik!) dat de zending gereed is op opgehaald te worden.
Wat mis ik nog,... de vraag tekens "??"...
Wie kan/wil mij hierin wegwijs maken. Als er op het internet ergens een procesbeschrijving is, graag de URL hiervan opnemen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hyperdrive2016
hyperdrive2016
Hallo,
Ik zou graag informatie (high-level procesbeschrijving) willen hebben tav het expeditie/logistieke proces vanaf het overhandigen van een pakket tot het aanleveren van het pakket aan mijn deur. Het sorteerproces hoef ik niet te weten. Dus, welke partijen er hierbij betrokken worden en waarom:
1. Baliemedewerker DHL/FedEX/Post NL/UPS/ ontvangt het pakket, registratie en maakt een Airway Bill. Hierbij wordt de zending inhoudelijk niet gecontroleerd (alleen gewicht en destination)
2. Een Carrier wordt ingeschakeld/geselecteerd: een Luchtvracht bijv. KLM Cargo
3. ..??
...??
...??
x. Inklaringsproces door een Inklaringsbedrijf die de onderstaande procedures doorloopt en checkt of alle papieren aanwezig dan wel in orde zijn.
x1. Douane controle en bepaling invoerrechten
x2. nVWA igv veterinaire producten
x3. Inklaringsbedrijf belt de geaddresseerde (dat ben ik!) dat de zending gereed is op opgehaald te worden.
Wat mis ik nog,... de vraag tekens "??"...
Wie kan/wil mij hierin wegwijs maken. Als er op het internet ergens een procesbeschrijving is, graag de URL hiervan opnemen.
Alvast bedankt.
ICT Infrastructure Architect
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55359-expeditie-proces/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag