dirkmuis Geplaatst: 2 februari 2017 dirkmuis 144 0 Geplaatst: 2 februari 2017 Ik ben aan het proberen mijn management fee te vertalen naar een salaris. Ik stuit daarbij op een mogelijk scenario, maar geen idee of dit toegestaan is. Stel ik keer mijzelf loon uit welke ik zo laag mogelijk maar wel redelijk houdt natuurlijk. Dus geen grensgevalletje belasting. Vervolgens benut ik de R/C rekening van mijn B.V. om iedere maand 500 euro te 'lenen' en blijf ik ruim onder de 17.500. Aan het einde van het jaar keer ik mezelf 6000 dividend uit (12*500). Hiermee trek ik de R/C weer glad. Is dit toegestaan, aangezien het natuurlijk belasting bespaard om dividend uit te keren. 40% vs. 52% over 6000 euro. Ik geef mezelf dus maandelijks 500e meer te besteden om aan het einde van het jaar te genieten van een belastingvoordeel. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55577-salaris-rc-en-dividend/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Easy does it Geplaatst: 2 februari 2017 Easy does it 682 26 Geplaatst: 2 februari 2017 Ik ben aan het proberen mijn management fee te vertalen naar een salaris. Ik stuit daarbij op een mogelijk scenario, maar geen idee of dit toegestaan is. Stel ik keer mijzelf loon uit welke ik zo laag mogelijk maar wel redelijk houdt natuurlijk. Dus geen grensgevalletje belasting. Vervolgens benut ik de R/C rekening van mijn B.V. om iedere maand 500 euro te 'lenen' en blijf ik ruim onder de 17.500. Aan het einde van het jaar keer ik mezelf 6000 dividend uit (12*500). Hiermee trek ik de R/C weer glad. Is dit toegestaan, aangezien het natuurlijk belasting bespaard om dividend uit te keren. 40% vs. 52% over 6000 euro. Ik geef mezelf dus maandelijks 500e meer te besteden om aan het einde van het jaar te genieten van een belastingvoordeel. Hi, Een paar punten; Houdt rekening met het gebruikelijk loon dga. (Daarvoor is deze regeling er juist.). Aftrekposten in privé zoals een hypotheek kunnen het 52% tarief drukken. Dividend is in principe toegestaan. Maar op individueel niveau is dit dus maatwerk en geen forum werk. :) Vriendelijke groet, Geef om mensen en gebruik dingen. Andersom werkt niet. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55577-salaris-rc-en-dividend/#findComment-553501 Delen op andere sites More sharing options...
0 dirkmuis Geplaatst: 2 februari 2017 Auteur dirkmuis 144 0 Geplaatst: 2 februari 2017 Dat begrijp ik natuurlijk. Maar begrijp ik goed dat het voor iedere riant verdienende (en dus aan de voorwaarde voldoenende) DGA een besparing van 12% op 17.500 kan zijn als je dus dat bedrag via R/C en dividend laat verlopen? Of natuurlijk als je het niet nodig hebt alleen via dividend, dat snap ik. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55577-salaris-rc-en-dividend/#findComment-553502 Delen op andere sites More sharing options...
0 Roel J Geplaatst: 2 februari 2017 Roel J 7,7k 36 1517 Geplaatst: 2 februari 2017 het is weer één van trucjes de bestaat, maar het is kolder om elk apart elementje uit de mogelijke vergoedingen richtingen een DGA te gaan uitbenen.. zoals easy does it al zegt.. het is een samenspel van alle fiscale facetten als je een hypotheek van een miljoen hebt is het voordeliger om een ton salaris te hebben omdat de rente dan volledig in 50% schaal kan worden afgetrokken.. Dividend is een post die jaarlijks wordt vastgesteld maar zeker geen vaststaand feit is, dividend is bedoeld om overtollige cash uit een werk bv te halen om het uit de risicodragende sfeer te halen. er zijn een aantal risico's aan deze constructie - als er een te sterke relatie is tussen de maandelijkse opname en het uiteindeljk vastgestelde dividend dan is die 500 euro maandelijks mogelijk interim dividend en moet je al maandelijks dividend belasting betalen - het op voorhand vastleggen hoeveel dividend je gaat krijgen kan leiden tot financiele problemen in de bv als de resultaten tegenvallen, het is een wettelijke norm om een balanstest en uitkeringstoets te doen voordat je dividend gaat vaststellen dan wel uitkeren. Je vergroot dus mogelijk het risico op bestuurdersaansprakelijkheid door dividend als voorschot te gaan uitkeren zonder dat je weet of er daadwerkelijk voldoende resultaat wordt gemaakt om te kunnen uitkeren. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55577-salaris-rc-en-dividend/#findComment-553507 Delen op andere sites More sharing options...
dirkmuis
dirkmuis
Ik ben aan het proberen mijn management fee te vertalen naar een salaris.
Ik stuit daarbij op een mogelijk scenario, maar geen idee of dit toegestaan is.
Stel ik keer mijzelf loon uit welke ik zo laag mogelijk maar wel redelijk houdt natuurlijk. Dus geen grensgevalletje belasting.
Vervolgens benut ik de R/C rekening van mijn B.V. om iedere maand 500 euro te 'lenen' en blijf ik ruim onder de 17.500.
Aan het einde van het jaar keer ik mezelf 6000 dividend uit (12*500). Hiermee trek ik de R/C weer glad.
Is dit toegestaan, aangezien het natuurlijk belasting bespaard om dividend uit te keren.
40% vs. 52% over 6000 euro.
Ik geef mezelf dus maandelijks 500e meer te besteden om aan het einde van het jaar te genieten van een belastingvoordeel.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55577-salaris-rc-en-dividend/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag