Jump to content

dirkmuis

Super Senior
  • Content Count

    138
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Mijn doel is ervaringen uitwisselen. De hypotheekadviseur heeft naar zeggen ruime ervaring met dga's. De reguliere inkomenschecks zijn allemaal op basis van accountantsverklaringen maar bij een paar banken is het nog niet nodig. Zo ook deze (Argenta). Dat was 4 weken geleden. Als ik het toen had geweten had ik de accountant de opdracht gegeven en was het geregeld. Alleen komt het nu vrijdag om 17u als verassing. De toekomstbestendigheid en dergelijke is meer dan oke alleen dus niet door een accountant verklaard. Wel bekeken. Dus die accountant a
  2. Nee de adviseur zei expliciet dat het niet nodig was. Bij acceptatie komt het toch boven water.
  3. Ik snap dat de bank de voorwaarden bepaald. Maar die cijfers heb ik dus niet op dit moment. Dat moet dus allemaal ad hoc geregeld gaan worden en ingepland gaan worden. Het mooie is dat tijdens het eerste gesprek gezegd werd dat dit niet nodig is en nu ineens wel.
  4. Die accountant geeft geen verklaring zonder alles zelf opnieuw te bekijken en vast te stellen. Uiteraard wil ik die hypotheek maar om nu even 2000 euro uit te geven om 2017 en 2018 op te laten stellen terwijl ik dat wettelijk niet verplicht ben....
  5. Ik ben bezig met een hypotheek aanvraag voor de aanschaf van een woning. Nu ben ik 3 jaar DGA, heb ik meer dan goede cijfers en heb ik een aardige liquiditeit in mijn Holding zitten. Nu zijn er meerdere inkomens toetsen die je kunt laten opstellen maar de meeste vragen dan accountantsverklaringen. Zoals al eerder op dit forum is gesteld ben ik wettelijk niet verplicht tot een accountantsverklaring en toelichting. Ik heb deze dan ook niet tot nu toe. In 2019 heb ik wel een accountant ingeschakeld. Echter, een accountant gaat niet in een weekje gratis voor mij 2 jaar cijfers ops
  6. Wellicht is het scenario niet helemaal duidelijk. De situatie is dat wij klanten hebben (laten we zeggen 200 stuks) en vervolgens factureren wij naar hun eindgebruikers (zo'n 500.000 stuks). Wij factureren dus rechtstreeks naar de eindgebruiker. Iedere klant heeft zelf een contract bij een payment provider. Wij schieten daar transacties in. De factuur zelf en de betaalmogelijkheid gaat via ons systeem naar de eindgebruiker. De payment provider verzameld de betalingen van de eindgebruiker en stort periodiek door naar de klant. De klant trekt uit ons systeem een totaal ra
  7. Maar dit is als klant, gezien mijn scenario. Moet je als pakket welke de facturen uitgeeft niet gewoon doornummeren om het sluitend te houden? De klant boekt de inkomsten op en houdt dus geen de debiteuren administratie bij. Waarom moeten zij dan unieke nummers hebben per debiteur die niet in hun boekhouding staat. Facturen zijn dan toch puur bewijslast?
  8. Per klant of over het hele systeem? Want als een klant dan 2 diensten gebruikt en het rapport voor 1 dienst uit draait zijn deze nooit opvolgend.
  9. Nee, wij maken factuurnummers en facturen. Betaalgegevens zijn van de payment provider. Omschrijving is de dienst van de klant.
  10. Hier denk ik ook aan inderdaad. Echter, de klant gaat de losse facturen niet inboeken. Klanten boeken het maandelijks doorgestorte bedrag op als winst uit het systeem / de dienst. Een totaal rapport is uit het systeem te halen waar ook de BTW te herleiden is. Bij een controle zijn er detail rapporten te vinden waar je ziet uit welke facturen uit de applicatie een bedrag opgebouwd is.
  11. Nee, die boeken het totaalbedrag in een keer op. Dus geen debiteurenadministratie voor iedere eindgebruiker.
  12. Bellen ga ik ook doen. Het is meer dat het al jaren zo werkt en er 100+ klanten geen problemen hebben. 1 klant denkt op dit moment dat dit niet juist is.
  13. Wij factureren namens onze klanten aan hun eindgebruikers. Dus wij creëren de PDF. De betaling zelf wordt afgehandeld door een payment provider. De payment provider verzamelt de gelden en stort deze periodiek door naar de klant. Het contract met de payment provider is met de klant en niet met ons. Wij verzorgen wel de techniek. Tot op heden geven alle accountants (op 1 nieuwe na) ons aan dat zolang onze klanten de bedragen opboeken (per maand) als inkomsten uit de SaaS applicatie er geen enkel probleem is. De applicatie is trouwens een dienstverlening die procedureel na
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept