• 0

wat denken jullie? Conceptstore en webshop

Omschrijving van je concept:

 

[*]Online presence

The Little Shop of Colours heeft een sterke aanwezigheid op social media. Door middel van zeer actieve profielen op de grote sites, met sterke visuele beelden en slimme doelgerichte advertenties. We putten uit ons eigen ruime netwerk voor ruil-promotie. (modellen, mede-ondernemers, festivals, bands, etc.)

[*]We bieden in onze winkel een echte ervaring. Door de gevel en etalage wordt de nieuwsgierigheid al geprikkeld, en eenmaal binnen wil je alles bekijken. Het vlekkenplan van de winkel is super efficiënt, terwijl de inrichting (en het aanbod) heel spannend en verrassend is.

[*]Sterke marketing. Geen hele dure reclame campagnes, maar slimme marketing binnen de doelgroep. (bijvoorbeeld via bekende bloggers en vloggers)

[*]Een ‘Inner circle’ van vaste klanten. Dit dmv events (eventueel in samenwerking met andere ondernemers uit de binnenstad), nieuwsbrieven, speciale aanbiedingen, een kopje koffie kunnen aanbieden, etc.

[*]Een innovatief businessplan dat de ervaring van een conceptstore combineert met de gemakken van een webstore.

[*]Producten uniek in Nederland, waarvoor de fans van bepaalde merken naar Amersfoort zullen afreizen.

[*]Kleine hebbedingen in het assortiment, super leuk voor dagjesmensen en toeristen.

[*]We hebben zelf ruime ervaring in retail, ondernemen, trendwatching, branding en mode.

[*]Een overzichtelijke en laagdrempelige (mooie) webshop, met dezelfde producten als in de winkel. dagelijkse verwerking van orders.

[*]Een uitstekende (meertalige) klantenservice. Zowel in de winkel als via online chat, mail en de telefoon.

[*]Kennis van en liefde voor de stad Amersfoort inzetten. Wij wonen hier sinds 1990 (in verschillende wijken) en zijn op de hoogte van ontwikkelingen en trends.

[*]Fashion Styling breder inzetten dan bezoekers van de winkel, maar ook styling blijven aanbieden voor fotoshoots, videoclips, evenementen, etc.

[*]Last but not least, een weergaloos aanbod van bijzondere, draagbare, bovenmode, schoenen en accessoires voor vrouwen. In het mid-hoog segment. Maar ook met een hoekje ‘preloved’ (tweedehands wat heel goed nog een rondje mee kan). Ook bieden we one-of-a-kind kleding en accessoires uit eigen atelier.

[*]

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Mijn naam is Roos van Leent, ex-model, webwinkelier en stylist uit Amersfoort, ik wil, met de hulp van mijn moeder (ondernemer), Ellen Engelman, een vernieuwend concept brengen in het centrum van Amersfoort. Samen bundelen we onze krachten, kennis en ervaring zodat we alle takken van het ondernemen zelfstandig kunnen uitvoeren.

 

Mijn achtergrond ligt in de Grafische vormgeving en Visual branding. Ook heb ik mode- en interieurstyling gestudeerd. Tijdens mijn studie heb ik modellenwerk gedaan. Sinds een paar jaar maak ik ook zelf kleding en sta ik met mijn webwinkel cq stylingbureau regelmatig op evenementen. ik heb inmiddels een groot netwerk opgebouwd.ik zit middenin de doelgroep, de doelgroep kent mij al en visa versa.

 

Concreet voor The Little shop of colours ben ik nu een bedrijfsplan aan het schrijven, kijken naar locaties, kostenplaatjes maken, leveranciers aanschrijven en begonnen met de website te bouwen (evenals de huisstijl)

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Kleurrijk mode aanbieden in Nederland.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er is zoiets niet, of nauwelijks. er zijn een handvol winkels in Amsterdam die dit bieden in deze stijl, maar dat is het dan ook. In engeland zit er in elk stadje een winkel met deze merken en stijl, daar is het big business. Is de nederlandse mode te saai? of is de mode saai omdat het aanbod saai is?

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is dit levensvatbaar? Ik geloof zelf enorm in het concept. Maar, ik kan natuurlijk niet garanderen (of voorspellen) of dit wat gaat worden. Alle kritiek en ideeen worden enorm gewaardeerd!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Roos,

 

Het is nogal lastig om in te schatten of iets levensvatbaar is als je niet vertelt hoe je het wilt bereiken.

 

Zinnen zoals: 'Wij bieden een echte ervaring', 'Een innovatief businessplan dat de ervaring van een conceptstore combineert met de gemakken van een webstore', 'Kennis van en liefde voor de stad Amersfoort inzetten' en 'Last but not least, een weergaloos aanbod van bijzondere, draagbare, bovenmode, schoenen en accessoires voor vrouwen' zijn nietszeggend. Kom met een plan hoe je deze dingen wilt bereiken en vraag aan ons of wij daar onze mening over willen geven.

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Een concept klinkt altijd goed, een idee meestal ook. Nu de uitvoering in de praktijk nog.

 

Voor een ervaring of beleving ga je naar de Efteling. Die marketese hoor je altijd van laaiend enthousiaste retailadviseurs over nieuwe winkelformules — en die zijn opvallend stil als er weer een modewinkel is omgevallen. Op naar het volgende adviestraject…

 

Je hebt vooral nog niet scherp wat je onderscheidend vermogen is. Leg eens uit waarom je doelgroep één euro meer bij jou gaat uitgeven en ééntje minder bij je concurrenten?

 

Je spreekt jezelf daarbij tegen:

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er is zoiets niet, of nauwelijks. er zijn een handvol winkels in Amsterdam die dit bieden in deze stijl, maar dat is het dan ook. In engeland zit er in elk stadje een winkel met deze merken en stijl, daar is het big business. Is de nederlandse mode te saai? of is de mode saai omdat het aanbod saai is?

Het concept bestaat dus al; niet in een roze wolk leven. Dat maakt je geen vernieuwende marktuitdager, maar een marktvolger. Online maakt het niet uit of een winkel nu in Amsterdam of Amersfoort zit. Ligt het in Engeland al overal in de schappen, dan kun je het risico incalculeren dat het overwaait naar grotere ketens waartegen je het op inkoop en prijs aflegt.

 

Het enige onderscheidend vermogen, dat je zelf ook al had gesignaleerd, is dat het lokaal nog niet bestaat, in Amersfoort en omstreken. Daar zou je marktonderzoek naar kunnen doen. Niet "is de Nederlandse mode saai" in algemene zin, maar veel specifieker: is er in je directe omgeving een markt voor dit concept?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 305 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.