• 0

Ondernemerschap

Beste mensen,

 

Al jaren kriebelt het ondernemerschap. De volgende zaken wil ik aan geïnteresseerden of gelijkgestemden voorleggen. Ik beschik over circa 8 jaar saleservaring binnen verschillende ICT-disciplines. Jaren geleden heb ik voor mijzelf de keuze gemaakt dat het zelfstandig ondernemerschap bij mij past. Zoals bij zo velen is de daarop volgende vraag lastiger te beantwoorden. Ik wil gaan ondernemen, maar wat? Dat geduld een schone zaak is, gaat zeker ook op voor het ondernemersschap. Vandaar dat ik niet van plan ben om iets te gaan overhaasten. Wat eveneens mee speelt is dat ik op dit moment een prima functie en werkgever heb. Desondanks is mijn verzoek en oriëntatie bijzonder serieus.

 

Een aantal kernwoorden die mij omschrijven zijn: sales, marketing, lef, daadkracht, doorzettingsvermogen, overtuigend, ijver, ondernemend en innovatief.

 

1. Met mijn vaardigheden en ervaring ben ik in staat om een goed idee verder uit te werken en succesvol in de markt te zetten. Ik kom graag in contact met mensen die beschikken over (mogelijk) goede ideeën, maar niet of in mindere mate beschikken over sales-, marketing- en organisatievaardigheden.

 

2. Daarnaast sta ik open voor mensen/bedrijven die via een dealer- of agentschap hun verkooppotentieel voor Nederland/Benelux verder willen uitbreiden. Het mag hier een bestaand product, voor een bestaande markt betreffen, maar een nog niet bestaand product, voor een eveneens nog niet bestaande markt heeft ook zeker mijn interesse.

 

 

Alle overige reactie's, vragen, etc zijn uiteraard ook meer dan welkom.

 

 

Hartelijke groet,

Joep

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Joep,

 

Ik begrijp je verhaal goed, nadat ik tijdens mijn studententijd een bedrijfje begon had ik de knoop doorgehakt. Ik ga ondernemen. Na twee jaar ben ik uit dit jonge ICT bedrijf gestapt, omdat ik het niet eens was met het gevoerde beleid binnen de onderneming.

 

Momenteel vergt een nieuwe onderneming veel van mijn tijd. Ik ben daar dol enthousiast over. En toch hou ik veel om me heen in de gaten. Ik kijk binnen verschillende branches wat de trends en ontwikkelingen zijn en zie vaak kansen. Van elke kans maak ik een kort businessplannetje 2/3 A'4 tjes en sla dit op voor als ik (ooit) meer tijd heb om het te gaan uitwerken. Ik ben trouwens ook grote fan van het trendwatching en springwise netwerk (www.trendwatching.com & www.springwise.com). Misschien moet je is kijken op de verschillende newsletters van deze clubs. Hele leuke dingen.

 

Als ik je goed begrijpt ben je simpelweg op zoek naar een product/dienst wat in de markt gezet kan worden. Het liefst voor een jouw herkenbare sector. Nu begrijp ik dat dit ICT is. Heb je misschien ook oog voor andere sectoren of moet het een product/dienst in de ICT zijn?

 

Ik hoop dat je wat aan de tip hebt gehad. Succes JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0
Jaren geleden heb ik voor mijzelf de keuze gemaakt dat het zelfstandig ondernemerschap bij mij past. Zoals bij zo velen is de daarop volgende vraag lastiger te beantwoorden. Ik wil gaan ondernemen, maar wat?

 

staar je vooral niet blind op de "wat"-vraag. het feit dat je al jaren zoekt betekent dat er andere belemmerende factoren zijn. ruim die drempels eerst uit de weg en het "wat" volgt dan vanzelf.

Link naar reactie
  • 0

JW,

 

Bedankt voor je advies, één van de links werkt overigens niet, ik word doorgestuurd naar een hostingpartij.

 

Mijn oriëntatie gaat veel verder dan alleen ICT. Ik ben geen "ICT", maar meer "handel" in de breedste zin van het woord. ICT ligt wel voor de hand aangezien ik deze markt reeds ken, de ervaring heb en mijn netwerk zit in de ICT. Mijn opleidingsachtergrond is bedrijfs- en bestuurskundig, dit geeft denk ik wel aan dat ik breed opgeleid ben en ook breed inzetbaar.

 

Eventuele andere verdere tips zijn nog steeds meer dan welkom.

 

 

Vriendelijke groet,

Joep

Link naar reactie
  • 0

JW,

 

Bedankt voor je advies, één van de links werkt overigens niet, ik word doorgestuurd naar een hostingpartij.

 

Mijn oriëntatie gaat veel verder dan alleen ICT.

 

Dat de link niet werkt meot ene tijdleijk probleem zijn, de URL is wel goed.

 

Die links zijn juist voor niet-IT-ers interessant, omdat veel ideeën meer met producten en lifestylideeën te maken hebben.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is dit wel een praktische manier om het aan te pakken:

 

- blijf nog even het werk doen wat je doet

 

- bedenk wat voor ICT-producten je zou kunnen verkopen aan de relaties die je al hebt ('nieuw product+bestaande markt' strategie dus)

 

- overleg met deze relaties: heb je het bij het goede eind? c.q. Heb je inderdaad een behoefte gevonden? (marktonderzoek dus.. dit kost tijd)

 

- zoek dan leveranciers die dit kunnen leveren, en waar je een goed, vertrouwd gevoel bij krijgt... dit worden je toekomstige klanten, maar ze moeten ook jouw beloftes gaan waarmaken. Dit kost ook tijd, maar als je nog wat vrije dagen hebt dan kan je die hierin investeren

 

want ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat een nieuwe sales-medewerker die meteen 3 opdrachten voor je meeneemt het mooiste is dat een ondernemer kan overkomen.

 

een sales-medewerker die het eigenlijk allemaal niet zo goed weet en eerst even uitgebreid onderzoek naar jouw branche moet gaan doen... tja..

 

in de praktijk betekent dit denk ik al snel dat je heel goed moet weten wat er speelt in een klein aantal markten (en niet een klein beetje van heel veel markten), zodat je op die behoeftes kan inspelen.

 

Hope this helps & good luck!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.