• 0

Advies voorraadfinanciering gevraagd

Beste leden,

 

Ruim een jaar geleden zijn wij een nieuw sneaker label gestart m.b.t. het hoger segment. Op korte termijn ontvangen wij de definitieve collectie waarna wij direct offline retailers zullen bezoeken met als doel het genereren van voororders.

 

De voororders zullen worden geproduceerd door de fabriek in Portugal. De fabriek vraagt hiervoor een aanbetaling van 30% voor productie over de aantal voororders en 70% bij aflevering van de voororders.

 

Over deze vooruitbetaling zijn wij op zoek naar financiering. Inmiddels hebben wij financiering aangevraagd bij o.a. Qredits, ABN Amro bank en Bedrijfsfinanciering.nl en wachten wij de aanvraag af.

 

Alle overige tips zijn van harte welkom dat ons kan helpen met het aanvragen van een financiering.

Ook zijn tips m.b.t. het in contact komen van particuliere investeerders welkom.

 

Mod edit: titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Over deze vooruitbetaling zijn wij op zoek naar financiering.

 

Waarom? Bij een voororder kun (moet!) je toch gewoon aanbetaling van die 30% verlangen?

 

Zodra je deze orders op zak hebt lijkt het me ook een stuk makkelijker financieren (desgewenst ook nog via factoring; relatief duur maar wel een optie).

 

Je gaat nu eerst financiering zoeken op basis van niets, en gaat daarna pas de animo polsen. Zowel voor jezelf als financiers zou ik dat andersom doen!

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Victor, allereerst welkom op Higherlevel!

(al eerder geregistreerd, maar sinds vandaag actief)

 

andere alternatieven zijn crowdfunding of pinbevoorschotting en informele investeerder.

 

Voor de goede orde: dit is geen Twitter, dus reageren met meer dan 140 karakters mag ;). Nadere tekst en uit leg geven over de genoemde begrippen is dus mogelijk en wordt zeer op prijs gesteld

 

In dat kader:

 

[*]wat is "pinbevoorschotting"?

[*]is er een verschil tussen de door jou genoemde "informal investor" en de door topicstarter zelf genoemde "particuliere investeerder" en zo ja, wat?

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Pinbevoorschotting is geloof ik een vorm van microkrediet dat gebruikt maakt van de omzet door middel van pintransacties om het voorschot af te lossen. Dit gebeurt doordat een financieringspartij met een transactie een vast percentage van je toekomstige pin omzet koopt en je dan gelijk een bedrag als voorschot geeft.

 

Misschien dat Victor met informele investeerder business angels bedoelt? Investeerders die ook nog eens coaching bieden en actief meehelpen met de werving van nieuwe klanten oid?

TikTakToys is dé prijsvergelijkingssite voor alle verschillende soorten speelgoed!

Link naar reactie
  • 0

Heb je nagedacht over een wentelkrediet/revolver/"onder rood"? Dit is een krediet dat op elk moment terug betaald kan worden en evt. weer opgenomen kan worden. De kosten zijn afhankelijk van je wensen, maar zullen meestal EONIA/Euribor + marge zijn (afhankelijk van meerdere factoren) en daarnaast een commitment fee (kan verschillen, maar ik zie de laatste tijden 0.1% - 0.5% langskomen voor corporates...). Revolver is meer in de VS, in Europa gebruiken ze vaak overdraft faciliteiten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.