• 0

Salaris DGA bij aannemen nieuwe medewerker met hoger salaris. gebruikelijkloonre

Beste allen,

 

Ik ben samen met een compagnon in natuurlijk persoon directeur van een BV X. Beiden hebben we een 50% belang in via onze eigen management BV, waarvan ieder 100% eigenaar is in natuurlijke persoon. Ook staan we beide op de payrol van de BV X. De belastingdienst heeft ons aangegeven dat wij beide als DGA worden gezien van BV X en dragen dus geen werknemerspremie af. In onze aandeelhouderovereenkomst van BV X hebben we opgenomen dat we elkaar kunnen ontslaan als directeur van BV X. Wij hebben onszelf een goed salaris toegekend dat boven de Eur 45k ligt conform de gebruikelijkloonregeling van de belastingdienst.

 

Wij willen nu een medewerker inhuren, maar zijn salariseis ligt 25% boven ons salaris. Mijn vraag is of wij ons huidige salaris instand kunnen houden. Of moeten wij ons salaris gelijktrekken met de nieuwe medewerker.

 

Ik verwijs ook naar de website van de belastingdienst

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/vermogen_en_aanmerkelijk_belang/aanmerkelijk_belang/loon_en_aanmerkelijk_belang/loon_en_aanmerkelijk_belang

 

Onze nieuwe collega is een uitstekende kandidaat, maar heeft geen speciale kennis en/of expertise die wij niet hebben.

 

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.

 

Gr

Marco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Marco,

 

De enorme diversiteit van jouw vragen sinds 2010 doet vermoeden dat je deze vragen niet voor jezelf stelt maar als financieel adviseur ten behoeve van (al dan niet betalende) klanten. Dit topic gaat daarom op slot.

 

Mocht mijn vermoeden niet correct zijn dan gaarne reactie via PM

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.