Verzameltopic voor fabriekszoekers

Aanbevolen berichten

HL krijgt regelmatig bezoek van starter-dromers die een enorme kledinglijn of schoenenimperium voor ogen hebben, maar geen idee hebben wie samples of kleine series kan maken. Vanwege hun vragen is zelfs een regel ingesteld: vragen naar leveradressen is niet toegestaan.

 

In de spirit van dit forum: kunnen we het onderwerp niet alsnog een kans geven door middel van een verzameltopic?

 

Ervaring met uitbesteden aan fabrikanten (ateliers, workshops) in verre landen?

 

Met als uitgangspunt het idee voor een schoen, een kledingstuk, een sieraad. Wat dan? Daar komen veel dromers op af en waarschijnlijk ook (vriendjes van) producenten in Tunesië, Portugal of Vietnam. Dus het vergt extra aandacht van moderatie.

 

Maar het is wel een typisch thema voor HL.

 

Ik sprak laatst een Nederlandse zaadveredelaar die enorme pootgoedvelden in Vietnam had bezocht. Het is soms fascinerend hoe werk verdeeld wordt over de wereld.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Geen idee of dit een (goed) idee is, HL is immers een kennisforum en nadrukkelijk geen handelsplatform. Daar zijn bijvoorbeeld handelsmissies en aanbodsites voor en alles daartussenin.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Is denkbaar dat vraagstellers geholpen kunnen worden zonder plat adressen en aanbevelingen (ongewenste spam) te publiceren? Er zijn toch ook startende ondernemers die de weg wel hebben gevonden.

 

HL geeft wel detailhulp bij juridische, administratieve, belasting- en verzekeringstechnische vragen, en je kan hier assistentie inroepen voor heel specifieke automatiseringsproblemen (puzzel voor programmeurs) maar de inkoop blijft stiefmoederlijk bedeeld.

 

Misschien is er een andere manier om het delen van handelskennis te bevorderen?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Daar zouden we het wat mij betreft altijd over kunnen hebben. Bezoek een professionele beurs zou ik willen zeggen, ontmoet leveranciers en blijf niet hangen in Googlen en mailen met een anoniem e-mailadres.

 

Zullen we een adviesbureautje starten waarbij ik eerlijkheidshalve moet aantekenen dat ik geen verstand van schoenen en kleding heb!? Of zal de betaalbereidheid of inkoopkracht voor alleen al inkoopadvies of 'matching' tegenvallen onder dit soort potentiële afnemers? Mogelijk een vooroordeel mijnerzijds...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
HL is immers een kennisforum en nadrukkelijk geen handelsplatform. Daar zijn bijvoorbeeld handelsmissies en aanbodsites voor en alles daartussenin.
Geheel mee eens.

 

Ik heb al vaker aangegeven dat voor Fashion het handelsplatvorm Fashion United de meest aangewezen weg is.

 

Het beste handelsplatvorm voor allerhande banen, producten en landeninformatie is nog altijd Linkedin.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Laten we dit (inhoudelijk) bespreken. Starters die graag internationaal zaken willen doen of zelfs direct buiten de EU willen gaan inkopen zou ik in het algemeen inderdaad starter-dromers willen noemen zoals jij het in aanvang al noemt. Mijn sympathie ligt dan eerder bij ondernemers die stap voor stap willen gaan ondernemen en groeien. Met een gefundeerde inschatting van risico's en opbrengsten.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Standaard doorverwijzen naar het forum van Fashion United lijkt inderdaad een prima alternatief. Ik kende dat niet en kan mij enige doorverwijzing vanaf dit forum niet herinneren. Maar ik doe voortaan mee met doorlinken. ;D

 

Verder eens met die stap-voor-stap aanpak, maar in sommige sectoren zijn de eerste stapjes ook in het buitenland. Dat is niet meteen megalomaan...

 

Hoe die stap-voor-stap aanpak verloopt, zou ik wel graag op dit forum behandeld zien. Er is al wel eens een aanzet geweest en daar heb ik gesuggereerd een struikelblokken-serie te beginnen op HL. Stumbling stones (and how to evade them)....

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.