• 0

eigen auto, in loondienst en eenmanszaak

Goedemorgen en aangenaam kennis te maken :)

ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik het bij mijn werkgever voor elkaar heb gekregen dat ik van 40 naar 24 uur per week in loondienst ga (met behoud van FT salaris :)), wat ruimte schept om te gaan ondernemen.

Naast een heleboel andere vragen die nog niet zo relevant zijn, ben ik benieuwd naar wat de handigste oplossing voor onderstaande is:

Ik ben een jaar geleden uit de leaseregeling gestapt omdat ik meer vrijheid wilde hebben in autokeuze e.d. Daarnaast rijd ik behoorlijk wat kilometers en kreeg ik een genereuze reiskostenaanbieding die voor mijn werkgever toch minder kostte dan een auto leasen. Iedereen blij dus.

Huidige situatie:

- 50.000 kilometer per jaar voor werkgever a 19 cent belastingvrij + 600 bruto per maand

- 10.000 privekilometers

Nieuwe situatie

- 40.000 kilometer per jaar voor werkgever a 19 cent belastingvrij + 600 bruto per maand

- 10.000 kilometer per jaar voor eenmanszaak (geschat)

- 10.000 privekilometers

Hoe kan ik dit het meest fiscaalaantrekkelijk oplossen en zijn deze scenario's mogelijk?

- Auto op de balans van eenmanszaak en bijtelling gaan betalen?

- Situatie houden zoals deze nu is?

- Auto verhuren aan mezelf tegen 19 cent per kilometer voor de zakelijke kilometers werkgever?

Of is er een andere mogelijkheid?

Ik loop hier nu al een paar dagen mee te worstelen en kan nog geen duidelijkheid vinden. Wellicht dat er hier iemand is die wat meer kan vertellen?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57014-eigen-auto-in-loondienst-en-eenmanszaak/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Je krijgt straks van je werkgever 600 euro per maand voor de auto plus 19 cent per gereden kilometer?

En dan ook nog eens een fulltime salaris voor 24 uur per week werken.

Dat is een sympathieke regeling.

Hoe dan ook:

Het makkelijkst is sowieso om de 10.000 zakelijke kilometers (voor de eenmanszaak) bij te houden en maal 19 cent ten laste van het resultaat te brengen (waarschijnlijk is dit ook het voordeligst, maar dat is niet echt zo 1-2-3 te zeggen zonder allerlei details).

"What, me worry?"

• 0

Je krijgt straks van je werkgever 600 euro per maand voor de auto plus 19 cent per gereden kilometer? En dan ook nog eens een fulltime salaris voor 24 uur per week werken.

Dat is een sympathieke regeling.

Als de regeling permanent is en als ik een man was, dan zou ik die eenmanszaak vergeten en gaan vissen ... Al zie ik sommige vrouwen dat ook wel eens doen ... vissen welteverstaan.

Hoe dan ook: Het makkelijkst is sowieso om de 10.000 zakelijke kilometers (voor de eenmanszaak) bij te houden en maal 19 cent ten laste van het resultaat te brengen (waarschijnlijk is dit ook het voordeligst, maar dat is niet echt zo 1-2-3 te zeggen zonder allerlei details).
Geheel mee eens.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar