Het zal vast al een keer ter sprake zijn gekomen op het forum, maar aangezien ik nog niet echt thuis ben in de fiscale zoektermen kan ik mijn vraag niet vinden.
De situatie is als volgt:
Ik ga me inkopen in het bedrijf van mijn huidige werkgever.
Hiervoor heb ik een holding bv opgericht om daar het aanmerkelijk belang aan te houden.
Om dit te financieren wil ik eigen geld in de bv brengen (100.000) en heb ook een persoonlijke lening (eveneens 100.000) afgesloten, dit was een gunstiger rentetarief dan een zakelijke financiering.
Hierdoor betaal ik wel de rentekosten en aflossing prive.
Nu moet ik dit in de holding inbrengen om vanuit daar de aandelen te kopen. Wat is de beste manier om dit te doen?
Mijn idee was om als natuurlijk persoon 200.000 te lenen aan de bv tegen een rentetarief zodat ik met de rente die de bv betaald aan mij zelf de rente kan betalen van mijn persoonlijke lening?
Zo betaald de bv toch de rentekosten en druk ik de winst die de bv gaat maken.
Ook kan ik zo de lening weer belastingvrij uit de bv halen.
Is dit een verstandige keuze of adviseren jullie anders?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Peter Lindenboom
Peter Lindenboom
Beste Forumgenoten,
Het zal vast al een keer ter sprake zijn gekomen op het forum, maar aangezien ik nog niet echt thuis ben in de fiscale zoektermen kan ik mijn vraag niet vinden.
De situatie is als volgt:
Ik ga me inkopen in het bedrijf van mijn huidige werkgever.
Hiervoor heb ik een holding bv opgericht om daar het aanmerkelijk belang aan te houden.
Om dit te financieren wil ik eigen geld in de bv brengen (100.000) en heb ook een persoonlijke lening (eveneens 100.000) afgesloten, dit was een gunstiger rentetarief dan een zakelijke financiering.
Hierdoor betaal ik wel de rentekosten en aflossing prive.
Nu moet ik dit in de holding inbrengen om vanuit daar de aandelen te kopen. Wat is de beste manier om dit te doen?
Mijn idee was om als natuurlijk persoon 200.000 te lenen aan de bv tegen een rentetarief zodat ik met de rente die de bv betaald aan mij zelf de rente kan betalen van mijn persoonlijke lening?
Zo betaald de bv toch de rentekosten en druk ik de winst die de bv gaat maken.
Ook kan ik zo de lening weer belastingvrij uit de bv halen.
Is dit een verstandige keuze of adviseren jullie anders?
mvg,
Peter
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57224-kapitaal-in-bv-brengen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag