• 0

camper en youngtimer regeling

Dag Allemaal,

 

Ik begrijp dat je met de youngtimerregeling alle kosten die je zowel zakelijk als prive maakt kunt aftrekken. en dat de enige regel is dat de auto 15 jaar oud moet zijn. Mijn vrouw als ik zijn beide voor de helft van de week ondernemer, de urenregeling is dus geen probleem voor ons beide.

 

Nu heb ik daar de volgende vragen over die ik nergens beantwoord kan vinden:

1 stel ik koop een camperbusje, waar goed aannemelijk is te maken dat ik die zowel zakelijk als prive rijd. Kan ik de regeling toepassen?

2 stel ik koop een oude camper (meer camper dan bus), die ik zakelijk als prive wil rijden en voor mijn vrouw koop ik een 15 jaar oude auto; kan ik de regeling twee maal toepassen?

 

Erg bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als een auto zowel zakelijk als privé wordt gebruikt, mag deze op de balans gezet worden.

Er geldt, voor zover ik weet, wel een ondergrens van tenminste 10% zakelijk gebruik.

 

Er is geen belemmering om meerdere auto's op de balans te zetten, mits elke auto (mede) zakelijk wordt gebruikt.

 

Bij een auto ouder dan 15 jaar is de fiscale bijtelling 35% van de waarde in het economisch verkeer.

Dat is niet volgens mij per se gunstig aangezien de afschrijving maximaal 20% is.

 

Succes, Odeon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.