Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Lokaal (regio Rotterdam) persbericht verspreiden

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

 

Ik wil met mijn bedrijf graag een persbericht delen, maar ik ben volledig nieuw in de wereld van persberichten. Ik heb natuurlijk wel gezocht en kom allerlei adviezen tegen over de opbouw van je bericht en hoe je redacties moet mailen. Maar waar ik specifiek benieuwd naar ben is hoe ik de juiste partijen kan vinden voor toesturen van mijn persbericht. Zijn hier (ongeschreven) regels voor? Zijn er wellicht websites waar overzichten staan per categorie en/of regio. Het gaat in dit geval om een bericht dat gaat over regio Rotterdam, met raakvlak tussen milieu en internet.

 

Ik ben heel benieuwd hoe jullie in dit geval te werk zouden gaan?

 

Alvast bedankt! :)

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoek op perslijst en je vindt vele nuttige tips.

 

Handboek Nederlandse Pers

 

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dankje TwaBla!

 

Is het dan een kwestie van met hagel schieten? Of ga je bij persberichten wel altijd heel gericht op zoek naar de best passende kanalen/partijen om het bericht te verspreiden?

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Het lijkt mij dat je het medium kiest waar je doelgroep zit. Als je een hele brede doelgroep hebt, veel passende media, heb je een niche doelgroep dan het medium dat daar bij past. Maar dat moet je zelf uitvinden.

 

Naast de reguliere media - radio, tv, krant, tijdschrift - kun je natuurlijk ook social media inzetten.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het dan een kwestie van met hagel schieten? Of ga je bij persberichten wel altijd heel gericht op zoek naar de best passende kanalen/partijen om het bericht te verspreiden?

Je noemde al selectie-criteria:

 

1. Regio Rotterdam

2. Thema Milieu en Internet

 

Nou mag je zelf op zoek en selecteren. Het Handboek Pers & Publiciteit is nog van de oude media-wereld,, waarschijnlijk uitgebreid met online media. Maar of elke Linked-in, Facebook, Yahoo en andere groep er in staat, betwijfel ik. Het vergt dus meer zoekwerk. Maar dat is onderdeel van je marketing: geleidelijk ingroeien in relevante online gemeenschappen. Als een schimmel. Je ziet dat ook op dit forum. Dienstverleners die zich wortelen in de community.

 

De marketing-P van Paddestoel!

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Journalisten hanteren criteria voor het nieuws.

 

Een daarvan is dat het bijvoorbeeld "nieuws" moet zijn en geen verkapte reclame.

 

Dat betekent dat het "nieuws" maatschappelijk relevant of op zijn minst relevant voor dat deel van de maatschappij moet zijn dat het betreffende medium leest. De doelgroep dus. En daarin kan nog weleens een verschil ontstaan in definitie tussen het bedrijf / ondernemer en de lezer/journalist.

 

Op de door journalisten gehanteerde criteria om te bepalen of iets wel of niet nieuws is, ga ik zelf niet in. Dat is aan de journalist namelijk. Wel adviseer ik je een persbericht te (laten) schrijven dat oprolbaar is, zodat de dienstdoende redacteur het nieuws overzichtelijk krijgt en snel kan scannen om te bepalen of en wat hij er mee gaat doen.

 

Verder is het inderdaad verstandig persberichten te versturen naar relevante media, want mailboxen van redacties zijn al overvol. Bovendien: een blad als autoweek gaats niets doen met het nieuws van de tuinvrouwenclub en omgekeerd doet de Libelle niets met nieuws over bijvoorbeeld de autobranche. Dus bespaar jezelf en de redactie die moeite van het versturen van persberichten naar maar zoveel mogelijk media in de hoop om maar wat aandacht te krijgen.

 

Nieuws en relevantie, dat is de sleutel tot aandacht van de media.

 

 

 

 


De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké