Jump to content

Henk-Jan de Meer

Senior
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    innovatief ondernemen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.iondernemer.nl

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    naar het volgende niveau willen.
  • My opinion about entrepeneurship
    Ondernemen is continu leren, veranderen en groeien!
  • My opinion about innovation
    Weet zeker dat het een verbetering is voor de wereld, en niet alleen voor jezelf.
  1. Redacties zijn nu al op zoek naar extra verhalen van ondernemers, want de nieuwsagenda’s raken steeds leger richting de zomer. De journalistieke komkommertijd komt er aan en dat betekent een periode waarin de kans op publiciteit 2x zo groot is als normaal. 'Wil je als ondernemer free publicity, regel dan nu al een goed geschreven persbericht. Dan kan het zodra het komkommertijd is meteen verstuurd worden.’ De nasleep van alle politieke verkiezingen is tot rust gekomen. Politici gaan straks met zomerreces en de zomervakanties beginnen. ‘Van 5 juli t/m 2 september is er geen politiek nieuws. In dezelfde periode gaan ook veel gezinnen met zomervakantie dus er gebeurt bar weinig in de maatschappij.’ Komkommertijd landelijke media Zomerreces Nederlands parlement: 5 juli t/m 2 september 2019 Schoolvakanties: 6 juli t/m 25 augustus 2019 Zowel de politiek als alle drie de regio’s (Noord, Midden, Zuid) zijn op vakantie van 13 juli t/m 18 augustus 2019. Dan is het dus echt komkommertijd. Dan droogt de nieuwsstroom helemaal op voor veel media en lees je veel berichten die buiten de komkommertijd geen nieuwswaarde hebben. Vaak lijkt het dan dat er ineens meer inbraken en andere vormen van kleine criminaliteit zijn, maar in werkelijkheid is het verschil dat media hier over verslag doen bij gebrek aan ander nieuws.’ Voorbereidingen treffen Ondernemers doen er daarom goed aan om nu al na te denken over hun nieuwsmoment en een persbericht te laten schrijven, als ze free publicity willen tenminste. ‘De komkommertijd biedt een uitgelezen kans om digitaal herrie te schoppen. Maak daar als ondernemer gebruik van als je media-aandacht wilt. Het belooft de komende maanden journalistiek gezien erg rustig te worden, dus het is de ideale periode om persberichten te versturen.' Werkwijze redacties Redacties werken tijdens de komkommertijd op een andere manier, want ondanks het opdrogen van de nieuwsstroom komt wel gewoon de volgende editie uit. En die moet dus gevuld worden. Sommige redacties pakken dat aan door eerder geschreven tijdloze verhalen van de plank af te halen. Ook passen redacteuren de journalistieke criteria die voor het nieuws gelden flexibeler toe. Ze gebruiken berichten die buiten de komkommertijd het nieuws niet zouden halen, de zogenoemde ‘zacht nieuws’ berichten. Dus die grotere kans op publiciteit is echt aanwezig als je het goed aanpakt.' Hoe regel ik voor free publicity? ‘Wil je als ondernemer free publicity? Maak het de redacties dan gemakkelijk. Zij draaien met minimale bezetting in de zomer. Een redacteur moet dus meer doen in dezelfde tijd, waardoor ze sneller voor kant-en-klare verhalen kiezen. Hoe sneller de redacteur een goed verhaal uit een persbericht kan overnemen, hoe groter de kans op free publicity voor de ondernemer. Dat is dus een win-winsituatie.’ Uitgebreidere informatie met tips en tricks voor het schrijven en versturen van persberichten kun je lezen op mijn bedrijfsblog. Heb je vragen hierover, dan mag je natuurlijk ook altijd contact met me opnemen.
  2. Minimumloon op zijn minst, volgens de wettelijke geldende regels. En beste is om gewoon een fatsoenlijk loon te betalen. Zeker gezien de tijden en dagen dat je ze wilt inzetten. En voor het geval je nu stagiaires overweegt, ook daar gelden wettelijke regels voor.
  3. Oké dan, die kende ik nog niet. Chantage met reviews. Pffff.... tjsa, iedereen gebruikt iets om het in zijn voordeel uit te laten pakken natuurlijk. Reviews op meerdere plekken checken is wel een goede tip overigens! En reviews valideren en alleen excessen uitsluiten, het lijkt me mogelijk maar wel lastig. Waar leg je de grens en wie bepaalt dat?
  4. Een goede bedrijfsnaam vertelt volgens mij waar je voor staat en wat je levert. Als je het goed aanpakt, dan is de bedrijfsnaam tevens een pakkende boodschap die mensen triggert. Wat ik doe, dat doen heel veel mensen. Zeg maar gerust dat het een kwestie is van 1000 in een dozijn. Maar er is maar 1 Digitale Herrieschopper. En ongeacht wat je van deze bedrijfsnaam vindt, wanneer ik mensen mijn bedrijfsnaam vertel (De Digitale Herrieschopper), dan reageren velen verbaasd. "Ben je een hacker ofzo?" is een van mijn favoriete reacties haha. Maar altijd vragen ze zich af wat ik doe. Dus ik kan altijd vertellen wat ik doe, én ik heb hun interesse. Sommigen vinden deze bedrijfsnaam niks, anderen vinden het geweldig en passend. Mijn naam, Henk-Jan de Meer, weten ze de volgende dag niet meer. Maar over die ene ondernemer die zichzelf De Digitale Herrieschopper noemt, weten ze nog steeds te vertellen wie hij is en wat hij doet. Dus wat mij betreft mag iedereen zijn mening hebben over mijn bedrijfsnaam, het werkt voor mij en doet wat het moet doen. De familienaam als bedrijfsnaam is saai, raad ik af, zeker als het bedrijf later overgenomen moet worden door iemand die geen familie is. Nu weet ik niet of dit van de moderatoren mag, maar lange tijd geleden heb ik al eens een blog geschreven over het bedenken van een bedrijfsnaam. Zie deze link: https://www.digitaleherrieschopper.nl/bedrijfsnaam-bedenken/ Mocht een moderator besluiten de link te verwijderen, dan Google je mijn bedrijfsnaam maar even en kijk je op mijn website bij de blogs onder "Actueel". Ik sta toch bovenaan in de zoekresultaten. :)
  5. Reviews, oftewel de beoordeling van klanten op het product of de dienst en de service van een bedrijf, kan een handige marketingtool zijn, maar ook een PITA (Pain in the ASS). Welke ondernemers gebruiken reviews (nog)? Wie gebruikt het juist niet? En waarom? Is de review nog betrouwbaar die een reële afspiegeling geeft van de werkelijkheid? Er zijn ongetwijfeld klanten die al dan niet (on)terecht bedrijven slechte reviews geven. En wat vinden we van de super positieve reviews? Blijkbaar kunnen bedrijven selectief zijn in het uitvragen van reviews zo blijkt uit dit NOS-bericht. Heeft de review zijn langste tijd gehad, moet het systeem op de schop, of werkt het nog prima zo? Overigens, bij jou laatste online aankoop..., bekeek je toen ook de review van dat product? Ben benieuwd!
  6. Content marketing is zeer waardevol. Daarom pas ik dit al jaren toe voor mezelf, en voor mijn opdrachtgevers. De vraag voor ondernemers is niet of je in content marketing gaat investeren, maar HOE je hierin gaat investeren. Met tijd en effort of met geld? Wie voor het laatste kiest, kiest een LEAN-methode die hun effort pas echt minimaliseert. Het bespaart hen bloed, zweet en tranen, en levert gigantisch veel tijd op. En die extra tijd hebben ze dan hard nodig voor hun nieuwe opdrachten die ontstaan dankzij goede contentmarketing van een content creatie specialist. Dat is wat je noemt een Win-Win! En voor wie liever het eerste kiest: je kunt online veel lezen, veel bekijken, veel kopiëren en veel leren, maar het belangrijkste is dat je er zin in hebt en tijd voor vrij wilt maken, naast al je andere werkzaamheden. Uiteindelijk is het een kwestie van doen. Dus ga gewoon schrijven, laat het even rustig liggen, bekijk het twee dagen later weer eens en pas hier en daar wat aan, en herhaal desnoods nog een keer. Waar een wil is, is een weg. Dat is het belangrijkste. Voor veel mensen is het geen kwestie van kunnen, maar willen. Dus wil je zelf aan de slag met content marketing? Zet hem op kanjer!
  7. Wellicht helpt dit je wat verder: http://www.lancelots.nl/starten/bedrijfsnaam
  8. Ik zou persoonlijk zo'n vraag aan de Belastingdienst stellen. Gewoon door hun op te bellen, en desnoods om een uitspraak van de Belastinginspecteur vragen. Dan weet je het 100% zeker. En dat lijkt me wel van essentieel belang voor jullie bedrijf dat zoiets goed geregeld is.
  9. Je kunt wellicht contact opnemen met SIDN, ook al is het een .com domein. Zij hebben waarschijnlijk contacten met hun zusterorganisaties in het buitenland en kunnen je misschien doorverwijzen naar de betreffende instantie voor de .com of waar jouw webmaster is gevestigd. Succes in ieder geval!
  10. Zorg voor een goed verhaal. En zorg voor duidelijke antwoorden op vragen, zoals..."Welk probleem lost jouw dienst op?" Als iemand een probleem heeft, dan is er vaak behoefte aan een oplossing. Of aan resultaten, of doelen, of.. etc. enz. En kijk naar wie dit probleem heeft. Dus wie is de doelgroep? Als dat alles en iedereen is, dan is het tegelijkertijd niemand. Overigens, persoonlijk schakel ik alleen een callcenter in dat via zijn eigen methode klanten kan binnen halen. Als het voor jezelf al niet lukt, waarom denk je dan dat je voor mij wel klanten gaat binnen halen? Telefoontjes plegen = middel Klanten binnen halen = doel Hoevaak of hoeveel je daarvoor moet bellen = I dont care. Dus wat lever je? Probeer dat helder voor jezelf te krijgen. En ga daarmee de bühne op.
  11. Tsja, ik zou zeggen... wat wil je zelf? Wat vind jij fijn? Los van het feit "gewoon op tijd betalen". Als je het kunt veroorloven en dat geld kunt missen, en je geen zin hebt in ergernissen, dan lijkt het me duidelijk. Doei doei klant! De reden van wanbetaling kan meewegen, maar maakt het nu veel verschil uit of ze lui of gemakkelijk zijn, een of ander (hun) probleem hebben of dat er iets anders is waardoor ze een loopje met je kunnen nemen? Tuurlijk, een keertje kan, maar als het elke keer is, dan nemen ze gewoon een loopje met je. En dat getuigt van weinig respect, want andersom, als zij iets nodig hebben, dan moet dat er natuurlijk gisteren zijn. Je maakt duidelijke afspreken.. Jij levert, zij betalen. En daar staan termijn voor. Respecteren ze die afspraken keer op keer niet. Kun je het geld missen? Doei doei klant!
  12. Altijd leuk zo'n nieuwjaarsborrel. Al vraag ik me wel af of veel gebruikers van dit platform ervan op de hoogte zijn. Ik zie dit toevallig omdat ik nu even inlog. Maar heb nergens een berichtje voorbij zien komen.
  13. Altijd afspraken op papier vastleggen. Dat geeft duidelijkheid en voorkomt verschillende interpretaties. Als het goed gaat, dan heb je het papier niet nodig, wat heel mooi is. Als het niet goed gaat, dan ben je blij dat je het papier hebt, want dat is je bewijs van de gemaakte afspraken. Mondelinge afspraken zijn ook afspraken, maar bewijs dat maar eens. En als het erop aankomt bij een geschil, dan zul je toch eea moeten bewijzen. Documentatie / correspondentie ook goed bewaren trouwens. Voor zulke zaken altijd vooraf tijd vrijmaken, want is er eenmaal gedonder, dan ben je te laat. Bovendien, wie houdt er nu niet van duidelijke afspraken? Zij die...

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept