Jump to content

Henk-Jan de Meer

Senior
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

Register

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    innovatief ondernemen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.iondernemer.nl

Company info

  • Company or organization name
    de Digitale Herrieschopper
  • Phone number
    0629201202
  • Branch
    Communicatie & marketing
  • Branch 2
    Media & (vak)informatie
  • Website address

Vision

  • I'm looking for people who
    naar het volgende niveau willen.
  • My opinion about entrepeneurship
    Ondernemen is continu leren, veranderen en groeien!
  • My opinion about innovation
    Weet zeker dat het een verbetering is voor de wereld, en niet alleen voor jezelf.
  1. Oké dan, die kende ik nog niet. Chantage met reviews. Pffff.... tjsa, iedereen gebruikt iets om het in zijn voordeel uit te laten pakken natuurlijk. Reviews op meerdere plekken checken is wel een goede tip overigens! En reviews valideren en alleen excessen uitsluiten, het lijkt me mogelijk maar wel lastig. Waar leg je de grens en wie bepaalt dat?
  2. Een goede bedrijfsnaam vertelt volgens mij waar je voor staat en wat je levert. Als je het goed aanpakt, dan is de bedrijfsnaam tevens een pakkende boodschap die mensen triggert. Wat ik doe, dat doen heel veel mensen. Zeg maar gerust dat het een kwestie is van 1000 in een dozijn. Maar er is maar 1 Digitale Herrieschopper. En ongeacht wat je van deze bedrijfsnaam vindt, wanneer ik mensen mijn bedrijfsnaam vertel (De Digitale Herrieschopper), dan reageren velen verbaasd. "Ben je een hacker ofzo?" is een van mijn favoriete reacties haha. Maar altijd vragen ze zich af wat ik doe. Dus ik kan altijd vertellen wat ik doe, én ik heb hun interesse. Sommigen vinden deze bedrijfsnaam niks, anderen vinden het geweldig en passend. Mijn naam, Henk-Jan de Meer, weten ze de volgende dag niet meer. Maar over die ene ondernemer die zichzelf De Digitale Herrieschopper noemt, weten ze nog steeds te vertellen wie hij is en wat hij doet. Dus wat mij betreft mag iedereen zijn mening hebben over mijn bedrijfsnaam, het werkt voor mij en doet wat het moet doen. De familienaam als bedrijfsnaam is saai, raad ik af, zeker als het bedrijf later overgenomen moet worden door iemand die geen familie is. Nu weet ik niet of dit van de moderatoren mag, maar lange tijd geleden heb ik al eens een blog geschreven over het bedenken van een bedrijfsnaam. Zie deze link: https://www.digitaleherrieschopper.nl/bedrijfsnaam-bedenken/ Mocht een moderator besluiten de link te verwijderen, dan Google je mijn bedrijfsnaam maar even en kijk je op mijn website bij de blogs onder "Actueel". Ik sta toch bovenaan in de zoekresultaten. :)
  3. Reviews, oftewel de beoordeling van klanten op het product of de dienst en de service van een bedrijf, kan een handige marketingtool zijn, maar ook een PITA (Pain in the ASS). Welke ondernemers gebruiken reviews (nog)? Wie gebruikt het juist niet? En waarom? Is de review nog betrouwbaar die een reële afspiegeling geeft van de werkelijkheid? Er zijn ongetwijfeld klanten die al dan niet (on)terecht bedrijven slechte reviews geven. En wat vinden we van de super positieve reviews? Blijkbaar kunnen bedrijven selectief zijn in het uitvragen van reviews zo blijkt uit dit NOS-bericht. Heeft de review zijn langste tijd gehad, moet het systeem op de schop, of werkt het nog prima zo? Overigens, bij jou laatste online aankoop..., bekeek je toen ook de review van dat product? Ben benieuwd!
  4. Content marketing is zeer waardevol. Daarom pas ik dit al jaren toe voor mezelf, en voor mijn opdrachtgevers. De vraag voor ondernemers is niet of je in content marketing gaat investeren, maar HOE je hierin gaat investeren. Met tijd en effort of met geld? Wie voor het laatste kiest, kiest een LEAN-methode die hun effort pas echt minimaliseert. Het bespaart hen bloed, zweet en tranen, en levert gigantisch veel tijd op. En die extra tijd hebben ze dan hard nodig voor hun nieuwe opdrachten die ontstaan dankzij goede contentmarketing van een content creatie specialist. Dat is wat je noemt een Win-Win! En voor wie liever het eerste kiest: je kunt online veel lezen, veel bekijken, veel kopiëren en veel leren, maar het belangrijkste is dat je er zin in hebt en tijd voor vrij wilt maken, naast al je andere werkzaamheden. Uiteindelijk is het een kwestie van doen. Dus ga gewoon schrijven, laat het even rustig liggen, bekijk het twee dagen later weer eens en pas hier en daar wat aan, en herhaal desnoods nog een keer. Waar een wil is, is een weg. Dat is het belangrijkste. Voor veel mensen is het geen kwestie van kunnen, maar willen. Dus wil je zelf aan de slag met content marketing? Zet hem op kanjer!
  5. Wellicht helpt dit je wat verder: http://www.lancelots.nl/starten/bedrijfsnaam
  6. Ik zou persoonlijk zo'n vraag aan de Belastingdienst stellen. Gewoon door hun op te bellen, en desnoods om een uitspraak van de Belastinginspecteur vragen. Dan weet je het 100% zeker. En dat lijkt me wel van essentieel belang voor jullie bedrijf dat zoiets goed geregeld is.
  7. Je kunt wellicht contact opnemen met SIDN, ook al is het een .com domein. Zij hebben waarschijnlijk contacten met hun zusterorganisaties in het buitenland en kunnen je misschien doorverwijzen naar de betreffende instantie voor de .com of waar jouw webmaster is gevestigd. Succes in ieder geval!
  8. Zorg voor een goed verhaal. En zorg voor duidelijke antwoorden op vragen, zoals..."Welk probleem lost jouw dienst op?" Als iemand een probleem heeft, dan is er vaak behoefte aan een oplossing. Of aan resultaten, of doelen, of.. etc. enz. En kijk naar wie dit probleem heeft. Dus wie is de doelgroep? Als dat alles en iedereen is, dan is het tegelijkertijd niemand. Overigens, persoonlijk schakel ik alleen een callcenter in dat via zijn eigen methode klanten kan binnen halen. Als het voor jezelf al niet lukt, waarom denk je dan dat je voor mij wel klanten gaat binnen halen? Telefoontjes plegen = middel Klanten binnen halen = doel Hoevaak of hoeveel je daarvoor moet bellen = I dont care. Dus wat lever je? Probeer dat helder voor jezelf te krijgen. En ga daarmee de bühne op.
  9. Tsja, ik zou zeggen... wat wil je zelf? Wat vind jij fijn? Los van het feit "gewoon op tijd betalen". Als je het kunt veroorloven en dat geld kunt missen, en je geen zin hebt in ergernissen, dan lijkt het me duidelijk. Doei doei klant! De reden van wanbetaling kan meewegen, maar maakt het nu veel verschil uit of ze lui of gemakkelijk zijn, een of ander (hun) probleem hebben of dat er iets anders is waardoor ze een loopje met je kunnen nemen? Tuurlijk, een keertje kan, maar als het elke keer is, dan nemen ze gewoon een loopje met je. En dat getuigt van weinig respect, want andersom, als zij iets nodig hebben, dan moet dat er natuurlijk gisteren zijn. Je maakt duidelijke afspreken.. Jij levert, zij betalen. En daar staan termijn voor. Respecteren ze die afspraken keer op keer niet. Kun je het geld missen? Doei doei klant!
  10. Altijd leuk zo'n nieuwjaarsborrel. Al vraag ik me wel af of veel gebruikers van dit platform ervan op de hoogte zijn. Ik zie dit toevallig omdat ik nu even inlog. Maar heb nergens een berichtje voorbij zien komen.
  11. Altijd afspraken op papier vastleggen. Dat geeft duidelijkheid en voorkomt verschillende interpretaties. Als het goed gaat, dan heb je het papier niet nodig, wat heel mooi is. Als het niet goed gaat, dan ben je blij dat je het papier hebt, want dat is je bewijs van de gemaakte afspraken. Mondelinge afspraken zijn ook afspraken, maar bewijs dat maar eens. En als het erop aankomt bij een geschil, dan zul je toch eea moeten bewijzen. Documentatie / correspondentie ook goed bewaren trouwens. Voor zulke zaken altijd vooraf tijd vrijmaken, want is er eenmaal gedonder, dan ben je te laat. Bovendien, wie houdt er nu niet van duidelijke afspraken? Zij die...
  12. Half Nederland mag in juli op vakantie zijn en de politiek met reces, maar zodra het laatste fluitsignaal van het WK-voetbal klinkt is het uw beurt als ondernemer om te scoren! In de komkommertijd vullen journalisten hun media met ‘zacht nieuws verhalen’ het anders niet zouden halen. Laat daarom een professioneel persbericht schrijven, want het is bijna een schot voor open doel om gratis publiciteit te scoren. Wanneer grote delen van de maatschappij stil staan hebben journalisten ruimte over. En staan ze dus meer dan ooit open voor wat u te vertellen hebt. Dus ook al is het WK afgelopen, dat betekent dat u met uw persbericht toch nog kunt scoren. En dat kan echt de moeite waard zijn, want een publicatie op een extern platform brengt een nieuwe groep nieuwsgierige vreemden naar uw website. Speelt u daar slim op in met contentmarketing en e-mailmarketing, dan kunt u lange tijd de vruchten plukken. Iedereen wil doorlopend iets leuks, iets nieuws en iets interessants lezen, dus plaats de juiste triggers, dan ontvangt u zelfs namen en e-mailadressen van lezers voor de nieuwsbrief. Dan kunt u deze lezers meerdere keren benaderen. Hoe vaker u bij hen onder de aandacht komt, hoe meer die lezer van een vriend verandert in een klant. Voegt u zich bij deze groep ondernemers die met een goed geschreven verhaal aandacht van de media kregen? 70% van alle persberichten die ik sinds 2017 buiten de komkommertijd schreef en verspreidde leverden publicaties op in één of meer media. Eén op één Hoe beter het verhaal is geschreven, des te makkelijker het voor een journalist wordt om te publiceren. Dan worden persberichten zelfs bijna één op één overgenomen. Tref daarom nu al de nodige voorbereidingen. Denk na over uw nieuwsverhaal en laat alvast een professioneel persbericht schrijven. Wanneer het dan een echt rustige nieuwsdag is, dan kan het persbericht meteen worden verzonden.
  13. In ieder geval zakelijk e-mailadres gebruiken als je gaat mailen. Je bent toch een professioneel bedrijf? En verder... tsja... ik denk dat je het beste telefonisch contact kunt leggen en eventueel een afspraak maken om de boel toe te lichten, als ze geïnteresseerd zijn. Waarom zou ik mijn klanten lastig vallen met een doorverwijzing voor een ander bedrijf, waaruit heel misschien een keertje een provisie uit komt? Dat soort mailtjes gaan regelrecht de prullenbak in bij mij.
  14. Wanneer ondernemers me vragen persberichten voor hun te schrijven, dan stel ik altijd als eerste de vragen: "Wat is je nieuws?" en "Wie wil je bereiken?". Veel ondernemers willen graag free publicity, lees "gratis reclame". Alleen.. reclame is vaak geen nieuws. Niet in de ogen van de journalist. En vooral niet in de ogen van de lezers van zijn krant, tijdschrift, website. Een introductie van een webshop is geen nieuws. Tenzij er een webwinkelvakblad is, maar zoiets wordt vaak uitgegeven door door een branchevereniging en gelezen door mede-webwinkeleigenaren. En daar heb je niets aan, want je wilt verkopen. Natuurlijk zijn er wel insteken te bedenken, bijvoorbeeld een interview met jou voor het lokale suffertje, want tsja die dorpsgenote van ons is toch maar mooi internationaal onderneemster. Maar heb je daar wat aan? Niet echt, want je wilt dat de url van jouw webshop in de spotlight komt. Dus tenzij je "echt" nieuws hebt dat relevant is voor de lezers van een blad, krant of website, heeft een persbericht sturen geen zin. En ik zeg dat gewoon tegen ondernemers als ze geen nieuws hebben. Snijd ik mezelf daar mee in de vingers? Ja! Ik loop immers dat bedrag voor het schrijven en versturen van een persbericht mis. Waarom ik het dan zeg? Omdat media mij er ook op aankijken wanneer ik een persbericht verstuur. Ze vinden mij een filter en als ik teveel rommel/spam verstuur, dan nemen ze me niet meer serieus en kijken ze helemaal niet meer naar de persberichten die ik verstuur. Bovendien, een persbericht dat geen publicatie oplevert levert alleen maar teleurgestelde ondernemers op. En het is leuker wanneer ik persberichten verstuur die wel aandacht van de media genereren. Voor webshops raad ik vaak een combinatie van een Google campagne aan om mensen voor de eerste keer naar de webshop te lokken, gevolgd door handigheidjes die ervoor zorgen dat je hun naam en e-mailadres krijgt, waarna je e-mailmarketing voor herhaalbezoeken kan inzetten. De aanhouder wint. Na een keertje kijken, nog een keer kijken, en nog een keer kijken, dan volgt ongetwijfeld een keertje kopen.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept