Ga naar inhoud

Henk-Jan de Meer

Senior
  • Aantal berichten

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

1

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    zoekmachine
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    36-40
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
    innovatief ondernemen
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    www.iondernemer.nl

Bedrijfsinfo

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    de Digitale Herrieschopper
  • Telefoonnummer
    0629201202
  • Branche
    Communicatie & marketing
  • Branche 2
    Media & (vak)informatie
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    naar het volgende niveau willen.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemen is continu leren, veranderen en groeien!
  • Mijn mening over innovatie
    Weet zeker dat het een verbetering is voor de wereld, en niet alleen voor jezelf.
  1. Henk-Jan de Meer

    Henk-Jan de Meer

  2. Henk-Jan de Meer

    Tips nodig klanten werven

    Zorg voor een goed verhaal. En zorg voor duidelijke antwoorden op vragen, zoals..."Welk probleem lost jouw dienst op?" Als iemand een probleem heeft, dan is er vaak behoefte aan een oplossing. Of aan resultaten, of doelen, of.. etc. enz. En kijk naar wie dit probleem heeft. Dus wie is de doelgroep? Als dat alles en iedereen is, dan is het tegelijkertijd niemand. Overigens, persoonlijk schakel ik alleen een callcenter in dat via zijn eigen methode klanten kan binnen halen. Als het voor jezelf al niet lukt, waarom denk je dan dat je voor mij wel klanten gaat binnen halen? Telefoontjes plegen = middel Klanten binnen halen = doel Hoevaak of hoeveel je daarvoor moet bellen = I dont care. Dus wat lever je? Probeer dat helder voor jezelf te krijgen. En ga daarmee de bühne op.
  3. Henk-Jan de Meer

    Wanbetalers de wacht aanzeggen

    Tsja, ik zou zeggen... wat wil je zelf? Wat vind jij fijn? Los van het feit "gewoon op tijd betalen". Als je het kunt veroorloven en dat geld kunt missen, en je geen zin hebt in ergernissen, dan lijkt het me duidelijk. Doei doei klant! De reden van wanbetaling kan meewegen, maar maakt het nu veel verschil uit of ze lui of gemakkelijk zijn, een of ander (hun) probleem hebben of dat er iets anders is waardoor ze een loopje met je kunnen nemen? Tuurlijk, een keertje kan, maar als het elke keer is, dan nemen ze gewoon een loopje met je. En dat getuigt van weinig respect, want andersom, als zij iets nodig hebben, dan moet dat er natuurlijk gisteren zijn. Je maakt duidelijke afspreken.. Jij levert, zij betalen. En daar staan termijn voor. Respecteren ze die afspraken keer op keer niet. Kun je het geld missen? Doei doei klant!
  4. Altijd leuk zo'n nieuwjaarsborrel. Al vraag ik me wel af of veel gebruikers van dit platform ervan op de hoogte zijn. Ik zie dit toevallig omdat ik nu even inlog. Maar heb nergens een berichtje voorbij zien komen.
  5. Henk-Jan de Meer

    Vragen over samenwerking

    Altijd afspraken op papier vastleggen. Dat geeft duidelijkheid en voorkomt verschillende interpretaties. Als het goed gaat, dan heb je het papier niet nodig, wat heel mooi is. Als het niet goed gaat, dan ben je blij dat je het papier hebt, want dat is je bewijs van de gemaakte afspraken. Mondelinge afspraken zijn ook afspraken, maar bewijs dat maar eens. En als het erop aankomt bij een geschil, dan zul je toch eea moeten bewijzen. Documentatie / correspondentie ook goed bewaren trouwens. Voor zulke zaken altijd vooraf tijd vrijmaken, want is er eenmaal gedonder, dan ben je te laat. Bovendien, wie houdt er nu niet van duidelijke afspraken? Zij die...
  6. Half Nederland mag in juli op vakantie zijn en de politiek met reces, maar zodra het laatste fluitsignaal van het WK-voetbal klinkt is het uw beurt als ondernemer om te scoren! In de komkommertijd vullen journalisten hun media met ‘zacht nieuws verhalen’ het anders niet zouden halen. Laat daarom een professioneel persbericht schrijven, want het is bijna een schot voor open doel om gratis publiciteit te scoren. Wanneer grote delen van de maatschappij stil staan hebben journalisten ruimte over. En staan ze dus meer dan ooit open voor wat u te vertellen hebt. Dus ook al is het WK afgelopen, dat betekent dat u met uw persbericht toch nog kunt scoren. En dat kan echt de moeite waard zijn, want een publicatie op een extern platform brengt een nieuwe groep nieuwsgierige vreemden naar uw website. Speelt u daar slim op in met contentmarketing en e-mailmarketing, dan kunt u lange tijd de vruchten plukken. Iedereen wil doorlopend iets leuks, iets nieuws en iets interessants lezen, dus plaats de juiste triggers, dan ontvangt u zelfs namen en e-mailadressen van lezers voor de nieuwsbrief. Dan kunt u deze lezers meerdere keren benaderen. Hoe vaker u bij hen onder de aandacht komt, hoe meer die lezer van een vriend verandert in een klant. Voegt u zich bij deze groep ondernemers die met een goed geschreven verhaal aandacht van de media kregen? 70% van alle persberichten die ik sinds 2017 buiten de komkommertijd schreef en verspreidde leverden publicaties op in één of meer media. Eén op één Hoe beter het verhaal is geschreven, des te makkelijker het voor een journalist wordt om te publiceren. Dan worden persberichten zelfs bijna één op één overgenomen. Tref daarom nu al de nodige voorbereidingen. Denk na over uw nieuwsverhaal en laat alvast een professioneel persbericht schrijven. Wanneer het dan een echt rustige nieuwsdag is, dan kan het persbericht meteen worden verzonden.
  7. In ieder geval zakelijk e-mailadres gebruiken als je gaat mailen. Je bent toch een professioneel bedrijf? En verder... tsja... ik denk dat je het beste telefonisch contact kunt leggen en eventueel een afspraak maken om de boel toe te lichten, als ze geïnteresseerd zijn. Waarom zou ik mijn klanten lastig vallen met een doorverwijzing voor een ander bedrijf, waaruit heel misschien een keertje een provisie uit komt? Dat soort mailtjes gaan regelrecht de prullenbak in bij mij.
  8. Henk-Jan de Meer

    Persbericht: hoe hebben jullie dit aangepakt?

    Wanneer ondernemers me vragen persberichten voor hun te schrijven, dan stel ik altijd als eerste de vragen: "Wat is je nieuws?" en "Wie wil je bereiken?". Veel ondernemers willen graag free publicity, lees "gratis reclame". Alleen.. reclame is vaak geen nieuws. Niet in de ogen van de journalist. En vooral niet in de ogen van de lezers van zijn krant, tijdschrift, website. Een introductie van een webshop is geen nieuws. Tenzij er een webwinkelvakblad is, maar zoiets wordt vaak uitgegeven door door een branchevereniging en gelezen door mede-webwinkeleigenaren. En daar heb je niets aan, want je wilt verkopen. Natuurlijk zijn er wel insteken te bedenken, bijvoorbeeld een interview met jou voor het lokale suffertje, want tsja die dorpsgenote van ons is toch maar mooi internationaal onderneemster. Maar heb je daar wat aan? Niet echt, want je wilt dat de url van jouw webshop in de spotlight komt. Dus tenzij je "echt" nieuws hebt dat relevant is voor de lezers van een blad, krant of website, heeft een persbericht sturen geen zin. En ik zeg dat gewoon tegen ondernemers als ze geen nieuws hebben. Snijd ik mezelf daar mee in de vingers? Ja! Ik loop immers dat bedrag voor het schrijven en versturen van een persbericht mis. Waarom ik het dan zeg? Omdat media mij er ook op aankijken wanneer ik een persbericht verstuur. Ze vinden mij een filter en als ik teveel rommel/spam verstuur, dan nemen ze me niet meer serieus en kijken ze helemaal niet meer naar de persberichten die ik verstuur. Bovendien, een persbericht dat geen publicatie oplevert levert alleen maar teleurgestelde ondernemers op. En het is leuker wanneer ik persberichten verstuur die wel aandacht van de media genereren. Voor webshops raad ik vaak een combinatie van een Google campagne aan om mensen voor de eerste keer naar de webshop te lokken, gevolgd door handigheidjes die ervoor zorgen dat je hun naam en e-mailadres krijgt, waarna je e-mailmarketing voor herhaalbezoeken kan inzetten. De aanhouder wint. Na een keertje kijken, nog een keer kijken, en nog een keer kijken, dan volgt ongetwijfeld een keertje kopen.
  9. Henk-Jan de Meer

    AVG-gekte en GDPR-mania

    Tsja die verwerkersovereenkomsten. Zijn dat geen schietgebedjes? Oftewel: Ik beloof plechtig, zo helpe my waarlijk (iemand) almachtig, dat ik geen gekke dingen met jouw data/persoonsgegevens zal doen. En mocht je het tot nu toe nog niet gemerkt hebben, dan houden we dat ook in de toekomst privé." ;D
  10. Henk-Jan de Meer

    Welk BTW % toepassen

    Het beste wat je kunt doen is de belastingdienst zelf even bellen. En ja, na een eerste lijn komt een tweede lijn en een derdelijn enz., maar uiteindelijk zijn zij wel diegenen die de regels uitvoeren en dus een aardige vinger in de pap hebben qua zaken bepalen. En als je het echt helemaal zeker wilt weten, want er worden aan de Belastingtelefoon ook nog weleens verschillende antwoorden gegeven, schrijf een brief met je vraag. En vraag de belastinginspecteur dan om een uitspraak. Die is geloof ik bindend en dan weet je precies hoe en wat je wanneer moet toepassen. Mocht er dan iets per ongeluk mis gaan, dan heb je eea zwart op wit staan.
  11. Henk-Jan de Meer

    Nieuwsbrief > verzoek tot inschrijven

    Zorg ervoor dat mensen jouw website bezoeken en dat er dan een krachtig aanmeldformulier online staat dat mensen triggert om zich in te schrijven. Zelf doe ik dat ook op mijn website, door onder andere iets weg te geven. Succes!
  12. Henk-Jan de Meer

    Lokaal (regio Rotterdam) persbericht verspreiden

    Journalisten hanteren criteria voor het nieuws. Een daarvan is dat het bijvoorbeeld "nieuws" moet zijn en geen verkapte reclame. Dat betekent dat het "nieuws" maatschappelijk relevant of op zijn minst relevant voor dat deel van de maatschappij moet zijn dat het betreffende medium leest. De doelgroep dus. En daarin kan nog weleens een verschil ontstaan in definitie tussen het bedrijf / ondernemer en de lezer/journalist. Op de door journalisten gehanteerde criteria om te bepalen of iets wel of niet nieuws is, ga ik zelf niet in. Dat is aan de journalist namelijk. Wel adviseer ik je een persbericht te (laten) schrijven dat oprolbaar is, zodat de dienstdoende redacteur het nieuws overzichtelijk krijgt en snel kan scannen om te bepalen of en wat hij er mee gaat doen. Verder is het inderdaad verstandig persberichten te versturen naar relevante media, want mailboxen van redacties zijn al overvol. Bovendien: een blad als autoweek gaats niets doen met het nieuws van de tuinvrouwenclub en omgekeerd doet de Libelle niets met nieuws over bijvoorbeeld de autobranche. Dus bespaar jezelf en de redactie die moeite van het versturen van persberichten naar maar zoveel mogelijk media in de hoop om maar wat aandacht te krijgen. Nieuws en relevantie, dat is de sleutel tot aandacht van de media.
  13. Heb je dit al eens bekeken? https://www.coolblue.nl/klantenservice/232/alle-informatie-over/tweedekans.html In feite doet Coolblue wat jij ook doet. Mensen accepteren dit doordat Coolblue dit heel cool communiceert. Ze zijn er open en eerlijk over als in: 'Ja, er is wat anders aan dit product. Dit is wat er aan de hand is en daarom bieden we het tegen deze prijs aan.' En vervolgens geven ze de mensen de keuze. Een win-winsituatie. De klant krijgt nog steeds een goed werkend product tegen een voordelige prijs. En Coolblue blijft er niet mee zitten. En mbt Marktplaats. Je kunt het als persoon daar presenteren en dan gewoon administratief als bedrijf een factuur sturen. Dat is meer boekhoudtechnisch voor jouw bedrijf interessant (en nodig) dan dat het die klant van marktplaats interesseert. Oftewel: via marktplaats bied je het aan als persoon (communiceer je als persoon), in werkelijkheid is dit dus een bedrijf. Check wel ff de spelregels van marktplaats of dit is toegestaan. Ik vermoed van wel.
  14. Wellicht is de informatie op http://www.auteursrecht.nl/ handig voor je om te lezen. Let op, dit is de Nederlandse wet die geldt in Nederland. Het kan zijn dat in het andere land andere wetten en regels gelden die van toepassing zijn. Hoe dat zit, weet ik niet precies, maar dat kun je denk ik wel navragen.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké