Ik heb een vraag mbt de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek, KIA.
Stel dat ik dit jaar een laptop koop van €2400. Als ik het goed heb is dit iets dat valt onder de KIA. Is het dan zo dat ik in dat jaar de jaarlijke afschrijving mag aftrekken, en daar bovenop 28% van de KIA?
Dat zou dan dus neerkomen op
aanschafwaarde: €2400
KIA: 0,28 x €2400 = €672
afschrijving = (€2400-300)/5= €420
Wat ik dan in totaal dit jaar voor mijn laptop mag aftrekken is €672 + 420 = €1092
Ik neem aan dat het jaar daarop alleen de jaarlijkse afschrijving overblijft? Dus dat je de KIA alleen toepast in het jaar van aankoop?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nagel002
nagel002
Goedemiddag,
Ik heb een vraag mbt de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek, KIA.
Stel dat ik dit jaar een laptop koop van €2400. Als ik het goed heb is dit iets dat valt onder de KIA. Is het dan zo dat ik in dat jaar de jaarlijke afschrijving mag aftrekken, en daar bovenop 28% van de KIA?
Dat zou dan dus neerkomen op
aanschafwaarde: €2400
KIA: 0,28 x €2400 = €672
afschrijving = (€2400-300)/5= €420
Wat ik dan in totaal dit jaar voor mijn laptop mag aftrekken is €672 + 420 = €1092
Ik neem aan dat het jaar daarop alleen de jaarlijkse afschrijving overblijft? Dus dat je de KIA alleen toepast in het jaar van aankoop?
Ik hoor graag of mijn berekening zo klopt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57620-kia-en-afschrijvingen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag