• 0

Ingenieursbureau buitenland

Beste,

 

Ik ben van plan een ingenieursbureau te openen in één van de balkanlanden om dan technisch teken-en ingenieurswerk voor klanten uit BEL-NL te verrichten. Hierbij zou ik mij daar dan moeten inschrijven en een bedrijf openen en daar wonen uiteraard. Zou de facturatie naar mijn westerse klanten zonder problemen lopen? Ik zou dan ook af en toe naar BEL-NL moeten komen voor vergaderingen en afspraken enz of bij het begin van een nieuw project/klant. Hou zou dit geregeld worden, als ik bijv in NL een maand zou werken bij de klant en wonen in hotel (ook qua verzekeringen enz , belastingen,..)

 

Bedankt op voorhand,

Groeten,

Ivan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zou de facturatie naar mijn westerse klanten zonder problemen lopen?

 

Dat kan je beter aan je klanten vragen: willen zij wel zaken doen met een onderneming op de Balkan?

 

Sommige Balkan landen liggen binnen de EU, andere weer niet.

 

Wat bedoel je precies met "Hoe zou dit geregeld worden" als je een maand bij een klant zit en in een hotel slaapt? Ten aanzien van wat?

(Ik zou zeggen: hotel boeken, vlucht boeken, uiteraard voor goede verzekeringen zorgen, zeker weten dat je een opdracht en een betrouwbare klant hebt, enz. enz.)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik mis de reden? Waarom wil je het doen?

 

Daar lekker gaan wonen en de Nederlandse Belgische markt bedienen.

 

Of wil je gebruik maken van de goedkopere arbeidskrachten die lokaal het genoemde technisch teken-en ingenieurswerk voor je uitvoeren.

 

Niks mis mee, denk ik, wat voor rechtsvorm heb je in Nederland op dit moment?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voornamelijk om terug naar mijn vaderland te verhuizen...en hierbij niet te moeten werken voor de lokale private sector die maximaal corrupt is. Op deze manier kan ik mijzelf en mijn gezin toch een goede toekomst gunnen. Mijn vraag ivm het af en toe verblijven in BE/NL was omdat ik het vreemd vind als ik naar hier als een werknemer van een buitenlands bedrijf tijdelijk zou komen, en bv een maand zou moeten blijven werken bij de klant, tja dan werk je een maand in BE/NL hé?

Ziekteverzekering, arbeidsongeval (woonwerk verkeer bv). Of maak ik me te veel zorgen hierover?

Ik zou het zelf vreemd vinden: een Belg die de eigenaar/werknemer van een ingenieursbureau in Servie is en tijdelijk nu in Belgie werkt :)

Mijn huidige situatie is woonachtig en loontrekkend in BE.

 

Link naar reactie
  • 0

Dus je woont in België en je wil emigreren naar Servië, dus naar buiten de EU.

 

Geen idee verder wat men in België van jou zal verlangen (HL in een Nederlands forum met voornamelijk NL ondernemers!).

Op zich kan je als ondernemer in Servië wel je diensten hier in NL aanbieden, lijkt mij.

Heel vroeger waren er sommige beperkingen m.b.t. dienstverlening van/naar bepaalde landen dacht ik. Maar dat is nu niet meer binnen Europa (volgens mij...?).

 

Maar nogmaals: vraag aan je (potentiele) afnemers of zij zaken met je willen (blijven) doen als je in Servië gevestigd bent!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.