• 0

Ingenieursbureau buitenland

Beste,

 

Ik ben van plan een ingenieursbureau te openen in één van de balkanlanden om dan technisch teken-en ingenieurswerk voor klanten uit BEL-NL te verrichten. Hierbij zou ik mij daar dan moeten inschrijven en een bedrijf openen en daar wonen uiteraard. Zou de facturatie naar mijn westerse klanten zonder problemen lopen? Ik zou dan ook af en toe naar BEL-NL moeten komen voor vergaderingen en afspraken enz of bij het begin van een nieuw project/klant. Hou zou dit geregeld worden, als ik bijv in NL een maand zou werken bij de klant en wonen in hotel (ook qua verzekeringen enz , belastingen,..)

 

Bedankt op voorhand,

Groeten,

Ivan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zou de facturatie naar mijn westerse klanten zonder problemen lopen?

 

Dat kan je beter aan je klanten vragen: willen zij wel zaken doen met een onderneming op de Balkan?

 

Sommige Balkan landen liggen binnen de EU, andere weer niet.

 

Wat bedoel je precies met "Hoe zou dit geregeld worden" als je een maand bij een klant zit en in een hotel slaapt? Ten aanzien van wat?

(Ik zou zeggen: hotel boeken, vlucht boeken, uiteraard voor goede verzekeringen zorgen, zeker weten dat je een opdracht en een betrouwbare klant hebt, enz. enz.)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik mis de reden? Waarom wil je het doen?

 

Daar lekker gaan wonen en de Nederlandse Belgische markt bedienen.

 

Of wil je gebruik maken van de goedkopere arbeidskrachten die lokaal het genoemde technisch teken-en ingenieurswerk voor je uitvoeren.

 

Niks mis mee, denk ik, wat voor rechtsvorm heb je in Nederland op dit moment?

 

 

Link naar reactie
  • 0