• 0

financieringskans

Beste HL-ers,

 

In onze zoektocht naar geld ben ik een informal tegen het lijf aangelopen.

Op zich klikt het wel en hebben we dezelfde ideeen en ambities met het bedrijf. Nu wil ik jullie het volgende voorleggen:

 

Deze informal wil 25% uiteindelijk rendement na een X aantal jaar en een jaarlijkse rente van een procent of 7. Hij wordt geen aandeelhouder.

 

Is dit een lucratieve deal is mijn vraag.

 

Graag hoor ik van jullie.

 

MVG JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt VCC,

 

Stel informal doet 100.000 wij betalen jaarlijks 7% rente is 7000 E. uiteindelijk gaat informal eruit na (stel) 10 jaar. Dat is dan rente: 10x7000+ geinvesteerde bedrag 100.000 + 25% 25.000. Dan kom ik op 195.000 E.

 

We zitten in een hele prille fase en er moet nog flink aan gesleuteld worden. Misschien heeft iemand anders andere suggesties betreffende deze financiering?

 

MVG JW

 

 

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt VCC,

 

Stel informal doet 100.000 wij betalen jaarlijks 7% rente is 7000 E. uiteindelijk gaat informal eruit na (stel) 10 jaar. Dat is dan rente: 10x7000+ geinvesteerde bedrag 100.000 + 25% 25.000. Dan kom ik op 195.000 E.

 

We zitten in een hele prille fase en er moet nog flink aan gesleuteld worden. Misschien heeft iemand anders andere suggesties betreffende deze financiering?

 

MVG JW

 

 

 

Als je de investeerder na 10 jaar alles bij elkaar ongeveer het dubbele van zijn oorspronkelijke investering hebt betaald dan heb jij een werelddeal. Ik kan me daarom niet voorstellen dat de investeerder het zo bedoelt, zoals jij het hier hebt opgeschreven. Ik zou het nog maar even goed checken.

 

De meeste investeerders in start-ups denken al gauw aan een IRR van minstens 15% en afhankelijk van het risico tot wel 35% of meer.

 

Mvg

ID

Link naar reactie
  • 0

Dat is heeeel goedkoop geld. Verdubbeling in 10 jaar? Het lijkt sinterklaas wel. Of moet je garanties geven? Het kan van belang zijn in overweging te nemen, wat de gevolgen zijn als je het geld "kwijt" raakt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Hij wordt geen aandeelhouder.

 

Das al mooi megenomen :)

 

deze informal wil 25% uiteindelijk rendement na een X aantal jaar en een jaarlijkse rente van een procent of 7

 

Grote onbekende in deze vergelijking is natuurlijk ook het (X) aantal jaren waarna de informal zijn geld terug wil hebben. Iets wat toch van cruciaal belang is om een duidlijk antwoord op je vraag te geven.

 

Zoals Nils al aangeeft is dit heel goedkoop geld als je praat over een looptijd van 10 jaar.

 

Het betekend natuurlijk ook dat je jaarlijks niet alleen die 7000 E opzij moet leggen maar ruwweg 19.500 E wil je aan het eind van die 10 jaar je verplichtingen na kunnen komen. Nl: 10 x (19.500 - 7000) om de uiteindelijke 125.000 neer te leggen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

HL-ers,

 

Het is min of meer uit het informele circuit gekomen. En het valt daarom wellicht gunstig uit.

 

JW

 

 

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.