Vanwege langdurige ziekte in 2016 had de EZ weinig inkomsten; de gebruikelijke kosten liepen wel door, waardoor er een verlies ontstaan is.
Voor de aangifte 2016 probeer ik de balans op te maken, maar ik kom niet uit op een sluitende activa/passiva aan het eind van het jaar. De passiva ligt veel lager dan de activa..
Ik heb de berekening/balans als bijlage toegevoegd.
Ter info:
-staat een auto op naam van de zaak, maar die is in de afgelopen jaren al tot een minimum afgeschreven en komt met een 'restwaarde' voor in de activa (die restwaarde is vanuit 2014 naar 2015 ook zo gehandhaafd).
-autokosten worden weliswaar van de zakelijke rekening betaald, maar zijn niet als bedrijfskosten opgegeven, deze staan onder 'prive opnamen'.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RenR
RenR
Beste Forum leden,
Vanwege langdurige ziekte in 2016 had de EZ weinig inkomsten; de gebruikelijke kosten liepen wel door, waardoor er een verlies ontstaan is.
Voor de aangifte 2016 probeer ik de balans op te maken, maar ik kom niet uit op een sluitende activa/passiva aan het eind van het jaar. De passiva ligt veel lager dan de activa..
Ik heb de berekening/balans als bijlage toegevoegd.
Ter info:
-staat een auto op naam van de zaak, maar die is in de afgelopen jaren al tot een minimum afgeschreven en komt met een 'restwaarde' voor in de activa (die restwaarde is vanuit 2014 naar 2015 ook zo gehandhaafd).
-autokosten worden weliswaar van de zakelijke rekening betaald, maar zijn niet als bedrijfskosten opgegeven, deze staan onder 'prive opnamen'.
Kan iemand mij op weg helpen?
Alvast ontzettend bedankt.
Aangifte_2016.xlsx
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57792-aangifte-2016-activa-passiva-niet-kloppend/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag