• 0

Samenwerking aangaan met een bedrijf icm concurrentiebeding

Beste Higherlevel's,

 

Het internet heb ik inmiddels helemaal afgestruind, maar hier heb ik geen antwoord op weten te vinden. Een concurrentiebeding/relatiebeding/non-concurrentiebeding etc. wordt vaak in arbeidsvoorwaarden omschreven, maar dit is ook mogelijk in een samenwerking tussen bedrijven.

 

De situatie is als volgt. Samen met een zakenpartner is besloten om de eigen wegen te bewandelen. Het betreft hier een onderneming dat nog gestart moet worden. Dit is nu echter alleen een concept, maar is nog niet uitgevoerd. Ook zijn er geen onderlinge afspraken op papier gezet.

 

Nu is er een bedrijf (aanbieder) waar ik graag een samenwerking mee aan zou willen gaan. Is het echter mogelijk om in een dergelijk contract van deze samenwerking vast te laten leggen dat zij géén zaken met deze ex-zakenpartner mogen doen? Dit om te voorkomen dat hij/zij er met deze aanbieder vandoor gaat?

 

Graag hoor ik van jullie.

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel!

 

En leuk om de enige echte localhost hier te ontmoeten, mijn PC heeft het er al jaren over

 

Is het echter mogelijk om in een dergelijk contract van deze samenwerking vast te laten leggen dat zij géén zaken met deze ex-zakenpartner mogen doen? Dit om te voorkomen dat hij/zij er met deze aanbieder vandoor gaat?

 

Zolang de vrije mededinging niet in het geding is mag dat. Maar het lijkt me een nogal negatieve insteek: waarom ben je zo bang dat je ex-zakenpartner er met deze aanbieder vandoor gaat?

Link naar reactie
  • 0

Welkom op Higherlevel!

 

En leuk om de enige echte localhost hier te ontmoeten, mijn PC heeft het er al jaren over

 

Is het echter mogelijk om in een dergelijk contract van deze samenwerking vast te laten leggen dat zij géén zaken met deze ex-zakenpartner mogen doen? Dit om te voorkomen dat hij/zij er met deze aanbieder vandoor gaat?

 

Zolang de vrije mededinging niet in het geding is mag dat. Maar het lijkt me een nogal negatieve insteek: waarom ben je zo bang dat je ex-zakenpartner er met deze aanbieder vandoor gaat?

 

Als je nog wat met je ex-zakenpartner kunt vastleggen, dan zou ik dat doen. Maar ik vermoed dat dat niet kan en je wilt deze slapende hond niet wekken. Je kunt ook een exclusiviteitsafspraak met de nieuwe partij maken. Dat is alleen een tikje vreemd, tenzij je investeert in de samenwerking en je belang om die reden wilt beschermen. Dan noem je geen partijen bij naam, maar geldt de exclusiviteit in brede zin. Nadeel kan zijn dat je jezelf daarmee ook kunt beperken omdat exclusiviteit vaak wederzijds overeen wordt gekomen.

Link naar reactie
  • 0

Samen met een zakenpartner is besloten om de eigen wegen te bewandelen. Het betreft hier een onderneming dat nog gestart moet worden.

Is het nu een ex-zakenpartner of moet jullie onderneming nog gestart worden?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.