• 0

Sinds Q4 van 2017 uit de KOR - alle BTW over 2017 verschuldigd nu?

Hallo Higherlevel,

 

Ik heb flink zitten zoeken maar geen antwoord gevonden op deze vraag; misschien is het ook gewoon een kwestie van 'jammer maar helaas' - toch leek het me goed om de wijsheid van dit forum even te raadplegen.

 

De situatie is als volgt: ik pas al zo'n 18 jaar de kleineondernemersregeling toe; in Q4 van 2017 is mijn omzet echter aanzienlijk gegroeid, waardoor ik boven de 1883 euro-grens uitkom voor 2017. Ik heb de BTW over Q4 2017 inmiddels overgemaakt naar de Belastingdienst.

 

Op zich sluit ik mijn KOR-periode graag af, maar toch vraag ik me af: is er een manier waarop ik kan voorkomen dat ik ook alle BTW over de eerdere kwartalen van 2017 moet betalen? Of zelfs (zonder fraude te plegen uiteraard) pas in 2018 de KOR verlaat?

 

Bij voorbaat dank voor enige tips/inzichten!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou, als in het 4e kwartaal 2017 gebleken is dat je geen recht hebt op de KOR in 2017, maar je hebt een voorlopige vermindering KOR toegepast op de eerste drie kwartalen, dan moet je natuurlijk het totale bedrag van de BTW over 2017 betalen in het 4e kwartaal (liever gezegd: in januari, over het 4e kwartaal).

 

Dat heb je dus (als ik het goed lees) niet gedaan: je hebt alleen de BTW van het 4e kwartaal aangegeven en betaald. Je had ook natuurlijk de voorlopige vermindering moeten terugdraaien in de aangifte.

Dan moet je nu een suppletie over het hele jaar doen (of over het 4e kwartaal, dat kan ook).

 

Want iedereen kan zien dat dit niet klopt en als je dat niet vrijwillig corrigeert zal je ongetwijfeld t.z.t. 'gedoe' (lees: naheffing, boete...) krijgen.

 

EDIT:

------

Inderdaad: Gefeliciteerd! :)

Gaat de goede kant op, zo te lezen.

 

Link naar reactie
  • 0

Juist ja... ok nou 18 jaar is ook geen verkeerd moment (voor een eenmanszaak) om volwassen te worden op zich... bedankt voor de felicitaties

 

Dus als ik het goed begrijp kan ik ipv suppleties voor alle afzonderlijke kwartalen van 2017, ook een enkele suppletie indienen voor het vierde? Ik zie even niet hoe ik dat laatste zou moeten doen precies in het suppletieformulier...

Link naar reactie
  • 0

Oh ja, je kunt zelf aan het begin van het suppletieformulier de relevante periode aangeven, wat natuurlijk ook het hele jaar kan zijn. Bedankt!

Jouw forumnaam scheelt één streepje met dat van een andere actieve deelnemer.

 

Wellicht kun je het verschil een pietsie groter maken. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op zich sluit ik mijn KOR-periode graag af, maar toch vraag ik me af: is er een manier waarop ik kan voorkomen dat ik ook alle BTW over de eerdere kwartalen van 2017 moet betalen? Of zelfs (zonder fraude te plegen uiteraard) pas in 2018 de KOR verlaat?

Dan zou je nog eens goed na moeten gaan of je geen zakelijke uitgaven over het hoofd gezien hebt.

 

Gaat de goede kant op, zo te lezen.

Als je nu niet direct in liquiditeitsproblemen komt hopelijk wel, ja...

 

...je hebt dit immers ook niet goed behandeld, als je nu met deze vraag komt.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.