• 0

eigenvermogen

hallo allemaal.

 

Een bank heeft mij het volgende advies gegeven om meer eigenvermogen te krijgen.

 

Vriendin,Vader neemt een krediet en ik leen dit bedrag dan weer.

Komt dit vaker voor of is er iemand dit dit ook heeft gedaan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

De bank vroeg aan mij of mijn vriendin of mijn vader niet een krediet wilde afsluiten

zodat ik dat geld weer kon gebruiken voor mijn eigen vermogen.

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar speelt hier meer.

 

De bank wil je het geld niet lenen ? En stelt daarom voor dat je het bij iemand anders leent. Blijkbaar zit er dan nogal een risico aan vast of heb je bij de bank je limiet bereikt.

 

Natuurlijk is dit mogelijk: per saldo stijgt je eigen vermogen echter niet.

Je banksaldo stijgt, maar je hebt een evengrote schuld, je vermogen blijft dus gelijk.

 

Ga voor jezelf goed na of je je vriendin of familie hierin wil betrekken.

 

www.accuratio.nl | Administratiekantoor voor Midden- en Kleinbedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Ga voor jezelf goed na of je je vriendin of familie hierin wil betrekken.

 

 

lijkt me een hele wijze.....

 

Werkkapitaal wordt overigens wel verhoogd door een lening, ik denk dat de bedoeling is van de TS. TS had overigens wel iets meer aandacht aan de vraagstelling kunnen besteden. Nu zit iedereen maar een beetje te gissen.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Even wat meer informatie.

De bank geeft aan dat de financiering misschien er niet door komt door

de solvabiliteit.

Ik ben hier ook bewust van daarom wilde ik weten of het vaker voor komt dat een bank een voorstel doet geld te lenen via vriendin etc. :

 

Link naar reactie
  • 0

Even wat meer informatie.

De bank geeft aan dat de financiering misschien er niet door komt door

de solvabiliteit.

Ik ben hier ook bewust van daarom wilde ik weten of het vaker voor komt dat een bank een voorstel doet geld te lenen via vriendin etc. :

 

 

Tsja, of zulke voorstellen nou vaker gedaan worden, weet ik niet, maar het klinkt toch wel erg als: "wij vinden het een te groot risico om jou geld te lenen, maar we hebben er helemáál geen probleem mee als iemand anders dat risico draagt in plaats van wij." Waarbij het tricky gedeelte natuurlihk is dat een bank dat risico wel kan opvangen als blijkt dat je de lening niet tijdig af kan betalen, terwijl dat voor een particulier een stuk moeilijker is.

 

Wel bestond er volgens mij ooit een regeling waarbij particulieren fiscaal voordelig geld konden lenen aan ondernemers (Tante Agaathregeling), weet iemand of die nog bestaat? In zo'n geval is het misschien juist aantrekkelijk voor een familielid of vriend om je geld te lenen. Blijft het natuurlijk nog steeds wel belangrijk om dat familielid/die vriend niet al te veel risico te laten lopen...

 

Link naar reactie
  • 0

Beste cof1976,

 

Op zich doet een bank vaker vergelijkbare voorstellen. Een bank geeft krediet wanneer jijzelf ook risico loopt (inbreng eigen vermogen). Het maakt de bank niet zoveel uit of jij dit eigen vermogen zelf weer geleend hebt of dat je het nog in een oude sok had liggen.

 

Groeten van,

 

Eelco

www.eelcosmit.nl - Eelco Smit Strategie & Finance - persoonlijke service - professioneel resultaat

 

www.eelcosmitcoaching.nl - Eelco Smit Strategies for Life - succesvol leven & werken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.