InSpé

Senior
  • Aantal berichten

    55
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female

InSpé's trofeeën

  1. Beterschap! En ook sterkte met de beslissing aankijken/weghalen!
  2. Ik heb voor een vereniging vaak persoonlijke ledenmails verstuurd door de mail op te maken in Word, te koppelen aan de ledenlijst die ik bijhield in Excell, en vervolgens (vanuit Word) te versturen met Outlook Express. Outlook Express krijgt dan van Word opdracht om een aparte mail voor iedere geadresseerde te versturen (dus geen BCC's) en je kan de mail zelf ook personaliseren (in mijn geval: aanhef met de naam van de geadresseerde). Ieder lid kreeg dan dus een mail exclusief aan hem geadresseerd (goed voor privacy, er is dan geen enkele manier om andermans e-mailadres te zien/gebruiken) die begon met "beste Wouter" (of wat de voornaam dan ook maar was). Die mails bleken veel meer gelezen te worden dan mails die begonnen met "best lid". Als er nog behoefte aan is, kan ik de hele procedure wel weer even opzoeken (het is even geleden dat ik dat voor het laatst gedaan heb). Het leuke van deze manier is dat je persoonlijke mails kan maken en versturen met programma's die typisch standaard op iedere Windows-machine staan.
  3. Ik vind logo 5 en 6 erg mooi. dat de JT in die vormgeving tegelijkertijd een pi is, lijkt me qua uitstraling helemaal niet verkeerd, ik heb daar alleen één kanttekening bij: een op die manier gevormde pi komt me akelig bekend voor. Ik heb geen idee waarvan, maar misschien is het een goed idee om voor je je logo vastlegd, even na te gaan wat voor beeldmerken met een pi al eerder geregistreerd zijn. Het zou vervelend zijn als je logo teveel op dat van een ander bedrijf lijkt, dat kan een hoop juridische rompslomp veroorzaken.
  4. Hallo , altijd een goed idee, om wat goede voorbeelden te verzamelen die je later als inspiratie voor brieven kan gebruiken. Maar, als ik je een andere tip mag geven (absoluut niet lullig bedoeld, slechts goedbedoeld advies): het is misschien een goed idee om ook buiten die voorbeeldbrieven te investeren in wat extra lessen Nederlandse taal. Misschien is daar op Schoevers niet voldoende aandacht aan besteed, of misschien heb je deze bijdragen gewoon erg snel geschreven, maar ik denk niet dat als je bijvoorbeeld een sollicitatiebrief zou schrijven met je huidige taalgebruik, je erg makkelijk aan een baan komt. Een perfecte (of zelfs maar zeer goede) beheersing van de Nederlandse taal kan een ongelofelijk groot voordeel opleveren bij het vinden van werk. Het bekijken van voorbeeldbrieven is denk ik een hele goede manier om feeling te krijgen voor de formulering van brieven, maar het is erg lastig om beheersing van spelling en grammatica op die manier op te doen. Nogmaals, dit is niet bedoeld om je af te branden, ik vind het juist heel goed dat je na je studie je verder wilt ontwikkelen met het oog op toekomstig werk. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
  5. Het hoeft niet eens dat je deze keer bent gevolgd. Er is rond Utrecht minstens één bende actief die op onder andere de manier die jij beschrijft laptops steelt in georganiseerd verband. Mijn man heeft daarmee wel eens een verontrustende ervaring gehad. Hij kwam net uit de Albert Heijn met boodschappen en laptoptas (hij kwam net van kantoor) en daar stond een groepje Marokkanen (ik weet, je mag niet discrimineren, maar ik noem het beestje maar bij de naam). Roept één van die jongens: "Hé, meneer, mooie laptop, dat is ... merk en ... type, die had je collega ook!" Het merk en type klopte, en inderdaad raakt het bedrijf waar mijn man werkt ondanks beveiligingsmaatregelen gemiddeld een laptop per dag kwijt aan diefstal... Best kans dat je al eerder geobserveerd was, en dat jouw auto op 'de lijst' van zo'n bende terecht is gekomen als een auto waar waarschijnlijk een laptop in te vinden is. En daarna was het alleen nog wachten op een toevallige gelegenheid...
  6. Er zitten behoorlijk wat écht goede kleermakers in Vietnam, er is zelfs een stadje (Hoi An) dat beroemd is om de kleding 'industrie' (inderdaad, juist kleding op maat). Uit ervaring (op afstand) weet ik dat dat vaak echt goed spul kan zijn. Ook al is dat nog niet heel algemeen bekend bij anderen dan reizigers, ik denk dat dat concept wel bruikbaar is. Je zou er best een heel image omheen kunnen bouwen, waarbij je verschillende richtingen op kan: bijv. 'fair trade' (u goedkoop een maatpak, zij een fatsoenlijk salaris) of juist 'de kleermakers van (bijvoorbeeld) Hoi An staan bekend om hun grote nauwkeurigheid en oog voor detail'. De kleermakerijen in die contreien staan er ook om bekend dat ze heel flexibel zijn, de raarste wensen zijn te realiseren op kledinggebied. U vraagt, wij naaien. Ik zou in ieder geval héél open zijn over mijn productieproces, en van een mogelijki nadeel (twijfel over aziatische producten) een voordeel (bijna een gimmick) maken. Ik denk wel dat je voor zoiets een goede betrouwbare contactpersoon ter plekke moet hebben. En ook vooral niet vergeten dat de bureaucratie in Vietnam e.o. gigantisch kan zijn, én dat corruptie er nog steeds vaak heel normaal is. (in sommige gevallen kan de hoeveelheid bureaucratie omgekeerd evenredig zijn aan de hoeveelheid geld die je aan 'vergunningen' betaalt) Dat zijn dingen waar je wel tegen moet kunnen.
  7. Eens, ik kan me zo'n voice-responssysteem voorstellen in heel specifieke gevallen (bijvoorbeeld de telefoon van een huisarts, waar teveel telefoontjes binnenkomen om direct te beantwoorden, maar er wel een extra voorziening moet zijn om spoedgevallen eruit te filteren, maar als ik naar mezelf kijk, heb ik de neiging om af te haken als ik zo'n systeem aan de lijn krijg en ik niet heel specifiek dát bedrijf ergens voor nodig heb. Heel fout, en ik weet dat dat niet aardig is voor kleine ondernemers die ook niet altij achter hun bureau zitten, maar wel realiteit. Veel mensen (dus ook potentiële contacten) hebben een hekel aan antwoord van een computer, dus dat zou ik altijd zoveel mogelijk beperken.
  8. Mijn persoonlijke definitie van spam is iedere post die als enige of hoofddoel heeft de lezer ergens toe aan te zetten, en niet om bij te dragen aan (een discussie op) het forum zelf. Dat kan zijn het kopen van een product, maar ook het kijken naar een website. Ik had laatst bijvoorbeeld een forum waarop iemand als topicstart alleen een link plaatste. Dat is spam. Ook als het niet iemands eigen site is of de link niet verwijst naar reclame, is het spam. Er wordt immers geen zinnige bijdrage geleverd aan het forum zelf (wat in dat geval wel zo was geweest als diegene had gestart met "ïk heb een heerlijke vakantie gehad in Frankrijk, wie geïnteresseerd is, kan hier de foto's bekijken, waar gaan jullie dit jaar op vakantie?") Natuurlijk is dit een zwart-witdefinitie. Je kan bijvoorbeeld hebben dat iemand heel goedbedoelend aanbiedt iemand te helpen en de diensten van zijn bedrijf (of dat van een vriend) daarbij aanprijst. Hulp of spam? In zo'n geval laadt je de verdenking op je dat het je meer te doen is om een klant voor jezelf, dan om hulp voor die persoon of een bijdrage aan het forum. Het advies: voorkom dat je zo'n verdenking op je laadt en verwijs eventueel naar je profiel. En ga je een keer per ongeluk over de subjectieve schreef, dan zullen moderators en andere HL'ers je ongetwijfeld wat credit geven als je vaker op het forum post, en die posts meestal een bijdrage aan de desbetreffende discussie zijn.
  9. Je kan bijvoorbeeld de headlines van een nieuwssite als nu.nl op je site zetten (aangeboden door nu.nl zelf, dus geen probleem met auteurswet). Nadeel is dan wel weer dan mensen die erop klikken, direct op nu.nl terechtkomen, en dus net zo goed de volgende keer direct naar nu.nl kunnen gaan. Zoiets is op zich dus geen trekker, maar wel een leuke extra voor je site. Op http://rss.pagina.nl/ vind je meer RSS-feeds. Ook hier geldt: die feeds worden aangeboden door de desbetreffende nieuwsservice zelf en zijn bedoeld om vooral door mensen als jij gebruikt te worden. Het is immers een win-winsituatie: jij een leuke extra op je site, zij meer exposure.
  10. Dan loop je wel het risico dat je veel gewenste telefoontjes ook doorstuurt naar je voicemail. Bij de iets grotere bedrijven is vaak alle outbound telefoonverkeer met nummeronderdrukking. Dus werkt je contact bij een bedrijf waar je het risico loopt dat je nummer bij sales terechtkomt (de reden waarom je zou 'screenen'), dan kan je vaak alleen onderscheid maken als diegene je mobiel belt, niet als hij je belt vanuit zijn kantoor (met vaste telefoon)
  11. Ach, ik denk dat de meeste mensen hier denken in de trant: waar zou je meer spijt van hebben? Proberen je droom te verwezenlijken en falen, of je de rest van je leven afvragen of je je droom uit had kunnen laten komen? Als je meer spijt zou hebben van het laatste, dan ben je waarschijnlijk een ondernemer. Succes!
  12. Inderdaad, als ik het goed begrijp heb je gewoon onbetaald voor die kerel gewerkt, terwijl je in de waan was dat je officieus zakenpartner was en spoedig officieel zou worden. Iemand die zo omgaat met afspraken, daar moet je helemaal niets mee te maken willen hebben. Ik zou zeggen: cut your losses. Direct. Heel jammer van het onbetaalde werk, maar alle tijd die je er nu nog insteekt om je recht te krijgen, is hoogstwaarschijnlijk verspilde tijd die je beter kan gebruiken voor je eigen bedrijf. En zelfs als je 'zakenpartner' zover zou kunnen krijgen dat hij zich aan zijn afspraak houdt voor de facturen van mei en juni, kan je er donder op zeggen dat hij je probeert te naaien in de maanden die volgen, en je alleen aan het lijntje houdt met vage beloftes van mede-eigenaarschap van een winstgevende BV.
  13. Ach, dat valt denk ik wel mee hoor. Ik heb hier niemand (mogelijke uitzondering Little Monkey) zien zeggen dat ze telefonische aquisitie per definitie afwijzen als ze aan de kant van de ontvanger staan. Maar je moet je natuurlijk wel afvragen of je überhaupt geïnteresseerd bent in het product dat je aangeboden krijgt. Als ik dat ben, dan hoor ik graag wat meer informatie (zoals de keer dat ik gebeld werd over een krantenabonnement op het moment dat ik een krantenabonnement overwoog). Ben ik niet geïnteresseerd, dan is het voor zowel mijzelf als de telemarketeer als zijn opdrachtgever tijdverspilling (en daardoor geldverspilling!) om in discussie te gaan. Geen interesse is geen interesse. Ik denk dat de HL'ers die aan telefonische aquisitie doen het óók helemaal niet leuk zouden vinden als ze telkens een half uur kwijt zijn aan een telefoontje zonder enkel positief resultaat. HL'er geïrriteerd, potentiële klant geïrriteerd. Klinkt voor mij als een loss-loss situatie.
  14. Persoonlijk reageer ik op die vraag altijd met "Nee, dat mag u niet." Werkt ook prima. Overigens, wat betreft dat schuldgevoel: is het niet zo dat veel telemarketeers afgerekend worden op hoeveel resultaat ze per uur behalen (aantal afgehandelde telefoontjes en/of aantal sales)? Volgens mij doe je die jongen of dat meisje er echt geen plezier mee als je ze een half uur bezig houdt terwijl je al besloten hebt dat je echt geen interesse hebt. Door aan de telefoon te blijven wek je toch de indruk dat je nog overtuigd kan worden. In die tijd zou de telemarketeer ook een hele lijst met potentiële klanten af kunnen werken, waarvan er misschien ook nog een paar wél interesse hebben in een betaalde entry. Dus: afkappen! Zo niet omdat je eigen tijd te kostbaar is, dan toch wel omdat je de ander ook geen plezier doet door in vruchteloze discussie te gaan.
  15. Wat dacht je van iets radicaal vanzelfsprekend? http://www.winkelier-online.nl Dan zou je bijvoorbeeld http://naam.winkelier-online.nl kunnen toekennen aan je klanten. (PS ik dacht ook nog even nog simpeler aan www.winkeliers.nl, maar daarvan blijkt het .nl-domein te koop, maar het .com-domein in gebruik. Net als www.winkelier.nl) Succes!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.