• 0

Hulp met "ondernemers juiste vragen stellen".

 

Best vrienden,

 

 

Mijn naam is Toni en ben van plan een ondernemingsplan te gaan opstellen voor een kapsalon. Op dit moment ben ik bezig met voorwerk om een goed beeld te kunnen krijgen van hoe alles zal zijn.

 

Ik ben nu met voorwerk bezig om kappers (ondernemers) en ondernemers van andere branches die ik ken vragen te gaan stellen over hen zaak, manier van ondernemen, omgang met concurrentie, etc. Mijn probleem is echter (ondanks de voorbeelden die ik hierboven opnoem) dat ik niet precies weet wat ik exact moet vragen om duidelijke en direct relevante informatie te verkrijgen over alles en nog wat, van knelpunten kapsalon tot indien mogelijk opzet van financiering zaak.

 

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen met tips of de juiste richting op sturen om de juiste vragen te noteren en te stellen om een goed beeld te hebben. De bedoeling is om een set vragen te creeeren die ik voor iedereen kan toepassen.

 

Alvast bedankt vrienden!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Toni,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Er is niet een lijstje van vragen die je kunt stellen waarmee je alle antwoorden hebt,.

Begin eens met het opstellen van een ondernemingsplan.

Het opstellen van dit plan zal je automatisch een aantal vragen opleveren en hopelijk ook antwoorden die van belang zijn voor je gaat starten met jouw onderneming.

 

Lees je eerst eens in op dit forum, veel vragen die je tegen gaat komen zijn al meerdere malen beantwoord.

 

Suc6

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Beste Technico,

 

Allereerst bedankt voor de reactie!

 

Dus volgens jou zou ik moeten beginnen met het opstellen van een ondernemingsplan? Dat zal me dus richting vragen sturen die door uitzoekwerk mij de juiste antwoorden zullen leveren.

 

 

Groet.

 

Toni

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad. Als jij voor jezelf alles gaat opschrijven en uitwerken, dan kom je vanzelf een hele rij dingen tegen die je zal moeten uitzoeken of navragen.

 

Je kunt ook eens kijken of er een goede branchevereniging is die je eventueel op weg kan helpen of de grootste potentiele problemen kan aanwijzen. Daar zijn zij immers voor.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

 

Beste PHPerik,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Denk dan dat ik toch ga beginnen met die ondernemingsplan, heb er één met handleiding gedownload, die heb ik ook even doorgenomen. De reden waarom ik dat dus niet meteen heb gedaan is vanwege het feit dat sommige vragen kom je niet tegen in een ondernemingsplan, althans dat is mijn idee. Bijvoorbeeld : Wat zijn de meest voorkomende knelpunten bij een kapsalon? Dus vandaar mijn voorwerk.

 

Verder zal ik ook op zoek gaan naar brancheverenigingen inderdaad, heb wel www.anko.nl gevonden online alleen moet je daar jammer genoeg om lid te worden al in het bezit zijn van een kapsalon.

 

 

Groeten,

 

Toni

Link naar reactie
  • 0

Maar voor starters hebben ze de ondernemersadviseur van de ANKO (035) 525 95 00, daar hoef je niet lid voor te zijn. Ik zie op hun website ook dat ze al wat online advies hebben voor je, doe er je voordeel mee.

 

succes, Pim

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

 

Beste Pim,

 

Bedankt! Je hebt op hen website zeker wat belangrijke info, heb ik ook gebruik van gemaakt :) .

 

Heb jij een beetje ervaring met die ondernemersadviseurs? Moet je een kant en klare ondernemingsplan voor ze hebben om te revieuwen of zijn dat adviseurs die je met het traject helpen?

 

Bedankt...

 

 

Groeten,

 

Toni

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.