Op het moment dat ik voorraad inkoop dan is mijn journaalpost
7000 Inkopen (W&V)
Aan Bank (Balans)
En op 31-12 tel ik mijn voorraad en boek ik die op rekening 3000 Voorraad (Balans)
Nu vraag ik mij het volgende af:
Ik heb nu voorraad die ik weg moet gooien. Als ik op internet ga lezen dan mag je dat boeken onder afwaardering van de voorraad dus
4000 Afwaardering voorraad
Aan 3000 Voorraad
Maar je hebt al een keer de kosten voor de inkoop genomen op rekening 7000 inkopen. Mag je deze kosten dan nog een keer nemen op rekening 4000? Ik denk het niet maar jullie kunnen mij het vast uitleggen hoe het wel zit :)
Oh ja en als ik gewoon de voorraad verminder met hetgeen wat ik weggegooid heb, dan loop ik toch alleen de btw mis die ik terug kan vragen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tippi1
tippi1
Hallo allemaal,
Op het moment dat ik voorraad inkoop dan is mijn journaalpost
7000 Inkopen (W&V)
Aan Bank (Balans)
En op 31-12 tel ik mijn voorraad en boek ik die op rekening 3000 Voorraad (Balans)
Nu vraag ik mij het volgende af:
Ik heb nu voorraad die ik weg moet gooien. Als ik op internet ga lezen dan mag je dat boeken onder afwaardering van de voorraad dus
4000 Afwaardering voorraad
Aan 3000 Voorraad
Maar je hebt al een keer de kosten voor de inkoop genomen op rekening 7000 inkopen. Mag je deze kosten dan nog een keer nemen op rekening 4000? Ik denk het niet maar jullie kunnen mij het vast uitleggen hoe het wel zit :)
Oh ja en als ik gewoon de voorraad verminder met hetgeen wat ik weggegooid heb, dan loop ik toch alleen de btw mis die ik terug kan vragen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59242-voorraad-weggegooid-journaalpost/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag