Jump to content
ragapeldoorn

Webshop geheel of gedeeltelijk uitbesteden

Recommended Posts

Ik heb een merk in consumenten artikelen die we aan winkelketens leveren waar het goed wordt verkocht. De meeste van onze concullega's hebben ook een consument webshop. Wij overwegen nu ook een webshop maar willen dat zoveel als mogelijk uitbesteden. Heeft iemand daar ervaring mee?

Dus klantenservice en logistiek zouden we eventueel nog zelf willen doen (doen we nu ook al voor winkelketens). Het bouwen van de webshop + e-commerce incl SEO/SEA zouden we het liefst aan 1 partij willen uitbesteden. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze uitbesteding of joint venture.

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Ja, ervaring mee. Aan beide kanten. Zowel voor diverse fabrikanten die net als jullie naast B2B ook de consumentenmarkt willen betreden als eigen webshops. Je hebt een PB'tje. Als we allebei uit Apeldoorn komen dan is een bakkie doen zo gepland.

Koelvest Tot wel 72 uur verkoeling. Zeer geschikt voor mensen met MS en motorrijders. Ook koelvesten voor de industrie.

Het ontwerpen en neerzetten van een solide webshop is tegenwoordig geen rocket science meer.

Hoe dit er financieel uitziet is vooral afhankelijk van het aantal producten.

Hoe meer producten, hoe meer backend werkzaamheden.

Kort door de bocht genomen kan je met €2000 al een end komen.

In dit geval betaal je 1x voor de werkzaamheden en houd je alles in eigen beheer.

Maandelijkse Seo/SEA kosten rond €100 - €200 pmd.

Afhankelijk van de groote van de webshop uiteraard.

Pin Accessoires |  Verifone Accessoires | Vx680 Accessoires
De online webwinkel voor accessoires & onderdelen voor mobiele betaalautomaten.

Het eigen beheer kent dan zeer waarschijnlijk hogere maandelijkse kosten dan de eenmalige investering en Maandelijkse Seo/SEA kosten van(af) rond €100 - €200 pmd. ;)

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...

Goh, ik denk dat ik eerst eens hard zou kijken hoe het via Bol.com loopt; als je daar serieus veel gaat verkopen wordt het misschien de moeite waard om ook een eigen 'particuliere' shop te beginnen.

Eerlijk gezegd betwijfel ik of het voor jullie daar ook echt te halen is, zeker met het huidige assortiment. Is toch niet echt een artikel waarbij veel herhaalaankopen zijn en voor andere items kunnen ze ook (nog?) niet bij je terecht.

Als je serieus met je branding, merchandising of imago aan de slag wil; Merchandise.nl

Full Service merchandising concepts incl. e-commerce: Merchplanet.com

Het bouwen van een webshop is inderdaad geen rocketsience. Maar mijn ervaring is dat het bouwen van een webshop waar je echt sales uit wil halen wel handig is als je dat door een expert laat doen.

Daarnaast is het onderhouden van je webshop een serieuze taak waar je hele dag mee kan vullen als je wil. Hij is namelijk nooit af. Ik heb ervaring met het uitbesteden van werkzaamheden (van bouw tot onderhoud tot SEO, SEA). Mocht je specifieke info nodig hebben of wat gerichtere vragen wil stellen, laat maar weten.

Ja, ervaring mee. Aan beide kanten. Zowel voor diverse fabrikanten die net als jullie naast B2B ook de consumentenmarkt willen betreden als eigen webshops. Je hebt een PB'tje. Als we allebei uit Apeldoorn komen dan is een bakkie doen zo gepland.

Dag Jochem,

mag ik ook gebruik maken van je aanbod voor een bakje koffie?

Ik kan geen pb sturen, dus een reactie jouwerzijds zou top zijn!

Zeker Erhan! Je hebt een PB.

Koelvest Tot wel 72 uur verkoeling. Zeer geschikt voor mensen met MS en motorrijders. Ook koelvesten voor de industrie.

Slim om ook aan consumenten te gaan leveren!

Ik zie het hier al vaker terugkomen, je kunt het geheel of gedeeltelijk uitbesteden.

Volgens mij ligt het er helemaal aan: wat wil je en wat kun je?

Wil en kun je zelf alles in beheer houden of maakt je dat niet zo veel uit?

Pure Sportswear: Duurzame sportkleding van 100% gerecycled polyester

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.