Ik heb een vordering uit handen gegeven aan een incassobureau welke de vordering inmiddels geïncasseerd heeft bij mijn debiteur en mij mij inmiddels ook een afrekening heeft gestuurd.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om dit juist te verwerken in de boekhouding.
De situatie komt op het volgende neer:
Factuur verstuurd aan debiteur X:
Nr: 1234
Bedrag: €1000,00
Factuur (afrekening) die ik heb ontvangen van het incassobureau:
Factuur 1234 heb ik als normale factuur geboekt en is dus nog een open post (debiteur). Ik moet factuur 5678 hier nu mee verrekenen, maar kom er niet uit hoe ik dit moet doen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ECNL
ECNL
Beste ondernemers,
Ik heb een vordering uit handen gegeven aan een incassobureau welke de vordering inmiddels geïncasseerd heeft bij mijn debiteur en mij mij inmiddels ook een afrekening heeft gestuurd.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om dit juist te verwerken in de boekhouding.
De situatie komt op het volgende neer:
Factuur verstuurd aan debiteur X:
Nr: 1234
Bedrag: €1000,00
Factuur (afrekening) die ik heb ontvangen van het incassobureau:
Nr: 5678
Hoofdsom: €1000,00
Rente: €10,00
Buitenrechtelijke kosten: €100,00
Totale vordering: €1110,00
Incassokosten: €100,00 + €21,00 BTW
Door mij ontvangen: € 989,00
aangepast door ECNLFactuur 1234 heb ik als normale factuur geboekt en is dus nog een open post (debiteur). Ik moet factuur 5678 hier nu mee verrekenen, maar kom er niet uit hoe ik dit moet doen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59663-debiteur-vs-incasso-afrekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag