• 0

VOF verdeling

Hoi.

 

Wij zijn een vof met mijn firmant. De verdeling is 20% om 80%.

 

Hoe kan ik het beste de verdeling verduidelijken? Wij ontrekken, boeken prive kosten. Hoe kunnen wij een overizhct maken dat de ene firmant toch in de 20% gebleven is en de andere 80%?

 

HEt moet dus overzichtelijk zijn dat de een niet meer krijgt dan zijn deel

 

wie kan mij advisren?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dat kun je op allerlei manieren doen.

 

Zelf heb ik er met mijn compagnons voor gekozen bij gemaakte kosten direct die op een kostenplaats te boeken, zodat in onze administratie altijd inzichtelijk is wie welke kosten gemaakt heeft en die kosten verrekend worden met de aan die partner toegerekende omzet. Daarnaast hebben wij intern afgesproken dat elk van ons alleen het voor hem beschikbare saldo, dat bepaald wordt op basis van een sommetje waarbij (in het kort) de betaalde declaraties verminderd worden met de geboekte kosten, op kan nemen. Op die manier wordt er nooit meer opgenomen dan er beschikbaar is.

 

In ieder geval is het niet onverstandig te werken met een administratie waarin deze onderlinge 20/80 verdeling altijd zichtbaar is. Dat is de manier om in- en overzichtelijk te houden dat ieder zijn deel krijgt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.