Ga naar inhoud

sponsoring en hoe ver kun je gaan...

Geplaatst:

henkzibb

Ik heb een eenmanszaak en geef privé voor mijn gezin jaarlijks nogal wat uit sport. Denk aan sportkleding, sportartikelen en contributies. Nu vraag ik me af of er geen creatieve manier is onder het mom van "sponsoring" waarbij ik de kosten in dit kader aftrekbaar kan maken.

Zelf dacht ik aan een construct waarbij ik zakelijk een aftrekbare financiële sponsorbijdrage verstrek aan een "stichting sportbevordering x". Deze "stichting" kan met deze middelen dan alle uitgaven in dit kader doen.

Misschien is mijn idee al veel te omslachtig en zijn er betere manieren om de kosten aftrekbaar te krijgen. Dan lees ik die uiteraard graag. Mochten er die niet zijn dan ontvang ik graag tips over hoe het wel kan. Wat de valkuilen zijn en info over waaraan je minimaal moet voldoen om het fiscaal toelaatbaar te laten zijn (welke tegenprestaties moeten bijvoorbeeld geleverd worden, of, moet er reclame op gedrukt worden). Ook verwijzingen naar publicaties elders op het www zijn uiteraard van harte welkom.

Verder ben ik daarnaast ook nog geïnteresseerd in de BTW-consequenties die hiermee samenhangen (is de uitgegeven BTW al of niet zakelijk verrekenbaar, en zo ja hoe dan).

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Featured Replies

Geplaatst:

Rikkert Walbeek

Dat wordt denk ik een moeilijk verhaal om alles 'aftrekbaar' te maken.

Lijkt me ook niet helemaal reeel, eerlijk gezegd.

Maar je zou met de sportclub(s) van je gezin wellicht een creatieve 'deal' kunnen maken. Jouw gezinsleden betalen geen contributie maar jouw bedrijf plaatst een advertentie in het clubblad. Die advertentie is aftrekbaar en je krijgt er nog publiciteit mee ook.

Maar of een sportclub daarop zit te wachten, dat weet ik niet.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook een beetje een onzin item.

Mijn gezin geeft namelijk veel geld uit aan boodschappen bij de Albert Heijn. Is er iemand die weet hoe ik die kosten weer aftrekbaar kan maken? ;)

Geplaatst:

Edo van Santen

serieus: op de hockeyclub van mijn dochters wordt de volgende formule gehanteerd: als je sponsor bent, bijvoorbeeld een reclamebord langs het veld, krijg je uiteraard gewoon een factuur van de club en die is gewoon als reclamekosten aftrekbaar. Voordeel is tevens dat je vrijgesteld bent van contributie. Ook Shirt-sponsoring werkt op die manier.

er zijn dus wel degelijk vele mogelijkheden.

Succes én plezier.

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.