Mijn werkzaamheden bestaan voor een groot deel uit diensten die ik verricht op schepen voor zowel NL opdrachtgevers, EU als overigen.
Een aantal van deze werkzaamheden (laten we zeggen lading tellen) zijn voor eindafnemers, andere zijn voor "hoofdaannemers"(zij doen dit voor hun klant).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Arie_H
Arie_H
Mijn werkzaamheden bestaan voor een groot deel uit diensten die ik verricht op schepen voor zowel NL opdrachtgevers, EU als overigen.
Een aantal van deze werkzaamheden (laten we zeggen lading tellen) zijn voor eindafnemers, andere zijn voor "hoofdaannemers"(zij doen dit voor hun klant).
Dit "tellen" op zeeschepen valt onder het 0% tarief (Diensten bij schepen en de lading van schepen).
Als dit op binnenvaartschepen gebeurt is dit 21% (eindafnemer) of BTW verlegd (EU-klant of hoofdaannemer).
Als ik dit "tellen" voor een EU-klant op een zeeschip doe, moet ik dit administreren onder BTW verlegd of 0% tarief?
BTW-technisch maakt dit geen verschil, maar wel bij de IC-opgaaf.
Wat is de heersende mening?
bij voorbaat dank.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/60984-diensten-voor-eu-klant-op-zeeschip-btw-verlegd-of-btw-0/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag