Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Himawari
Wat is de beste optie om te investeren in het buitenland?
Ik ben in Roemenie bij Rafeissen en Pro Credit geweest samen met Roemeense compagnon, die kledingfabrikant is. Zij hebben hele rare regels en het communisme is nog te inburgerd bij de medewerkers om flexibel te zijn en open staat voor andere constructies.
Wij willen met eigen kapitaal geld lenen om zo over de benodigde kapitaal te kunnen beschikken. Denk aan ongeveer 75.000 en 300.000
In Roemenie hebben ze al een ABN en ING. Maar deze zijn in vergelijking met die andere 2 klein. Denken jullie dat ik als Nederlander meer kans maak als ik bij ABN of ING nederland een aanvraag indient en het krediet laat storten door ABN of ING in Roemenie? De meeste medewerkers van ABN/ING roemenie zijn roemeens en die durven niet iets voor te leggen aan hun superior.
En gezien onze partner al 20 jaar actief is in Roemenie op het gebied van kledingfabricatie en zelfs de 2e grootste onderneming is in Roemenie, denken jullie dat dit een leuke opening is voor ABN of ING? Zijn ze dan bereid om bancaire te lenen? Onderpand is niet zo makkelijk in Roemenie omdat de meeste mensen die onroerend "mochten" inkopen na de val van communisme een tig tal regels moesten ondertekenen.
Overigens kon onze partner vorige jaar niks lenen in Roemenie, maar toen hij die aanvraag indiende bij de hoofdkantoor van Raffeissen in Oostenrijk storte de dochteronderneming binnen 1 week het geld.
Als hier mensen zijn van ABN of ING aub vertel mij of ik met een dergelijke omweg meer kans maak op een lening.