Ik sta aan de vooravond om voor het eerst als ZZP'er a.d. slag te gaan en heb een opdrachtgever in Duitsland gevonden welke mij voor mijn diensten een jaar wil inhuren.
Aanbod is 90.000 Euro per jaar / 7.500 Euro per maand o.b.v. 40 uur per week. Ik schat mijn maandelijkse kosten in op circa 1000 Euro.
Ik wil geen uitdaging met de belastingdienst / netjes belasting betalen en dus denk ik dat een eenmanszaak mij en opdrachtgever een naheffing risico zal opleveren.
Ik kijk momenteel derhalve naar het opzetten van een B.V. met mijzelf in loondienst.
Vraag 1
Indien ik 7.500 per maand factureer, klopt het dat ik 30% als richtlijn (2.250) iedere maand dien te reserveren voor de inkomstenbelasting en venootschapsbelasting?
Is de 30% een standaard of gebruikelijk percentage?
Indien ik het goed begrijp kan ik per kwartaal via een boekhouder mijn btw aangifte dien te doen.
Venootschapsbelasting zou eenmaal per jaar plaatsvinden
En loonbelasting maandelijks.
Vraag 2
Is het mogelijk / handig om alle bovenstaande zaken maandelijks af te rekenen zodat je precies weet waar je staat einde van de maand?
Is dit gebruikelijk / mogelijk of zitten hier nadelen aan verbonden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Orichae
Orichae
Ik sta aan de vooravond om voor het eerst als ZZP'er a.d. slag te gaan en heb een opdrachtgever in Duitsland gevonden welke mij voor mijn diensten een jaar wil inhuren.
Aanbod is 90.000 Euro per jaar / 7.500 Euro per maand o.b.v. 40 uur per week. Ik schat mijn maandelijkse kosten in op circa 1000 Euro.
Ik wil geen uitdaging met de belastingdienst / netjes belasting betalen en dus denk ik dat een eenmanszaak mij en opdrachtgever een naheffing risico zal opleveren.
Ik kijk momenteel derhalve naar het opzetten van een B.V. met mijzelf in loondienst.
Vraag 1
Indien ik 7.500 per maand factureer, klopt het dat ik 30% als richtlijn (2.250) iedere maand dien te reserveren voor de inkomstenbelasting en venootschapsbelasting?
Is de 30% een standaard of gebruikelijk percentage?
Indien ik het goed begrijp kan ik per kwartaal via een boekhouder mijn btw aangifte dien te doen.
Venootschapsbelasting zou eenmaal per jaar plaatsvinden
En loonbelasting maandelijks.
Vraag 2
Is het mogelijk / handig om alle bovenstaande zaken maandelijks af te rekenen zodat je precies weet waar je staat einde van de maand?
Is dit gebruikelijk / mogelijk of zitten hier nadelen aan verbonden?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61678-belasting-reservering-en-moment-van-aangifte-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag