Ik, man, 52 jaar, chronisch ziek en gescheiden in 2018
Na 23 jaar heb ik in 2018 na verschillende tegenslagen en verwoede pogingen getracht mijn gezonde bedrijf te blijven runnen. Helaas was ik hiertoe niet meer in staat. Derhalve heb ik in maart 2019 noodgedwongen zelf mijn faillissement aangevraagd. ( eenmanszaak )
Om enigszins ergens nog schuldenvrij te komen en nog enig toekomst te kunnen hebben/ bouwen lijkt het mij verstandig om te proberen een wsnp traject in te gaan.
Volgens curator moet ikzelf een verzoek indienen bij de rechtbank tot toelating van de wsnp.
Voorts schrijft hij dat de verwachting is dat de Rechtbank vervolgens hem zal vragen om advies te geven omtrent mijn verzoek en zijn bevindingen in dit faillissement met de Rechtbank te delen en daartoe eerst zijn werkzaamheden tot vereffening moeten afronden.
( verwachting van curator is in de komende maanden tot afronding te komen)
Hij schrijft verder dat ik hem op de hoogte moet houden indien ik en zodra ik een verzoek tot toelating van de WSNP indien.
Mijn vragen zijn:
Moet ik het nu gaan indienen of eerst afwachten ?
Indienen, Is dit dan vragen voor een omzetting van faillissement naar WNSP ?
Wie kan mij hierbij bijstaan ?
Liefst wil ik uiteraard zo snel mogelijk toegelaten worden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
edje242
edje242
Beste meedenkers,
,
Kort door de bocht...
Ik, man, 52 jaar, chronisch ziek en gescheiden in 2018
Na 23 jaar heb ik in 2018 na verschillende tegenslagen en verwoede pogingen getracht mijn gezonde bedrijf te blijven runnen. Helaas was ik hiertoe niet meer in staat. Derhalve heb ik in maart 2019 noodgedwongen zelf mijn faillissement aangevraagd. ( eenmanszaak )
Om enigszins ergens nog schuldenvrij te komen en nog enig toekomst te kunnen hebben/ bouwen lijkt het mij verstandig om te proberen een wsnp traject in te gaan.
Volgens curator moet ikzelf een verzoek indienen bij de rechtbank tot toelating van de wsnp.
Voorts schrijft hij dat de verwachting is dat de Rechtbank vervolgens hem zal vragen om advies te geven omtrent mijn verzoek en zijn bevindingen in dit faillissement met de Rechtbank te delen en daartoe eerst zijn werkzaamheden tot vereffening moeten afronden.
( verwachting van curator is in de komende maanden tot afronding te komen)
Hij schrijft verder dat ik hem op de hoogte moet houden indien ik en zodra ik een verzoek tot toelating van de WSNP indien.
Mijn vragen zijn:
Moet ik het nu gaan indienen of eerst afwachten ?
Indienen, Is dit dan vragen voor een omzetting van faillissement naar WNSP ?
Wie kan mij hierbij bijstaan ?
Liefst wil ik uiteraard zo snel mogelijk toegelaten worden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62131-faillissement-omzetten-naar-wsnp/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag