Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
secretagent

Eenmanszaak operational lease bkr registratie

Recommended Posts

Goedemiddag Allen,

Ivm met een mogelijke hypotheekaanvraag bkr uitdraai opgevraagd.  Mijn vrouw heeft een eenmanszaak en op naam van de zaak een mini geleast, operational lease. Zij rijdt deze alleen zakelijk en zonder bijtelling. Tot mijn verbazing staat deze geregistreerd bij BKR. Nu is dit prima uit te leggen aan bank maar overal lees ik dat zakelijke lease bij een eenmanszaak wel een  optionele toetsplicht kent maar geen registratie plicht. https://www.keurmerkprivatelease.nl/paginas/keurmerkaanbieders/vraag-en-antwoord/vragen/bkr-toets-en-registratie/moet-ik-van-bkr-ook-zakelijke-leasecontracten-toetsen-en-registreren

Reactie van bmw financial leases is dat lease maatschappij'en aangesloten bij AFM alle contracten (particulier of hoofdelijk aansprakelijk) moeten melden. Als lease maatschappij niet aangesloten is bij AFM is er een keuze. 

Ik kan nergens vinden of dit juist is . In kader hoofdelijke aansprakelijkheid zou een vennoot van een VOF ook een registratie krijgen? Vreemd. Kan iemand bevestigen of bewering bmw financial lease correct is? 

1 uur geleden, secretagent zei:

Nu is dit prima uit te leggen aan bank

Sterker nog: dat moet je toch, ook zonder BKR registratie van de operationele lease.

Verder zal BKR vanaf 2020 ook overige zakelijke financieringen van ondernemers gaan registreren (positieve registratie van zakelijke kredieten dus; negatieve registratie als iemand niet aan zijn haar zakelijke verplichtingen voldoen gebeurt nu ook al) 

1 uur geleden, secretagent zei:

Ik kan nergens vinden of dit juist is . In kader hoofdelijke aansprakelijkheid zou een vennoot van een VOF ook een registratie krijgen? Vreemd. Kan iemand bevestigen of bewering bmw financial lease correct is? 

Je kunt je overal wel druk om maken, maar de vraag is: waarom zou je? 

(En als je het toch graag zeker weten wil: neem dan contact op met BKR zelf. Een overbodige registratie valt dan ook te verwijderen)

Partner bij B2Bsure,  vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren. 

Vragen over risico's, verzekeringen of wil je een offerte? Neem dan contact met mij op.

Blog: verzuim verzekeren wordt duurder, kijken naar alternatieven loont!

BKR bellen geeft irritatie. Het menu is erop gericht om je niet te woord te staan maar te verwijzen naar de website. Na de verwijzing wordt de verbinding verbroken.

Wat betreft de uitleg aan de bank...dat komt wel goed. Alleen was ik in de veronderstelling dat dit soort kredieten niet gemeld worden bij BKR / las ik elders ook op Higherlevel en ik kan nergens vinden waarom dat wel zo is. Dus vanuit interesse  (niet te verwarren met overal druk om maken want zo spannend is het niet :) ) deze post.