Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
DennH

Branche-info cadeauwinkel (webshop)

Recommended Posts

Ik ben DennH, 29 jaar en nieuw op dit forum. Mijn achtergrond is het P&O-werk (HR-manager, HR-consultant) en werk op dit moment fulltime bij een groot chemiebedrijf. Ik lees al enige tijd mee, maar laat nu ook eens van me horen.

Ik ben van plan om een cadeauwinkel via internet te starten. Nog een cadeauwinkel? Ja, NOG een! Maar natuurlijk niet zomaar een. Het is mijn intentie om te beginnen met een webshop (vanwege relatief lage kosten) en proberen een fysieke franchise-organisatie op te zetten. Ik ben inmiddels naar de KvK geweest naar de voorlichtingsavond voor starters (leuk voor de voorpret en het ontmoeten van andere ondernemers in spe vind ik, maar het leek wel een herhaling economieles). Bij ons aan tafel zat een jurist/adviseur van de KvK die erg enthousiast over mijn idee was (altijd leuk om te horen).

Ik ben echter naarstig op zoek naar feiten, fabels en cijfers over deze branche (mede t.b.v. ondernemingsplan). Ik kan vrijwel niets vinden. Het is haast allemaal de categorie 'detailhandel non-food', maar dat is te algemeen.

De KvK adviseerde mij om concullega's te bellen en hen vragen te stellen(sommigen praten immers graag over hun bedrijf), maar ik kan me voorstellen dat zij niets van hun 'geheim' prijs willen geven. Ook de sites van de Rabobank (branche-info), het CBS, etc. leveren voor mij geen relevante info.

Hebben jullie enig idee waar ik branche-info vandaan kan halen? Alvast dank voor jullie reactie!

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

kijk eens op www.promz.nl, daar vind je vast interessante informatie.

daarnaast nog het volgende: richt je eerst op: hoe vind ik mijn klanten en hoe vinden klanten mijn winkel. dat is een van de belangrijkste vragen! als je die kunt beantwoorden, dan kan je op inkoop, logistiek etc gaan richten.

Succes!

Pitch Coach / Pitch Trainer , Presentatie en Sprekers Coach/Trainer, Gast Spreker / Public Speaker

Je kunt eens de site van de thuiswinkel organisatie bezoeken,dit is de branchevereninging voor winkelen op afstand (o.a. webwinkelen)

www.thuiswinkel.org

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.