Jump to content

DennH

Junior
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    Ondersteuning zoeken of hulp kunnen gebruiken op het gebied van HRM/personeelszaken.
  • My opinion about entrepeneurship
    Ik heb een passie voor ondernemerschap en vind het leuk om die te combineren op het gebied van HR. Ik denk graag met de ondernemer mee en laat graag meerwaarde van een passend HR-beleid zien.
  1. Dit idee doet me ook denken aan iets dat ik ooit op tv heb gezien. Dat was een groen licht aan de voorkant van een auto waaraan een voetganger kon zien dat een auto afremde, zodat hij wist dat hij (veilig) kon oversteken. Ik meen de RDW vond het toevoegen van 1 extra kleur al verwarrend. Alsof er een jumbo-jet aankwam. Zij keurden het systeem daarom af. Ik denk dat andere alternatieven (sensoren voor in de auto e.d.) een betere toekomst hebben. Al die verschillende kleuren bij druk verkeer - iedereen remt immers anders - lijken me erg onoverzichtelijk en verwarrend. Daarnaast vraag ik me af hoe achteropkomend verkeer moet reageren op een groen of oranje licht: hoe hard moet jij dan precies remmen? Bovendien is een ander probleem dat veel mensen gewoon niet (goed) kijken of afstanden verkeerd inschatten. Daar helpt een (in mijn optiek althans) complex (maar toch nog passief) remlicht niet bij. Zo'n (actief) sensorgestuurd systeem heeft denk ik meer potentieel.
  2. Heineken krijgt inderdaad 'loads' van dit soort voorstellen. Toevallig is mijn partner inkoper bij Heineken. Stuur me eens een pm met wat meer informatie, dan kan eens navragen of het wat is. Groet, DennH
  3. Ik kan me voorstellen dat mensen een 'online bestelde' laptop liever afhalen, maar ik verkoop in mijn webshop cosmetica... Ik hoor juist dat mensen zich irriteren dat ze naar een afhaalpunt moeten (van Selektvracht of GLS) dat -vooral voor mensen buiten de randstad- kilometers uit de buurt ligt. Mijn ervaring is dat aanbieden via TNT het beste bevalt (zodat het mensen het bij 'niet thuis' gewoon op kunnen halen op het postkantoor). Groet, DennH.
  4. Ik zat me van de week nog volop te verbazen - ik had wat via internet besteld - dat het gros van de pakjes nog gewoon overdag (zelfs 1, 2 of 3 keer) wordt aangeboden. Bezorging op gewenste datum en tijdstip lijkt ook mij zeer kostbaar, maar waarom worden pakjes niet 's avonds thuisbezorgd. Tegenwoordig werken vrijwel beide partners overdag en 's avonds zijn de 'huismannen en huisvrouwen' toch ook thuis. Dat lijkt me juist goedkoper dan 3x voor Jan Doedel aanbieden... Laat studenten gewoon die pakjes bezorgen (is weer eens wat anders voor ze dan telemarketing ;D). Misschien moet TNT/Selektvracht/GLS eens over een dergelijke keuzebezorging nadenken: zakelijk overdag, prive 's avonds..? Groet, DennH.
  5. Onlangs heeft de Consumentenbond dergelijke mobiele internetoplossingen getest. Kijk eens op: http://www.finntax.nl/data/SpecialMobiel%20Internet.pdf T-Mobile bleek het snelst. Ik gebruik zelf hun Web 'n' Walk-abonnement van € 9,95 per maand. Bevalt erg goed. Het is niet het snelste abonnement, maar voor e-mailen en incidenteel wat websites bekijken voldoet het prima. Groet, DennH.
  6. Ik heb zelf een webwinkel in herencosmetica (en een beetje sieraden). Zelfs nu ik me niet eens manifesteer als prijsvechter is het vrijwel onmogelijk om bekende merken in je winkel te krijgen. Als je de leverancier/importeur/distributeur spreekt dan geven ze bijna allemaal aan dat ze niet via internet verkocht willen worden of dat ze dat op termijn zelf willen doen. Het argument dat alle bekende merken in Duitsland wel via (gerenommeerde) webwinkels te koop zijn verandere het standpunt helaas niet. Ik heb overigens in mijn beginperiode contact gehad met SameWatch. Ik kon hun horloges in mijn winkel verkopen, maar de marge die me geboden werd was praktisch nihil. Maargoed, volgens mij lopen ze best goed! In ieder geval veel succes! Groet, DennH.
  7. Even iets heel anders... Niet rot bedoeld, maar wat een berg (tik)fouten kom ik tegen op de site. Dan heb ik het alleen nog maar over het onderdeel 'adverteren' (http://www.edacteur.com//content/pages/content/10000058/10000506/). Juist van een dergelijke 'redactiesite' verwacht ik dat alles correct is gespeld. Groet, Dennis.
  8. Welkom Salestrainer :) Ik onderschrijf Klokske. Bovendien zie ik -even vluchtig- ook wat tikfoutjes in de teksten staan: - enthousiastme; - electronica in plaats van 'elektronica' (maar dat doet 90% fout ::) ); - retailervaring en retailplannen schrijf je als één woord. Tja, ik ben ook een beetje een taalpurist 8) Succes in ieder geval! Groet, DennH.
  9. Je geeft aan dat de betreffende bedrijfsleiders erg enthousiast zijn. Kun je niet een aantal van hen bij elkaar sprokkelen die e.e.a. intern bespreekbaar maken? Het is immers ook in hun belang. Als alle bedrijfsleiders/franchisers ‘en masse’ aangeven dat hen dit wat lijkt is het signaal immers van een andere orde dan wanneer jij dit als buitenstaander doet. Persoonlijk vind ik het idee erg goed; ik denk zeker dat er een markt voor is. Ik heb geen telecomervaring, maar het zou inderdaad beter zijn als je ook afzonderlijk abonnementen kunt aanbieden. In dat geval kun je contracten gaan sluiten met de Arena, Feyenoord, Gelredome, etc… Als dat succesvol is volgen de Phonehouses en T-for-Telecoms vanzelf ;) Is het moeilijk om bij T-Mobile, KPN, Vodafone e.d. binnen te komen om hun contracten te verkopen? Lijkt mij niet, maar zoals gezegd… ik heb geen telecomervaring :-\ Succes in ieder geval! Groet, Dennis.
  10. Beste Schreudje, Ik denk dat het bij veel bedrijven lastig is om ertussen te komen. Niet alleen bij dergelijke ‘telecomreuzen’. Wat is er precies zo regiogebonden aan de toestellen? Ik kan me voorstellen dat de centrale organisatie niet zit te wachten op extra complexiteit in het proces vanwege een versnipperde, regiogebonden distributie van dergelijke telefoons. Wellicht dat je die kant op moet denken? Het is mooi dat het concept in Duitsland aanslaat. Dat zou afname van jullie telefoons toch alleen maar moeten bevorderen. Hoe hebben jullie e.e.a. tot nu toe aangepakt? Groet, Dennis.
  11. Ikzelf ben een 'eenpitter', maar heb wel verschillende activiteiten onder verschillende handelsnamen. Nu wil ik deze activiteiten gemakshalve graag onderbrengen onder één noemer en wil daarvoor de toevoeging 'group' gebruiken, dus [bEDRIJFSNAAM]+[GROUP]. Niet om mezelf groter voor te doen dan ik ben, maar om aan te geven dat er verschillende activiteiten (met duidelijk onderscheid) onder de handelsnaam plaatsvinden. De bedrijfsnaam zonder de toevoeging 'group' wil ik ook als handelsnaam gebruiken (anders zou ik ook een andere naam kunnen gebruiken, maar heb ik liever niet). Zou de KvK hier ook moeilijk over gaan doen? Alvast dank voor jullie reacties.
  12. Ik sta in de komende Single Magazine :D. Tenminste, als ze niet stiekem hebben besloten om het artikel te annuleren ;)
  13. Ondanks dat het een eenmanszaak betreft (alle handelsnamen met hetzelfde KvK-nummer) lijkt het me 'tricky'. Kun je niet in de overeenkomst vastleggen wat de situatie is? Dus iets als 'ten behoeve dan die en die handelsnaam die met ingang van die en die datum actief wordt'. Succes, Dennis.
  14. Fijne dagen allemaal!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept