Jump to content

JeeGee

Junior
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar kun je deze maaltijden wel enige tijd zomaar ongekoeld (in de brievenbus) bewaren? Stel dat ik om 0900 bestel, de maaltijd wordt al om 1100 geleverd en wil deze pas om 1730 nuttigen (en ben ook pas op dit tijdstip in de gelegenheid om deze uit m'n brievenbus te halen), dit i.c.m. een buitentemperatuur van 30 graden. Kan dit zomaar? Is dit geen probleem?
  2. Nou eigenlijk meer een site als whois.net, maar dan dat het zoekresultaat van de url de gegevens van de webdesigner betreft.
  3. Gewoon even een gedachtespinsel: Waarom bestaat er geen "centrale" website waar alles webdesigners hun ontwikkelde websites (portifolio) kunnen plaatsen? Een site met een zoekfunctie waarmee je van een groot deel v.d. websites kan zien wie deze ontwikkeld heeft. Bestaat dit nog niet?
  4. @ Maarten: de gewichtsbesparing zorgt inderdaad nog eens extra voor een lager brandstofverbruik. Voor het doorspoellen is zogenaamde bleedair nodig. Dit is geconditioneerde lucht die voor verschillende systemen aan boord kan worden gebruikt. Deze wordt indirect geproduceerd (onder druk gezet) door de motoren. Hoe meer van deze bleedair wordt gebruikt, hoe harder de motoren moeten werken en dus hoe hoger de fuel flow is. Hoe ze dit getest / berekend hebben is mij een raadsel. In mijn ogen is een liter per keer ook aan de hoge kant.
  5. Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar of dit nou zo'n slimme marketing actie is.....ik betwijfel het. Wel weer extra media aandacht, maar erg positief is het m.i. niet. Als ze er nou een duidelijke uitleg over hadden gegeven en dit hadden gekoppeld aan het feit dat ze indirect bijdragen aan een beter milieu....
  6. Begrijp me niet verkeerd, maar ik zie het introduceren hiervan ook totaal niet zitten. Er zullen zeker klanten wegblijven, puur vanwege de klantonvriendelijkheid. Het geeft alleen aan hoe intens luchtvaartmaatschappijen bezig zijn om kosten te besparen (op Ryanair's manier zullen meer passagiers voor vertrek naar het toilet te gaan). Met het brandstofverbruik van de motoren wordt zoveel als mogelijk efficient omgegaan, uiteraard heeft dit z'n beperkingen. Het brandstofverbruik van alle "randapparatuur" is redelijk stabiel en door een operator nog het best in de hand te houden (minder snel
  7. De kosten voor het eenmalig doortrekken van het toilet bedraagt ongeveer 1 liter brandstof (dit heeft China Southern enige tijd geleden onderzocht bron: http://www.guardian.co.uk/environment/2006/dec/01/travelsenvironmentalimpact.theairlineindustry). Over de gehele vloot kunnen de kosten hiervoor (vooral wanneer niet optimaal gehedgd is) behoorlijk oplopen, waardoor men logischerwijs wil compenseren. Het gevolg dat potentiele passagiers het als een minder betrouwbare maatschappij gaan beschouwen zal naar mijn verwachting in het uiterste geval van kleine en zeer tijdelijke aard zijn. Door m
  8. Goedemorgen, Iedereen bedankt voor het meedenken! Zelf zie ik het ook niet zitten om te stoppen met iets dat goed loopt. Ik moet de vraag voor mezelf misschien iets anders gaan formuleren. Het richten op de particuliere én zakelijke afzetmarkt zou betekenen dat ik verder moet uitbreiden (met de huidige capaciteit / beschikbare arbeid kan ik me niet op beide markten richten). Qua kwaliteit mag het één natuurlijk nooit ten koste gaan van het ander. Het is misschien ook een mogelijkheid om eerst volledig om te schakelen naar de zakelijke markt en zodra dit op de rails is gezet, er
  9. Ik kan me voorstellen dat klanten als architecten (in opdracht van projectontwikkelaars) een onderneming die (deels geïmporteerde) verlichting verkoopt aan particulieren én bedrijven, niet zeer serieus zal nemen. De focus op één enkele doelgroep lijkt er bij een dergelijke onderneming niet te zijn. Een enkel bedrijf kan niet álle markten bedienen. Het vertrouwen van mogelijke klanten neemt misschien af omdat de geleverde diensten / producten aan de zakelijke markt wellicht niet de core business betreffen. Zien jullie dit anders?
  10. Goedenavond, Aangezien mijn bijdrage op dit forum tot op heden minimaal is geweest, zal ik me kort voorstellen. Mijn naam is Jeroen, 25 jaar oud, en ben 10 maanden geleden van start gegaan met het leveren van interieurverlichting aan particulieren. Een rustige start gemaakt aangezien in den beginne de markt moest worden "aangevoeld" en de manier van verkoop "gefinetuned" moest worden (concreet: assortiment aanpassen, website wijzigen, advertentiemodellen aanpassen, etc.). De omzetten nemen iedere maand weer opnieuw toe, het gaat goed. Sinds ongeveer drie maanden komen er steeds meer
  11. Dag Corendon, De Nationale Luchtvaartschool (www.NLS.nl) bood een aantal jaartjes geleden een opleiding tot verkeersvlieger (het grote brevet "frozen ATPL") in combinatie met een opleiding Airline Management. Dit gericht op vliegers die meer "achter de schermen" van een luchtvaartmaatschappij actief willen zijn. Ik kan op hun website alleen niets meer terugvinden hierover. Er zijn voorbeelden te noemen waarbij voorafgaand aan het oprichten van een luchtvaartmaatschappij personen werkzaam zijn geweest als verkeersvlieger. Het kan namelijk een goed vast basisinkomen verzorgen i.c.m. met
  12. Goedemiddag, Laatst werd mij een boek / infobinder aangeraden. Deze had "DGA" in de titel en ging voornamelijk over de wetgeving m.b.t. de B.V. Ook zou er regelmatig nieuwe informatie gestuurd worden om de binder up to date te houden. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel? Bovenstaande kom ik op Google, Bol en HL niet concreet tegen. Bedankt voor jullie reacties.
  13. Goedemiddag, Met een eerder idee in dit topic ben ik aan de slag gegaan en heb inmiddels een wat concreter voorbeeld. Reclame als propje met een strikje huis aan huis verspreiden. Als bijlage heb ik een ontwerp toegevoegd. Ik ben benieuwd naar jullie meningen/suggesties hierover. Hoe zal dit ontvangen worden? Bedankt voor jullie reacties!
  14. Iedereen een gezond 2008 toegewenst! Hallo KleineBaas, bedankt voor je uitgebreide reactie. Misschien had ik het beter in een eerdere posting al aan kunnen geven, maar de mogelijkheid om te bestellen voor "de rest van Nederland" blijft bestaan. Op m'n website kom je na het invoeren van je postcode in de sectie van het filiaal dat levert in je regio (momenteel dus alleen postcode 1940 t/m 2199) of in een "algemene" sectie waarbij levering wordt gedaan door een externe distributeur. Uiteraard zijn de leveringscondities in dit tweede geval aangepast (o.a. vooraf betaling). In dit geval komt
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept