JeeGee

Junior
  • Aantal berichten

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

JeeGee's trofeeën

  1. Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar kun je deze maaltijden wel enige tijd zomaar ongekoeld (in de brievenbus) bewaren? Stel dat ik om 0900 bestel, de maaltijd wordt al om 1100 geleverd en wil deze pas om 1730 nuttigen (en ben ook pas op dit tijdstip in de gelegenheid om deze uit m'n brievenbus te halen), dit i.c.m. een buitentemperatuur van 30 graden. Kan dit zomaar? Is dit geen probleem?
  2. Nou eigenlijk meer een site als whois.net, maar dan dat het zoekresultaat van de url de gegevens van de webdesigner betreft.
  3. Gewoon even een gedachtespinsel: Waarom bestaat er geen "centrale" website waar alles webdesigners hun ontwikkelde websites (portifolio) kunnen plaatsen? Een site met een zoekfunctie waarmee je van een groot deel v.d. websites kan zien wie deze ontwikkeld heeft. Bestaat dit nog niet?
  4. @ Maarten: de gewichtsbesparing zorgt inderdaad nog eens extra voor een lager brandstofverbruik. Voor het doorspoellen is zogenaamde bleedair nodig. Dit is geconditioneerde lucht die voor verschillende systemen aan boord kan worden gebruikt. Deze wordt indirect geproduceerd (onder druk gezet) door de motoren. Hoe meer van deze bleedair wordt gebruikt, hoe harder de motoren moeten werken en dus hoe hoger de fuel flow is. Hoe ze dit getest / berekend hebben is mij een raadsel. In mijn ogen is een liter per keer ook aan de hoge kant.
  5. Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar of dit nou zo'n slimme marketing actie is.....ik betwijfel het. Wel weer extra media aandacht, maar erg positief is het m.i. niet. Als ze er nou een duidelijke uitleg over hadden gegeven en dit hadden gekoppeld aan het feit dat ze indirect bijdragen aan een beter milieu....
  6. Begrijp me niet verkeerd, maar ik zie het introduceren hiervan ook totaal niet zitten. Er zullen zeker klanten wegblijven, puur vanwege de klantonvriendelijkheid. Het geeft alleen aan hoe intens luchtvaartmaatschappijen bezig zijn om kosten te besparen (op Ryanair's manier zullen meer passagiers voor vertrek naar het toilet te gaan). Met het brandstofverbruik van de motoren wordt zoveel als mogelijk efficient omgegaan, uiteraard heeft dit z'n beperkingen. Het brandstofverbruik van alle "randapparatuur" is redelijk stabiel en door een operator nog het best in de hand te houden (minder snel verspillingen wegens overmacht e.d.). Ik ben benieuwd wanneer ze overgaan tot het omroepen van reclameboodschappen door het vliegtuig!
  7. De kosten voor het eenmalig doortrekken van het toilet bedraagt ongeveer 1 liter brandstof (dit heeft China Southern enige tijd geleden onderzocht bron: http://www.guardian.co.uk/environment/2006/dec/01/travelsenvironmentalimpact.theairlineindustry). Over de gehele vloot kunnen de kosten hiervoor (vooral wanneer niet optimaal gehedgd is) behoorlijk oplopen, waardoor men logischerwijs wil compenseren. Het gevolg dat potentiele passagiers het als een minder betrouwbare maatschappij gaan beschouwen zal naar mijn verwachting in het uiterste geval van kleine en zeer tijdelijke aard zijn. Door maatschappijen zijn meerdere -voor passagiers- zichtbare aanpassingen gedaan waarbij ogenschijnlijk lage kostenbesparingen te behalen zijn. Naar mijn idee hebben deze er ook niet voor gezorgd dat passagiers hun vertrouwen in de maatschappij verliezen (in relatie tot safety).
  8. Goedemorgen, Iedereen bedankt voor het meedenken! Zelf zie ik het ook niet zitten om te stoppen met iets dat goed loopt. Ik moet de vraag voor mezelf misschien iets anders gaan formuleren. Het richten op de particuliere én zakelijke afzetmarkt zou betekenen dat ik verder moet uitbreiden (met de huidige capaciteit / beschikbare arbeid kan ik me niet op beide markten richten). Qua kwaliteit mag het één natuurlijk nooit ten koste gaan van het ander. Het is misschien ook een mogelijkheid om eerst volledig om te schakelen naar de zakelijke markt en zodra dit op de rails is gezet, er vervolgens weer de particuliere markt bijnemen (op het moment dat de middelen er zijn om deze uitbreiding te verwezenlijken). Wel zal dit tijdelijk ten koste gaan van particuliere klanten, maar dit zou je als investering kunnen zien. Investering in zekerheid om eerst op een nieuwe markt te focussen en niet meteen uit te breiden (met alle risico's van dien). Ik merk dat ik zelf toch veel antwoorden geef op m'n eigen vragen. Door het op papier te zetten word je misschien toch aangezet om er meer over na te denken. Ach, en dit topic blijft natuurlijk één grote reclameboodschap he!.............Geintje :) Groeten, Jeroen
  9. Ik kan me voorstellen dat klanten als architecten (in opdracht van projectontwikkelaars) een onderneming die (deels geïmporteerde) verlichting verkoopt aan particulieren én bedrijven, niet zeer serieus zal nemen. De focus op één enkele doelgroep lijkt er bij een dergelijke onderneming niet te zijn. Een enkel bedrijf kan niet álle markten bedienen. Het vertrouwen van mogelijke klanten neemt misschien af omdat de geleverde diensten / producten aan de zakelijke markt wellicht niet de core business betreffen. Zien jullie dit anders?
  10. Goedenavond, Aangezien mijn bijdrage op dit forum tot op heden minimaal is geweest, zal ik me kort voorstellen. Mijn naam is Jeroen, 25 jaar oud, en ben 10 maanden geleden van start gegaan met het leveren van interieurverlichting aan particulieren. Een rustige start gemaakt aangezien in den beginne de markt moest worden "aangevoeld" en de manier van verkoop "gefinetuned" moest worden (concreet: assortiment aanpassen, website wijzigen, advertentiemodellen aanpassen, etc.). De omzetten nemen iedere maand weer opnieuw toe, het gaat goed. Sinds ongeveer drie maanden komen er steeds meer bestellingen vanuit het bedrijfsleven. Installatiebureas, architecten, kleine zelfstandigen weten onze website steeds beter te vinden. Interesse wordt -door deze klantengroep- voornamelijk getoond in energiebesparende kantoorverlichting (al dan niet met de toepassing van LED). We krijgen steeds meer het idee dat deze vraag naar duurzame verlichting verder zal toenemen. Om die reden staan we op het punt om de particuliere afzetmarkt af te sluiten zodat we ons volledig op bedrijven kunnen richten. Uiteraard komt hier e.e.a. bij kijken. Onder andere het assortiment moet worden aangepast (waarbij we een band moeten gaan opbouwen met nieuwe leveranciers), de benadering van potentïele klanten moet veranderen (aanpassing website), er moet gekeken worden of we eventuele aanvullende diensten moeten / kunnen aanbieden (bijv. lichtplanning), etc. Nu kom ik voor een aantal vragen te staan: 1. Hoe zien jullie een aanpassing in de onderneming waarbij je de ene (oude vertrouwde) afzetmarkt helemaal afsluit en je vervolgens richt op een nieuwe afzetmarkt (waar nog nauwelijks ervaring in opgedaan is en daardoor relatief onzeker is)? 2. Indien we ervoor zouden kiezen om op beide doelgroepen te focussen (dus zowel particuliere als zakelijke klanten), zien jullie dan dat er van één v.d. doelgroepen bezwaren zouden kunnen ontstaan waardoor potentïele klanten afvallen? Het zijn misschien niet hele concrete vragen. Op dit moment vind ik het moeilijk om een goed beeld te krijgen van welke richting ik met m'n onderneming op moet. Onderzoeken, uitproberen, overdenken en relativeren moeten ervoor zorgen dat dit duidelijk wordt. Misschien dat jullie visie (vanuit de helikopter) een toegevoegde waarde voor me kan hebben en kom ik dingen tegen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb. Alvast bedankt voor jullie reacties! Vriendelijke groet, Jeroen
  11. Dag Corendon, De Nationale Luchtvaartschool (www.NLS.nl) bood een aantal jaartjes geleden een opleiding tot verkeersvlieger (het grote brevet "frozen ATPL") in combinatie met een opleiding Airline Management. Dit gericht op vliegers die meer "achter de schermen" van een luchtvaartmaatschappij actief willen zijn. Ik kan op hun website alleen niets meer terugvinden hierover. Er zijn voorbeelden te noemen waarbij voorafgaand aan het oprichten van een luchtvaartmaatschappij personen werkzaam zijn geweest als verkeersvlieger. Het kan namelijk een goed vast basisinkomen verzorgen i.c.m. met veel vrije tijd waardoor het mogelijk is om bijvoorbeeld binnen de maatschappij waar je werkzaam bent kennis en ervaring op te doen in de vele verschillende vakgebieden binnen zo'n organisatie. Groeten, Jeroen
  12. Goedemiddag, Laatst werd mij een boek / infobinder aangeraden. Deze had "DGA" in de titel en ging voornamelijk over de wetgeving m.b.t. de B.V. Ook zou er regelmatig nieuwe informatie gestuurd worden om de binder up to date te houden. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel? Bovenstaande kom ik op Google, Bol en HL niet concreet tegen. Bedankt voor jullie reacties.
  13. Goedemiddag, Met een eerder idee in dit topic ben ik aan de slag gegaan en heb inmiddels een wat concreter voorbeeld. Reclame als propje met een strikje huis aan huis verspreiden. Als bijlage heb ik een ontwerp toegevoegd. Ik ben benieuwd naar jullie meningen/suggesties hierover. Hoe zal dit ontvangen worden? Bedankt voor jullie reacties!
  14. Iedereen een gezond 2008 toegewenst! Hallo KleineBaas, bedankt voor je uitgebreide reactie. Misschien had ik het beter in een eerdere posting al aan kunnen geven, maar de mogelijkheid om te bestellen voor "de rest van Nederland" blijft bestaan. Op m'n website kom je na het invoeren van je postcode in de sectie van het filiaal dat levert in je regio (momenteel dus alleen postcode 1940 t/m 2199) of in een "algemene" sectie waarbij levering wordt gedaan door een externe distributeur. Uiteraard zijn de leveringscondities in dit tweede geval aangepast (o.a. vooraf betaling). In dit geval komt de besteldrempel voor de klant weer wat hoger te liggen, vandaar dat ik me voornamelijk richt op de regionale afzet. Het beschreven betalingsrisico is me duidelijk. De mogelijkheid van het betalen van de producten na het uitproberen ervan, pas ik dan ook alleen toe in eigen regio. Op deze manier is eventuele incasso vele malen makkelijker, omdat direct contact met de klant blijft bestaan en afstand geen rol speelt. Groeten Jeroen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.